Nowy numer Vogue Polska w hołdzie kinu

Styczniowo-lutowy numer Vogue Polska to hołd złożony kinu. W nowym wydaniu magazynu zobaczymy m.in. Maję Ostaszewską i Michała Englerta, Dawida Ogrodnika, Magdalenę Koleśnik, Annę B. Shepard i Waldemara Pokromskiego.
O autorze
1 min czytania 2021-01-05

– Miło jest móc pochwalić się tak zacną obsadą numeru, jeszcze milej stwierdzić, że – mimo wszystkich możliwych utrudnień – polskie kino rośnie w siłę. Jak mówi Dawid Ogrodnik: nie jest źle, to za mało. Wreszcie mam wrażenie, że jest naprawdę dobrze – pisze we wstępniaku redaktor naczelny „Vogue Polska” Filip Niedenthal. Na łamy styczniowo-lutowego numeru zaprosiliśmy gwiazdy znane z ekranu oraz tych, którzy na sukces filmów pracują za kulisami.

Moda i kino przenikały się od zawsze. Kolejne wydanie „Vogue Polska” poświęcamy więc kinu, za którym wszyscy teraz tęsknimy. Rozmawiamy z gwiazdami najnowszych głośnych tytułów – Magdaleną Koleśnik, Mają Ostaszewską, Dawidem Ogrodnikiem, a o wspomnienia pytamy wciąż aktywnych na planach międzynarodowych produkcji – kostiumografkę Annę B. Sheppard i charakteryzatora Waldemara Pokromskiego.

Plan filmowy okazał się najlepszą scenografią do okładkowej sesji, w której Sonia Szóstak fotografuje Birgit Kos. Udowadnia, że są kadry, w których wszystko jest możliwe. Wełniany płaszcz na gorset? Nie tylko! Będziecie oczarowani. Znana modelka Ewa Witkowska w sesji autorstwa Mateusza Stankiewicza nosi garnitur w wersji ulicznej i scenicznej, bo w czasie powracających lockdownów ulica okazuje się najlepszym planem.

Lockdown zmusił także światowych projektantów do zorganizowania pokazów raczej filmowych niż teatralnych. Co pokazali w kolekcjach Cruise 2021 między innymi Chanel, Dior, Gucci, McQueen, Valentino i Celine, analizuje Kamila Wagner. Choć projektanci nie mijali się w paryskich kawiarniach, zapanowała wśród nich pewna wspólnota doświadczeń. Kolekcje na przedwiośnie tworzyli zamknięci w domach, wolniej niż zwykle i skromniej niż zwykle. Przypomnieli sobie prostą zasadę sztuki projektowej – dobry dizajn to dążenie do syntezy, szacunek dla surowca i uważna analiza potrzeb. Nie popisywali się, co nie znaczy, że zabrakło im polotu. Sezonowe kolekcje koncentrowały się wokół dziedzictwa domów mody, odpowiedzialności względem środowiska i na zasadności projektowania mody w ogóle. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mało dziedzin kultury wiąże się z modą tak ściśle jak kino. Udowadniamy to w dziale En Vogue, gdzie zobaczycie, jak z pomocą ubrań z tego sezonu wyglądać jak filmowe bohaterki – Carrie Bradshaw, Elle Woods, Bonnie Parker czy Rosmary Woodhouse. Swoją drogą, najmodniejsze fryzury i makijaże też czerpią z filmów, co w tekście „Klatka po klatce” opisuje Michalina Murawska.

Styczniowo-lutowe wydanie „Vogue Polska” od czwartku, 7 stycznia w salonach prasowych i na vogue.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się