Opel zmienia swoje logo

Opel zmienia swoje logo
Marka Opel ma nową oprawę wizualną – logo narysowane cieńszą linią, nowa czcionka „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego mają na za zadanie sygnalizować innowacyjność, z jaką chce być kojarzony niemiecki brand.
O autorze
1 min czytania 2020-12-04

Jak mówią przedstawiciele marki, firma Opel zawsze starała się demokratyzować innowacyjność i mobilność. „Nowy Opel” wyraża teraz to podejście w odświeżonej identyfikacji korporacyjnej.

W ramach nowej oprawy wizualnej odświeżony został kultowy „blitz” Opla, a także czcionka, która teraz jest nowoczesna, wyrazista i spójna. W identyfikacji wizualnej zastosowano również neonowy odcień żółtego, który „wyróżnia się i elektryzuje”. Celem tych zabiegów jest jeszcze nowocześniejszy i odważniejszy wygląd.

– Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów – mówi Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. W nowym logo pierścień otaczający znak „blitz” jest węższy, zaś napis stanowi solidną podstawę dla logo. Nowa czcionka o nazwie „Opel Next” również jest lekka, mocna, nowoczesna i przejrzysta. Występuje w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej. Natomiast żółty kolor Opla symbolizuje elektryczność – nowe paliwo na nowe czasy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowa identyfikacja wizualna, która będzie stopniowo wdrażana we wszystkich kanałach i obszarach komunikacji, powstała we współpracy z agencją VELOCITY McCANN, a czcionkę „Opel Next” zaprojektowała agencja Monotype. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W marcu br. niemiecka marka BMW zaprezentowała swoje nowe logo – słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski.

PS2

Podobną zmianę przeszło w ubiegłym roku logo marki Volkswagen – charakterystyczny znak brandu również został pozbawiony wypukłości, stał się zarazem płaski i prosty.