Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak mówić i pisać o Żydach, migrantkach, osobach LGBT, kobietach, Afrykanach. FleishmanHillard publikuje poradnik etycznego języka

Agencja PR FleishmanHillard opublikowała Poradnik: jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych. Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się komunikacją społeczną. W jej powstaniu brały udział wyspecjalizowane organizacje pozarządowe.
O autorze
1 min czytania 2021-02-23

Poradnik: jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych kierowany jest do dziennikarzy i dziennikarek, specjalistów i specjalistek ds. komunikacji oraz innych osób wypowiadających się publicznie, mających wpływ na język debaty publicznej. Powstał we współpracy merytorycznej z prof. dr hab. Ewą Kołodziejek, z Uniwersytetu Szczecińskiego, członkinią Rady Języka Polskiego. Poradnik dostępny jest w wersji online na stronie https://etykajezyka.pl/, również do pobrania jako plik .pdf, na licencji CC (BY). Oznacza to, że może być wykorzystywane w dowolny sposób i bez ograniczeń, za podaniem źródła.

– Jako specjalistki i specjaliści na co dzień zajmujący się komunikacją zdajemy sobie sprawę jaki wpływ ma język na tworzenie rzeczywistości społecznej. Wiemy, że słowa mogą ranić, nawet wbrew intencjom wypowiadających je osób. Jednocześnie obserwujemy zaostrzenie języka debaty publicznej, wynikające z polaryzacji, a także z walki o uwagę odbiorców. Chcielibyśmy, by język używany publicznie tworzył rzeczywistość przyjazną, w której nikt nie czuje się wykluczany, dyskryminowany czy obrażany – tłumaczy Wojciech Waglowski z agencji FleishmanHillard, która zainicjowała i przygotowała Poradnik.

Publikacja ma ułatwić mówienie i pisanie w sposób niedyskryminujący, empatyczny i wolny od stereotypów o grupach narażonych na dyskryminację – o kobietach, osobach tworzących społeczność LGBT, migrantach, Żydach i Afrykanach.

– Wyszliśmy z założenia, że najbardziej odpowiednimi osobami do wypowiadania się o języku, jakim chcą być opisywane, są właśnie osoby, których język ten bezpośrednio dotyczy. Dlatego poprosiliśmy o pomoc i udział w projekcie organizacje pozarządowe, które na co dzień zajmują się poszczególnymi grupami – pomagają i edukują – dodaje Waglowski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rozdziały poświęcone każdej z grup napisane zostały przez autorów i autorki z wyspecjalizowanych organizacji pozarządowych: Fundacji Ocalenie, Fundacji Afryka Inaczej, Fundacji Dziewuchy Dziewuchom, Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii, Żydowskiego Stowarzyszenia Czulent oraz Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Warszawie.

– Nie chcemy, by język był narzędziem dominacji nad drugim człowiekiem. Chcemy natomiast, by naszym działaniom słownym przyświecała zasada wzajemności zawarta w „złotej regule etycznej”: traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Lub w prostej, ogólnoludzkiej sentencji: Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe – podsumowuje prof. dr hab. Ewa Kołodziejek z Uniwersytetu Szczecińskiego, członkini Rady Języka Polskiego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poradnik dostępny jest na tej stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się