Czym wabią klientów hipermarkety? – analiza Okazjum.pl

Schab, szynka, łopatka, a czasem pierś z kurczaka wabią klientów do sklepów. Z analizy Okazjum.pl wynika, że choć pierwsze strony gazetek przyciągają mięsem najczęściej w sieci Kaufland, to jednak najlepsze uzasadnienie uwielbienia dla mięsa i jego stałej obecności w reklamach dostarcza sieć Real.
O autorze
2 min czytania 2014-03-31

Na stronie internetowej w kąciku kulinarnym informuje wprost, że mięso to jeden z ważniejszych elementów pożywienia dla Europejczyków, a nieco dalej, że „w diecie większości Europejczyków mięso stanowi ok. 35% codziennego spożycia, dlatego w sklepach Reala dział mięsny jest mocno rozbudowany i oferuje szeroki wybór produktów o znakomitej jakości i świeżości (…).”

Podejście Reala, akceptujące słabość Europejczyków do mięsa, widoczne jest nie tylko na pierwszych stronach gazetek sklepowych, ale też na billboardach w dużych miastach, gdzie płaty karkówki wieprzowej potrafią przyciągnąć uwagę przechodniów i wprawić w roztargnienie kierowców.

Pośród przeanalizowanych przez Okazjum.pl materiałów wyróżniają się gazetki Tesco, które zdecydowanie większy nacisk kładą na eksponowanie środków czystości – przede wszystkim proszków do prania, płynów do płukania i papieru toaletowego, które przewinęły się przez pierwsze strony gazetek aż 11 razy, podczas gdy w analizowanym okresie mięso (w postaci łopatki, karkówki, kabanosów i boczku) pojawiło się siedmiokrotnie. Kaufland wyważył udział mięs i wędlin na pierwszych stronach gazetek. Równie często jak mięsa pojawiają się na nich środki czystości.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

We wszystkich sieciach handlowych częste jest również prezentowanie dwóch konkretnych produktów – proszków do prania oraz kawy. – To co znajduje się na pierwszej stronie gazetki reklamowej jest z definicji najatrakcyjniejszą ofertą w danym sklepie – mówi Dawid Piaskowski założyciel Okazjum.pl. – Marketingowcy z pewnością wiedzą, co robią, gdy decydują się wabić Polaków mięsem i wędlinami. Stawiam tezę, że są to produkty, które kojarzą się konsumentom z poczuciem sytości i stanem dostatku. Nie są może zbyt wdzięcznym obiektem do fotografowania, ale jak widać hipermaketów to nie zraża. Odrobina pieprzu, przyłożenie listka pietruszki czy koktajlowego pomidorka widać wszystko załatwia – dodaje Piaskowski.

Czym jeszcze wabią klientów hipermarkety?

Poniższe zestawienie prezentuje częstotliwość występowania poszczególnych kategorii produktów na okładkach gazetek sieci hipermarketów: Kaufland, Real, Carrefour, Tesco i Auchan w ciągu ostatnich trzech miesięcy – od 2 stycznia do 26 marca. Sieć hipermarketów Auchan na pierwszych stronach gazetek nie prezentuje produktów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Metodologia: Okazjum.pl przeanalizował pierwsze strony gazetek sieci hipermarketów: Kaufland, Carrefour, Real, Tesco i Auchan wydanych w okresie od 2 stycznia do 26 marca 2014 r. i produkty tam prezentowane zestawił według kategorii: mięso (w tym wędliny) nabiał, środki czystości, napoje, owoce i warzywa, słodycze oraz inne (to m.in. ubrania, kosmetyki, środki do samochodu, sprzęt RTV AGD i sprzęt sportowy). Produkty specjalne, takie jak kawa, cukier, pieluchy i proszki do prania pojawiają się na pierwszych stronach gazetek bardzo często, dlatego zostały osobno zestawione.