BFF Banking Group ogłasza nową identyfikację wizualną marki

BFF ma zaszczyt ogłosić nową tożsamość marki w związku z połączeniem firmy macierzystej Banca Farmafactoring S.p.A. z DEPObank S.p.A.1, które razem tworzyć będą BFF Bank S.p.A.
O autorze
1 min czytania 2021-03-04

Nowe logo będzie przewodzić nowej tożsamości marki grupy, od 5 marca br. tj. daty wejścia w życie fuzji, stopniowo zastępując obecną wizualizację. Proces zmian został zaplanowany tak, aby sprostać rosnącemu, wewnętrznemu i zewnętrznemu, zapotrzebowaniu na ochronę środowiska i tworzenie zrównoważonych strategii na wszystkich poziomach.

Rebranding będzie zatem realizowany stopniowo od marca w całej Europie, aby uniknąć marnowania zasobów papieru i innych materiałów, które muszą zostać zastąpione lub zreorganizowane.

Nowa tożsamość marki została dziś, po raz pierwszy, zaprezentowana wszystkim pracownikom podczas wydarzenia online na żywo, które zgromadziło całą europejską Grupę, zgodnie z kulturą integracyjną, która stawia ludzi w centrum organizacji.

Inspiracja sztuką

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Logo, nawiązujące designem do obecnego, zostało uproszczone i obrócone, w taki sposób, aby sugerować ruch do przodu.

Jest ono inspirowane dziełem Danza [Taniec], które spółka zleciła artyście Gianfranco Pardiemu i podarowała miastu Mediolan w 2006 r., aby udekorować jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rzeźba składa się z serii żółtych wygiętych linii, które – w swoich krzywiznach i przerwach – sugerują ruch i dynamizm zmian, zgodny z zasadami firmy opartymi na ciągłej innowacji i doskonałości w realizacji celów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Myśl przewodnia

Nowe logo podtrzymuje przekaz wprowadzony w 2017 r.: „bank, jak żaden inny”. Fuzja z DEPObankiem łączy dwóch liderów w swoich segmentach rynkowych. Myśl przewodnia przypomina  o  sukcesach i wyjątkowych możliwościach firmy.

Deklaracja misji i wizji z planu strategicznego „BFF2023” pozostała niezmieniona. 

Misja: Być liderem w zakresie innowacji, obsługi klienta i egzekucji na rynkach referencyjnych, przy niskim profilu ryzyka i wysokiej wydajności operacyjnej, dostosowanej do najlepszych praktyk ładu korporacyjnego dla firm publicznych.

Wizja: Być liderem w specjalistycznych segmentach finansowych w Europie.

Czcionka i kolory

Każda z liter logotypu jest wielka i powiększona, aby zapewnić natychmiastowe skojarzenie z marką i jej tożsamością z takimi cechami jak: wzrost, solidność i sprawność. Krój pisma jest unikalny, co dodatkowo potwierdza hasło „bank, jak żaden inny”.

Kolorystyka pozostaje bez zmian, z przewagą żółtego, który przypomina twórczość Pardiego, oraz niebieskiego. Odświeżona paleta lepiej dostosowana jest do kanałów cyfrowych.

Trzy różne linie biznesowe – faktoring i pożyczki, usługi związane z instrumentami kapitałowymi oraz bankowość i płatności korporacyjne – będą miały swoje własne, charakterystyczne kolory z nowej palety, co zapewni im większą rozpoznawalność.