2020 rok okiem ekspertów Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej

Środowisko specjalistów współtworzących Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej oceniło miniony rok i wskazało kluczowe kierunki na przyszłość. Ich indywidualne opinie znalazły się w zbiorczym podsumowaniu dla sektora.
O autorze
1 min czytania 2021-03-04

Swoją perspektywę przedstawili m.in.: 

  • Magdalena Drzazga, liderka Grupy Roboczej ds. Ram Kwalifikacji; prezes Zarządu/ CEO, Chapter1, 
  • Agata Kaczmarska, chief people officer, Dentsu Aegis Network Polska, 
  • Anna Malinowska, kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Ringier Axel Springer Polska, 
  • Zbigniew Brzeziński, lider Grupy Roboczej ds. Rynku Pracy; specjalista w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach, 
  • Marcin Olkowicz, przewodniczący i animator ds. działań Rady Sektorowej, 
  • Tomasz Chrząstek, adiunkt w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach; kierownik Uniwersyteckiego Centrum Mediów.

Podsumowanie dostępne na stronie Rady Sektorowej. 

W podsumowaniu poruszone zostały tematy z obszaru sektora komunikacji marketingowej. Magdalena Drzazga opisała rolę marek i komunikacji marketingowej w nowej rzeczywistości. Perspektywę HR do zmian, które przyniósł 2020 rok, przybliżyła Agata Kaczmarska. Zbigniew Brzeziński zdiagnozował kondycję rynku pracy po starciu z rywalem COVID-19. Marcin Olkowicz odniósł się do roli edukatorów w dostarczeniu kompetencji potrzebnych na rynku, zdiagnozowanych przez Radę Sektorową w raporcie pt. „Marketingowe Kompetencje Przyszłości w Sektorze Komunikacji Marketingowej”. Tomasz Chrząstek zobrazował wyzwania uczelni wyższych, związane z opracowaniem programów studiów z obszaru komunikacji marketingowej w odniesieniu do nowych potrzeb sektora. W podsumowaniu znalazła się także opinia psychologa – Anny Malinowskiej, która ukazała, jak pandemia przewartościowała nasze spojrzenie na życie.

Najważniejsze przesłania wyłaniające się z opinii ekspertów to refleksja na temat tego, w jaki sposób wspierać zespoły i kadry zarządzające oraz uzupełniać kompetencje, które tak niedawno wydały się tylko teorią? To także apel do wszystkich uczestników sektora o empatię, otwartość, pokorę i zgodę na popełnianie błędów.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj