Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Facebook na wojnie z Australią – portal zablokował dostęp do newsów

Facebook na wojnie z Australią – portal zablokował dostęp do newsów
Facebook zablokował Australijczykom możliwość przeglądania i udostępniania najnowszych wiadomości. Jest to efekt planowanego wprowadzenia przez tamtejszy rząd przepisu zmuszającego platformy technologiczne do płacenia wydawcom wiadomości za treści.
O autorze
1 min czytania 2021-02-19

Od kilku miesięcy między Facebookiem, a australijskim rządem są napięte relacje, które są efektem planowanego wprowadzenia nowego prawa zmuszającego platformy technologiczne do płacenia wydawcom wiadomości za treści. 

W związku z impasem w rozmowach między przedstawicielami portalu społecznościowego, a rządem Australii, Facebook postanowił zablokować Australijczykom możliwość przeglądania i udostępniania najnowszych wiadomości z lokalnych lub międzynarodowych źródeł. Co więcej, pozostali internauci z całego świata nie mogą też zamieszczać w serwisie linków do australijskich serwisów. 

W odpowiedzi na to Scott Morrison, premier Australii, na swoim facebookowym profilu opublikował post, w którym napisał, że „takie działania tylko potwierdzają obawy wyrażane przez rosnącą liczbę krajów wobec zachowań firm big tech, które uważają, że są większe niż rządy i że zasady nie powinny ich obowiązywać”.

Jednocześnie przedstawiciele rządu przyznali, że niezależnie od reakcji Facebooka, nie zamierzają wycofywać się z przepisów, przeciwko którym protestuje platforma. Jakiś czas temu Google również groził australijskim politykom, że odetnie mieszkańców kraju od wyszukiwarki, lecz ostatecznie obie strony znalazły konsensus i dogadały się. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W grudniu 2020 roku na Instagramie oraz Messengerze wyświetlał się komunikat, mówiący o tym, że niektóre funkcjonalności na tych platformach zostały wyłączone. Było to związane z nową, unijną dyrektywą dotyczącą prywatności użytkowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się