IKEA kończy z 70-letnią tradycją i rezygnuje z wydawania drukowanego katalogu

IKEA kończy z 70-letnią tradycją i rezygnuje z wydawania drukowanego katalogu
Przedstawiciele sieci IKEA zapowiedzieli, że po 70 latach firma rezygnuje z wydawania swojego kultowego katalogu – zarówno w wersji cyfrowej, jak i drukowanej. Marka skupi się teraz na prezentowaniu swoich produktów w mediach społecznościowych, a także aplikacji mobilnej.
O autorze
1 min czytania 2020-12-08

Historia katalogu sieci IKEA sięga 1951 roku – wtedy bowiem po raz pierwszy trafił on w ręce klientów. W 2000 roku pojawiła się jego cyfrowa wersja.  

Polska była jednym z 32 państw, w którym obie wersje katalogu były dostępne. W sierpniu 2019 roku IKEA ogłosiła, że rezygnuje z powszechnego dystrybuowania swojego papierowego katalogu na terenie naszego kraju – od tego czasu publikacja dostępna była w formie cyfrowej, a także drukowanej w sklepach należących do marki. 

Teraz przedstawiciele sieci IKEA, że kończą z 70-letnią tradycją i całkowicie rezygnują z wydawania drukowanego katalogu. Jak bowiem napisano w oficjalnym oświadczeniu, decyzja ta była rozważana przez szefostwo marki już od dłuższego czasu, zaś ostatecznie zdecydowano zaprzestać wydawania katalogu w związku z panującą pandemią koronawirusa, która zmieniła zakupowe przyzwyczajenia klientów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak bowiem przyznali przedstawiciele firmy, w ciągu ostatniego roku zakupy dokonywane przez internet wzrosły aż o 45%. W związku z tym IKEA zamierza skupić się na komunikacji digitalowej, w tym m.in. wykorzystać media społecznościowe, a także swoją aplikację.

Aby godnie pożegnać kultowy katalog, który wydawany był od 1951 roku, IKEA zamierza jesienią 2021 roku opublikować specjalną edycję publikacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki.

PS2

IKEA przygotowała nie lada gratkę dla swoich klientów – marka udostępniła skany swoich archiwalnych katalogów. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak zmieniały się nasze gusta, a także trendy designu na przestrzeni lat.