Rusza inicjatywa #ThankYouScience

Firma Bayer uruchamia inicjatywę #ThankYouScience. To forma wyrażenia wdzięczności naukowcom za ich zaangażowanie, dociekliwość, wiarę w przełomowe odkrycia, i… pewną dozę szaleństwa.
O autorze
1 min czytania 2020-12-04

– W ramach #ThankYouScience zachęcamy wszystkich do dzielenia się w mediach społecznościowych wdzięcznością dla nauki i naukowców. Jak ich praca zmienia nasze codzienne życie? Jak postrzegamy osiągnięcia nauki z własnej perspektywy? Bayer od blisko 160 lat jest nierozerwalnie związany z nauką, o czym mówi nasza misja: Science for a better life. Najnowszą inicjatywą chcemy wyzwolić dodatkowe pozytywne emocje w stosunku do ludzi nauki – pokazać jak ważna społecznie jest ich praca, pasja, marzenia, ciekawość świata – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer i pomysłodawczyni akcji.

Przed uruchomieniem kampanii przeprowadzono badanie „Barometr Bayer” mające na celu zbadanie społecznego podejścia do wiedzy naukowej. Wykazało ono, iż w kwestii wyzwań współczesnego świata Polacy wierzą raczej nauce niż swojej intuicji, a ich największymi autorytetami w sprawach nauki są właśnie naukowcy i eksperci (78% wskazań). Wyniki badania ogłoszono w październiku, zaś 3 grudnia wystartowała inicjatywa #ThankYouScience w mediach i kanałach społecznościowych. Zainicjowała ją konferencja prasowa z udziałem naukowców połączona z premierą filmowych inspiracji, których bohaterami są naukowcy – dzielą się swoją fascynacją wiedzą, ciekawością świata, motywacjami, planami. To jurorzy i laureaci prestiżowych nagród naukowych, fundowanych przez Bayer – kardiologicznej i agrobiotechnologicznej. 

– Od lat organizowaliśmy uroczyste gale wręczenia nagrody Prezesów Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego oraz nagrody AgroBioTop Komitetu Biotechnologii PAN w Filharmonii Narodowej. 2020 rok jest pierwszym od dwóch dekad, gdy gala się nie odbędzie. Nasza potrzeba, aby mimo to popularyzować osiągnięcia laureatów, była dodatkową motywacją do przygotowania inicjatywy #ThankYouScience – mówi Monika Lechowska.

Filmowe impresje można obejrzeć na kanale Bayer Polska na YouTube.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj