Kwestia aktywności zawodowej pokolenia silver jest coraz częściej przedmiotem dyskusji społecznej. Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, chcąc dowiedzieć się, jak wygląda sytuacja zawodowa osób powyżej 50. roku życia w branży marketingowej, rozpoczęła badanie nt. potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych tej grupy wiekowej. Celem badania będzie opracowanie dobrych praktyk branżowych w obszarze zatrudnienia i rozwoju kwalifikacji starszego pokolenia. Etap badania ilościowego będzie trwał do 22 grudnia br.
Ankietę można wypełnić na tej stronie.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Starzenie się społeczeństwa jest istotnym czynnikiem wpływającym na trendy społeczne. Pokolenie osób powyżej 50. roku życia będzie zwiększać swoją liczbę, co przełoży się na wzrost aktywności tej grupy w różnych aspektach życia, także zawodowych.
Wyniki zebrane w Badaniu pozwolą na zgromadzenie wiedzy na temat stanu faktycznego, możliwości i problemów doświadczanych przez osoby 50+ na rynku pracy w sektorze komunikacji marketingowej. Zgromadzona wiedza będzie podstawą do opracowania tak zwanych dobrych praktyk kierowanych do osób, które ukończyły 50. rok życia, posiadających kwalifikacje nieadekwatne do potrzeb sektora i chcących kontynuować lub rozpocząć pracę w branży marketingowej.
Ankieta adresowana jest do kadry zarządzającej, dyrektorów i kierowników HR oraz innych przedstawicieli firm z sektora komunikacji marketingowej, którzy mają udział w polityce zatrudnieniowej swoich organizacji. Sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej, z uwzględnieniem następujących kodów:
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
- PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
- PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
- PKD J60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
- PKD M.73.1 – Reklama.
Badanie realizowane jest na zlecenie Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej przez niezależny instytut badawczy SW Research, a dane zebrane w trakcie badania są anonimowe, mają charakter poufny i będą prezentowane jedynie w postaci zbiorczych opracowań statystycznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing