Program Lead IT, Lady! wspiera przyszłe liderki branży nowych technologii

Rozwijają kompetencje, wzmacniają swój potencjał, poznają skuteczne metody działania, a wszystko przy wsparciu inspirujących mentorek i społeczności tech-liderek. 14 kobiet działających w świecie cyfrowym bierze udział w rocznym programie Lead IT, Lady!
O autorze
2 min czytania 2020-12-07

Program Lead IT, Lady! został przygotowany przez Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, dla kobiet aktywnych w dziedzinie nowych technologii. Składa się z czterech modułów skoncentrowanych na takich zagadnieniach jak zarządzanie zespołem, realizacja własnych projektów czy konsultacje z mentorkami branżowymi. Organizatorki postawiły na warsztatową formę zdobywania wiedzy. Zaplanowana na dziewięć miesięcy inicjatywa cieszyła się sporym zainteresowaniem. Zgłoszenia nadesłało ponad 250 kobiet, z których 14 zostało zaproszonych do udziału w projekcie.

Na razie stawiające pierwsze kroki w liderowaniu specjalistki nowych technologii zdobywają niezbędne narzędzia i wiedzę, dzięki którym będą mogły przejść do kolejnego etapu programu – ćwiczeń praktycznych. Do tej pory odbyło się siedem z 12 zaplanowanych warsztatów poruszających kwestie samoświadomości, pewności siebie, kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem, m.in.: „Ustalanie celów. Planowanie zadań. Delegowanie”, „Wystąpienia publiczne. Mowa ciała”, „Negocjacje. Asertywność. Pewność siebie”, „Efektywna komunikacja w roli lidera”, „Informacja zwrotna”.

– Prowadzący warsztaty to jedni z najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach. Dodatkowo charyzmatyczne i inspirujące osoby. Starałyśmy się dać uczestniczkom możliwość rozpoczęcia swojej przygody z projektem od poszerzających horyzonty spotkań. Przyjęłyśmy założenie, że każdy warsztat będzie wstępem, inspiracją i zachętą do pogłębionej pracy i rozmowy o danym temacie. Dlatego też prowadzący dzielą się z uczestniczkami tematami i materiałami dodatkowymi po spotkaniu. Zależy nam także na tym, żeby społeczność, która tworzy się wokół projektu oraz podejmowane w jego ramach rozmowy miały szerszy zasięg, dlatego też wszystkich zainteresowanych tematyką lidershipu kobiet zapraszamy serdecznie do naszej Facebookowej grupy Lead IT, Lady – Rozwijamy supermoce oraz na stronę www.leaditlady.pl – mówi Sabina Sawicka-Bednarz, odpowiedzialna ze strony Women in Technology Poland za merytoryczną koordynację warsztatów.

Zajęcia odbywające się w ramach projektu wzbudzają pozytywne emocje. Jak podkreślają ekspertki, różnorodność tematyczna obszarów omawianych podczas warsztatów i możliwość wymiany doświadczeń sprawiają, że każda z uczestniczek znajdzie w Lead IT, Lady! dla siebie coś, co będzie mogła wykorzystać w swojej dalszej karierze zawodowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Po przeprowadzonych przeze mnie warsztatach „Software Development Life Cycle” mogę śmiało stwierdzić, że dziewczyny biorące udział w programie mają ogromną wiedzę w obszarze IT oraz chęć zdobywania nowej wiedzy i wymiany doświadczeń. Jestem przekonana, że program będzie dla nich doskonałym wsparciem w przygotowaniu do ich przyszłych liderskich ról i podstawą sukcesów w ich karierze – mówi Agnieszka Zielińska-Przewoźnik, head of Portfolio Grand Parade, partnera strategicznego projektu.

– Uczestniczki zaskoczyły mnie swoją swobodą i aktywnym słuchaniem. Lubię prowadzić warsztaty, w których mam przestrzeń do zmiany założeń, przeniesienia akcentów omawianych kwestii na takie będące realnie bliskie uczestnikom. Czułam, że uczestniczki chcą czerpać z mojego doświadczenia i jednocześnie chcą dzielić się swoim doświadczeniem – powiedziała Iwona Golonko, właścicielka firmy szkoleniowej i mentorka w programie Fundacji Liderek Biznesu oraz w Women Business Centre Club, która współprowadziła warsztat „Ustalanie celów. Planowanie zadań. Delegowanie”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Możliwość korzystania ze wsparcia oraz doświadczenia ekspertek doceniają też uczestniczki odbywających się w formie online spotkań. Podkreślają, że mogły odkryć swoje zalety. Zmienia się również ich podejście do wielu spraw, na przykład wzmacnianie atutów zamiast dotychczasowego skupienia na wadach i cechach, nad którymi powinno się pracować.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwszy moduł Lead It, Lady! potrwa do końca grudnia 2020 roku. W tym czasie zaplanowane są kolejne warsztaty na tematy takie jak role grupowe, przywództwo sytuacyjne; budowanie, rozwijanie i inspirowanie zespołu; trudni członkowie zespołu i niepopularne decyzje, zarządzanie zespołem/talentami, a także efektywność czy motywacja.

– Projekt „Lead IT, Lady!” jest odpowiedzią naszego Stowarzyszenia na zjawisko niedoreprezentowania kobiet w IT, zasadniczo nasilającego się w odniesieniu do osób, które pełnią w organizacjach funkcje kierownicze. Potrzebę wspierania kobiet, by z większą pewnością siebie sięgały po role liderskie czy zarządcze, potwierdził przygotowany przez nasze Stowarzyszenie wspólnie z agencją ConTrust Communication oraz agencją SW Research raport „Gender gap po polsku” – mówią Magda Zawora i Anna Szwiec, szefowe Stowarzyszenia Women in Technology.

Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się na www.leaditlady.pl.