Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

22. Finał WOŚP – podsumowanie gry online i mobilnej

"Mówiłem - rekordów nie bijemy, bo najważniejsze, że byliście z nami. Rekord jednak przyszedł sam - 52 488 765, 49 PLN! Dziękujemy, ściskamy i tulimy każdego z Was. To jest Polska." - powiedział Jurek Owsiak ogłaszając zebraną sumę podczas 22. Finału WOŚP.
O autorze
3 min czytania 2014-03-08

Każdego roku Fundacja WOŚP stara się podsumować Finał w sposób szczególny. Sumę zebranych pieniędzy ogłaszano już m. in. w iście karnawałowym stylu z brazylijskiej platformy, razem ze stoma kosmonautami, a tym razem rozliczono się koncertowo. Tuż pod budynkiem Fundacji WOŚP przy ulicy Dominikańskiej 19C w Warszawie odbył się koncert z udziałem największych artystów polskiej sceny muzycznej.

22. Finał – podsumowanie

22. Finał WOŚP odbył się 12 stycznia 2014 roku. Jego celem była zbiórka środków na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów. Zebrano 52.448.765,49 PLN, na koncie finałowym znalazło się 48.923.797,33 PLN, na aukcje.wosp.org.pl zebrano 3.524.968,16 PLN.

W okresie 01-15.01.2014 r. w całej Polsce ukazało się 2 826 publikacji prasowych poświęconych Finałowi WOŚP. W kolejnej edycji Finału WOŚP uczestniczyło 120 000 wolontariuszy, 1800 sztabów, organizatorów imprez zamkniętych i firm wystawiających skarbony stacjonarne. Ponad 50 sztabów zagranicznych pokazało jak bawią się i pomagają Polacy. Orkiestra zagrała m.in. w Nowym Yorku, Dublinie, Madrycie czy Oslo, a także w polskich bazach wojskowych w Afganistanie. Najdalej umiejscowionym sztabem 22. Finału były sztab w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jak co roku, wszystkim wrzucającym pieniądze do puszek, wolontariusze rozdawali naklejki – serduszka. Wydrukowano ich, podobnie jak w latach poprzednich, 35 mln sztuk. 

22. Finał WOŚP w Internecie – podsumowanie 

AUKCJE ALLEGRO – 3.524.968,16 zł

Tradycyjnie pierwszą aukcją Finału WOŚP był przejazd odcinkiem specjalnym ulicy Karowej w Warszawie w czasie Rajdu Barbórki. Kierowcy, z którymi zwycięzcy aukcji udali się w niezapomnianą podróż to Kajetan Kajetanowicz, Janusz Kołodziej oraz Filip Nivette.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jako wsparcie serwisu aukcji WOŚP powstała również specjalna witryna rzeczyodserca.pl, gdzie m.in. znane osoby – aktorzy, dziennikarze, publicyści, celebryci – promowali ofiarowane przez siebie przedmioty za pośrednictwem przygotowanych, krótkich zapowiedzi video.

Wylicytować można było m.in.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Syrenę 105, ofiarowaną przez Politechnikę Białostocką – aukcja zakończyła się osiągniętą ceną 18 200 zł
  • Loża Radość na Stadionie Narodowym – 74 200 zł
  • LOT marzeń na pokładzie Dreamlinera – 32 500 zł
  • DJ Jurek zagra dla Ciebie na imprezie! – 15 400 zł
  • Zdjęcie z autografami noblistów (m.in. Dalajlama, Wałęsa i Sharon Stone) 12 215 zł

Wszystko zaczęło się w 2000 roku – 9. Finał WOŚP był pierwszym wspieranym przez aukcje Allegro w Internecie. W pierwszym roku zebrano poprzez aukcje 113.222,76 zł, w ostatnim było to aż 3.402.686 zł. Skąd ten przyrost? Z roku na rok internauci przekonywali się do sposobu funkcjonowania serwisu, a ponieważ znali Allegro, łatwiej im było “grać” w serwisie aukcje.wosp.org.pl. Przeniesiono narzędzia i najlepsze usługi do specjalnie zaprojektowanego serwisu dedykowanego aukcjom charytatywnym na rzecz WOŚP. Działa tak, jak Allegro, ale poświęcony jest wyłącznie tej jednej akcji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ambasadorem.pl

Po raz kolejny sprawdzono jak wiele osób pisze w Internecie o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. WOŚP razem z Brand 24 oddał do rąk internautów stronę ambasadorem.pl, na której na bieżąco pokazywano wszystkie publiczne wpisy na temat Fundacji, które pojawiały się w Internecie. W ciągu roku, od poprzedniego Finału zebrano 124 127 wypowiedzi o Fundacji WOŚP. 

Akcja „Zostań Internetowym Ambasadorem” to przedsięwzięcie, w którym Fundacja stara się dotrzeć do jak największej liczby Internautów i przekonać ich, że za pośrednictwem mediów społecznościowych mają ogromny wpływ na otaczający ich świat i ludzi. Każdy może wesprzeć akcje i przypomnieć swoim znajomym o Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Aplikacja mobilna

Fundacja po raz kolejny postawiła na kontakt z wolontariuszami i darczyńcami za pomocą aplikacji mobilnej. Dzięki pomocy firmy Play i CocoLab.pl przygotowano aplikację na telefony z systemem iOS i Android.

W tym roku sprawdzano wiedzę wolontariuszy dostarczając im solidnej dawki adrenaliny i serotoniny. Zachęcano do wzięcia udziału w quizie przygotowanym specjalnie na 22. Finał i zostania WOŚPoznawcą.

Aplikacja 22. Finału WOŚP to nie tylko podnosząca ciśnienie i drenująca baterię frajda. Zamieszczono w niej również:

  • aktualności ze strony Fundacji
  • możliwość przekazania darowizny za pomocą SMS Premium
  • statystyki na gorąco i z pierwszej ręki
  • całodobową mapę wydarzeń

Aplikację pobrało 10 778 użytkowników. 

Jak wspierać WOŚP w ciągu całego roku?

  • Skorzystaj z możliwości wsparcia działalności statutowej WOŚP:
  • Masz Facebooka? Skorzystaj z aplikacji, która umożliwia wpłatę pieniędzy na konto Orkiestry – www.facebook.com/wosp
  • Zamów kartę debetową PEKAO WOŚP. Więcej informacji na stronie www.wosp.org.pl
  • Przekaż 1% podatku – Fundacja jest organizacją pożytku publicznego i każdy ma możliwość przekazania na naszą rzecz 1% swojego podatku dochodowego.
  • Możesz także wpłacić darowiznę on-line za pośrednictwem systemu PayU na www.wosp.org.pl
  • Wesprzyj Orkiestrę z YetiPay za pomocą mikropłatności na www.wosp.org.pl.
  • Uruchom usługę WSPIERAM WOŚP w sieci komórkowej PLAY – www.play.pl/pl/promocja/play-karta/wspieram-wosp/index.html.
  • Zrób zakupy w siemashop.pl – kup orkiestrowy gadżet!