Lidl Polska wprowadzi do sprzedaży zwycięskie piwa, nagrodzone w ramach konkursu Browaru PINTA „Niech świat pozna Twoje piwo”

Na majówkę sieć Lidl Polska wprowadzi do swojej oferty pierwsze z 4 piw domowych piwowarów, nagrodzonych w ramach konkursu przeprowadzonego wspólnie z Browarem PINTA. Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem, a jury oceniło aż 562 nadesłane propozycje.
O autorze
2 min czytania 2021-03-11

Właśnie wyłoniono zwycięzców konkursu dla domowych piwowarów „Niech świat pozna Twoje piwo”, który został zorganizowany przez rzemieślniczy Browar PINTA przy współpracy z Lidl Polska. Szczegółowe wyniki są opublikowane w formie wideo na profilu Browaru PINTA https://www.facebook.com/pinta.craft.beer.

W minionych dniach grono 20 doświadczonych sędziów i stewardów oceniło łącznie 562 piwa uwarzone przez 434 piwowarki i piwowarów. Na uwagę zasługują kompetencje grona sędziowskiego, pod nadzorem Ziemowita Fałata, Szefa Jury, w którego składzie oprócz piwowarów PINTY – znaleźli się w większości doświadczeni sędziowie piwni posiadający certyfikat Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych (PSPD) oraz Beer Judge Certification Program (BJCP). Konkurs wywołał ogromne zainteresowanie wśród piwowarów domowych – biorąc pod uwagę frekwencję, zadebiutował w czołówce największych konkursów piwa domowego w Polsce i Europie.

– Wszystkie zwycięskie piwa prezentują bardzo wysoki poziom i wiernie oddają charakterystykę stylu, którą zdefiniowaliśmy przed konkursem. Piwowarzy domowi wykonali naprawdę świetną robotę. Można powiedzieć, że marzenia piwowarów domowych i organizatorów zostały zrealizowane – otrzymaliśmy do oceny wiele doskonałych piw. Cieszymy się, że Lidl Polska otwarcie przyjął naszą propozycję współpracy i że zwycięskie piwa zostaną wprowadzone do sprzedaży, pierwsze z nich już w maju – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA oraz przewodniczący jury konkursowego.

Zwycięskie piwa, w ramach każdej z 4 kategorii, zostaną uwarzone w Browarze PINTA zgodnie z recepturą autora oraz pojawią się w sprzedaży w sklepach Lidl Polska. Pierwsze piwo – zwycięzca w kategorii Session IPA, trafi na półki sklepów Lidl Polska na majówkę. Następne trzy nagrodzone piwa zostaną uwarzone i dostarczone do sklepów Lidl w kolejnych miesiącach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dla wszystkich laureatów konkursu Browar PINTA przygotował wartościowe nagrody. Co więcej każde piwo w konkursie zostało ocenione z użyciem specjalnie przygotowanej metryczki, a jej kopię piwowarzy otrzymają w ciągu najbliższych dni. Uwagi od sędziów w formie metryczki to jedna z największych motywacji dla uczestników konkursu piwa i szansa na rozwój kompetencji.

Dla przypomnienia, piwowarzy nadsyłali swoje propozycje w ramach czterech kategorii. Milk Stout 12-14°Blg to kategoria dla tych, których atutem jest warzenie ciemnego piwa o półsłodkim finiszu. Session IPA 11-13°Blg oraz Summer Pils 11-13°Blg przygotowano dla miłośników lekkich, jasnych piw o wytrawnym smaku. Z kolei Belgian Saison 12-16°Blg to kategoria zaproponowana dla receptur na jasne, pełne piwo o charakterystycznym aromacie pochodzącym z użycia belgijskich szczepów drożdży. Możliwe było uczestnictwo we wszystkich czterech kategoriach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aktualnie Browar PINTA przygotowuje się do warzenia, promocji i w maju do premierowej sprzedaży pierwszego z czterech zwycięskich piw rzemieślniczych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się