Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Dariusz Michalczewski ostatecznie wygrał z firmą FoodCare w Sądzie Najwyższym – chodzi o prawa do oznaczenia „TIGER”

Sąd Najwyższy w Warszawie wydał wyrok w procesie, który toczył się pomiędzy Dariuszem Michalczewskim, a spółką FoodCare – prawo do korzystania z oznaczenia „TIGER” dla napojów energetycznych ma wyłącznie Dariusz Michalczewski lub podmioty przez niego upoważnione.
O autorze
2 min czytania 2021-03-03

2 marca br. Sąd Najwyższy oddalił w całości skargę spółki FoodCare i wydał ostateczny wyrok potwierdzający, że prawo do oznaczenia „TIGER” na rynku napojów energetycznych posiada wyłącznie Dariusz Michalczewski. Decyzja sądu jednocześnie potwierdza, że po rozwiązaniu umowy licencyjnej z firmą przez Michalczewskiego oraz jego Fundację „Równe Szanse”, wygasły wszelkie podstawy dla FoodCare do korzystania z oznaczenia „TIGER” na rynku energetyków. 

Na skutek wyroku Sądu Najwyższego na korzyść Dariusza Michalczewskiego i jego fundacji zostały utrzymane w mocy zakazy dla spółki FoodCare dotyczące m.in. sprzedaży i reklamy napojów z oznaczeniem „TIGER”.

– Prawie 10 lat walki i wielka spektakularna wygrana – wyrok Sądu Najwyższego jest ostateczny i nokautujący dla FoodCare. Sąd jednoznacznie potwierdził, że prawo do oznaczenia „TIGER” dla napojów energetycznych należy do mnie. I od tego wyroku nie ma odwołania. Warto było walczyć i się nie poddawać – podsumował Dariusz Michalczewski.

W swoim uzasadnieniu sąd podał m.in., że to Dariusz Michalczewski jako pierwszy rozpoczął używanie oznaczenia „TIGER” na rynku energetyków i wyłącznie jemu przysługuje prawo do „powszechnie znanego znaku towarowego” na tym rynku, a prawo do tego znaku w żadnym zakresie nie przysługuje spółce FoodCare.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto Sąd Najwyższy stwierdził, że korzystając z oznaczenia „TIGER” dla napojów energetyzujących po rozwiązaniu umowy z FoodCare przez Dariusza Michalczewskiego i Fundację „Równe Szanse”, firma popełniła czyny nieuczciwej konkurencji, a w szczególności naruszyła dobre obyczaje w obrocie gospodarczym. 

Jak czytamy w informacji prasowej, spór dotyczący oznaczenia „TIGER” rozpoczął się w 2010 roku, kiedy to Fundacja „Równe Szanse” oraz Dariusz Michalczewski rozwiązali umowę licencyjną ze spółką Foodcare, wskutek czego wygasło upoważnienie dla tej firmy do korzystania z oznaczenia „TIGER” oraz pozostałych dóbr niematerialnych Michalczewskiego. Powodem rozwiązania umowy było niewywiązywanie się przez Foodcare z przewidzianych w niej obowiązków, a w szczególności zaprzestanie płacenia Fundacji należnego wynagrodzenia z tytułu licencji na używanie oznaczenia „TIGER”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Już w styczniu 2011 roku Sąd Okręgowy w Krakowie wydał postanowienie, które następnie utrzymał w mocy Sąd Apelacyjny, zakazujące spółce FoodCare wprowadzania do obrotu i reklamy napojów z oznaczeniem „TIGER”. W marcu 2016 roku Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok na korzyść Dariusza Michalczewskiego i Fundacji, który został utrzymany wyrokiem Sądu Apelacyjnego z dnia 5 marca 2018, a wczoraj potwierdzony wyrokiem Sądu Najwyższego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W chwili obecnej, na podstawie podpisanej w 2010 roku umowy z Fundacją „Równe Szanse” oraz Dariuszem Michalczewskim, spółki z Grupy Maspex posiadają wyłączną licencję na korzystanie m.in. z oznaczenia „TIGER” i pseudonimu Dariusza Michalczewskiego „Tiger”, znaków towarowych z określeniem „Tiger”, a także do wykorzystywania wizerunku Dariusza Michalczewskiego. 

PS

Skutkiem czynów nieuczciwej konkurencji spółki FoodCare względem firmy Dr. Oetker Polska, Sąd Okręgowy w Katowicach zakazał wprowadzania do obrotu gospodarczego opakowania Pierniczków świątecznych marki Gellwe.