Zalando wprowadza nową nagrodę za zrównoważony rozwój, która będzie przyznawana podczas każdego Copenhagen Fashion Week

O autorze
3 min czytania 2021-01-14

Zalando wprowadza nową nagrodę za zrównoważony rozwój, która będzie przyznawana podczas każdego Copenhagen Fashion Week, począwszy od lutego 2021 r. Nagroda ma na celu zachęcenie marek modowych do poszukiwania alternatywnych rozwiązań w duchu zrównoważonego rozwoju oraz wyróżnienie strategii, które przyczyniają się do rozwoju całej branży w tym kierunku. Trzech finalistów ogłoszonych 17 grudnia będzie walczyć o zdobycie nagrody stworzonej przez Zalando I Copenhagen Fashion Week. Nagroda ta umacnia i cementuje trzyletnią współpracę Zalando i Copenhagen Fashion Week. Obie strony są zaangażowane w przyspieszenie zrównoważonego rozwoju w branży mody. Trójka finalistów, Marimekko, House of Dagmar i Louise Lyngh Bjerregaard, zaprezentuje swoje kolekcje podczas Copenhagen Fashion Week, który odbędzie się w dniach 2-5 lutego 2021 roku.

Wszystkie marki biorące udział w Copenhagen Fashion Week zostały zaproszone do zgłoszenia się do konkursu. Finaliści zostali wybrani przez doświadczone, międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą: modelka, aktywistka ekologiczna i konsultant ds. zrównoważonego rozwoju, Arizona Muse; CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark; CSO of Global Fashion Agenda (GFA), Morten Lehman; doradca ds. zrównoważonego rozwoju i marki, Dio Kurazawa. Ze strony Zalando w jury zasiadają: Director of Sustainability w Zalando, Kate Heiny i Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury w Zalando. Członkowie jury dokładnie przeanalizowali strategie każdej z marek, w tym ich kolekcje i poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój i innowacje.

Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 20.000 euro, a także możliwość stworzenia wspólnie z Zalando ekskluzywnej kolekcji kapsułowej. Przy procesie tworzenia duży nacisk zostanie położony na szukanie nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chodzi tu głównie o projektowanie z uwzględnieniem różnych materiałów, procesów produkcyjnych, rozwiązań technologicznych i identyfikowalności. Aby jeszcze mocniej wesprzeć zwycięską markę w rozwoju jej działalności, Zalando udostępni kolekcję dla ponad 35 milionów klientów na 17 rynkach europejskich.

– Dla Zalando ta nagroda jest doskonałą okazją do ciągłego podnoszenia poprzeczki i wspierania branży w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości”, mówi Kate Heiny, director of sustainability w Zalando, po czym dodaje: „Chcemy zachęcić marki, aby nigdy nie przestawały stawiać sobie wyzwań, aby osiągać lepsze wyniki, a ta inicjatywa jest dla nas wyjątkowym sposobem współpracy z markami w celu dzielenia się wiedzą i dyskutowania o wspólnych wyzwaniach. Współprace stanowią dużą część naszego DNA i są niezbędne do prawdziwej transformacji naszej działalności od wewnątrz, w całej branży. Działając od środka możemy inspirować naszych klientów i pomagać im w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów – dodaje Kate Heiny.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cieszę się, że mogę brać udział w jury inauguracyjnej nagrody Zalando Sustainability Award. Fantastycznie jest widzieć szeroki wybór skandynawskich marek, które stawiają przed branżą wyzwanie, by osiągać lepsze wyniki. Jury wybrało trzech rewelacyjnych projektantów, którzy połączyli miłość do mody z misją ochrony zarówno ludzi, INFORMACJA PRASOWA // ZALANDO SUSTAINABILITY AWARD jak i planety. Ważne jest, aby świętować postępy w tworzeniu bardziej zrównoważonego przemysłu mody oraz wspierać konsumentów w dokonywaniu bardziej etycznych wyborów – mówi członek jury i międzynarodowy rzecznik zrównoważonego rozwoju Arizona Muse.

– Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować Zalando Sustainability Award, jako część naszego wspólnego zobowiązania do wpływania na długoterminowe, zrównoważone zmiany w branży. Nagroda jest wyrazem uznania dla postępu, jakiego dokonują te trzy marki. Dzięki niej możemy potwierdzić i docenić ich zdecydowane działania i wysiłki w kierunki zrównoważonej mody. – mówi Cecilie Thorsmark, CEO Copenhagen Fashion Week.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jury dokona drugiego przeglądu finalistów i prezentowanych przez nich kolekcji podczas Copenhagen Fashion Week w celu wyłonienia zwycięzcy. Zostanie on oficjalnie ogłoszony 4 lutego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

JURY

1. Kate Heiny, Director of Sustainability, Zalando SE

Kate jest wiodącą postacią w realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Zalando oraz w podejmowaniu konkretnych działań, które mają zmienić Zalando w bardziej zrównoważoną platformę.

2. Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury, Zalando SE

Lena jest odpowiedzialna za całą kategorię Premium i Luxury, w tym za zakupy, merchandising i kontent. Przed dołączeniem do Zalando Lena-Sophie pracowała w Saks 5th Avenue i Michael Kors w Nowym Jorku.

3. Cecilie Thorsmark, CEO, Copenhagen Fashion Week

Cecilie uruchomiła trzyletni plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju „Reinventing Copenhagen Fashion Week”, aby przekształcić to wydarzenie w pionierską platformę branżową, która będzie w stanie zwiększyć potencjał zrównoważonego rozwoju branży.

4. Morten Lehman, CSO, Global Fashion Agenda

Morten Lehmann jest uznanym ekspertem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju – z ponad 20-letnim doświadczeniem – i odpowiada za treść zarówno głównych publikacji GFA, jak i znanego corocznego wydarzenia, Copenhagen Fashion Summit.

5. Arizona Muse, modelka, działaczka na rzecz środowiska i konsultant ds. zrównoważonego rozwoju Arizona zasiada w zarządzie The Sustainable Angle i jest gorącym zwolennikiem zrównoważonego rozwoju i regeneracji środowiska. Jest jednym z wiodących głosów w tej dziedzinie z branży mody.

6. Dio Kurazawa, założyciel The Bear Scouts

Dio pomaga wpływowym markom we wdrażaniu innowacyjnych, odpowiedzialnych praktyk poprzez tworzenie i wdrażanie społecznie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw.