Czy technologie są szansą dla klimatu? Samsung dołącza do kolejnej edycji Climate Leadership

Firma Samsung potwierdziła uczestnictwo w 2. edycji programu „Climate Leadership powered by UN Environment”. Inicjatywa ta ma na celu budowanie społeczności liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz przeciwdziałania nieodwracalnym zmianom klimatycznym.
O autorze
2 min czytania 2021-03-15

„Samsung Inkubator dla klimatu“ to program skierowany do młodych innowatorów, którzy pragną tworzyć lub rozwijać nowoczesne rozwiązanie na rzecz klimatu. Szczególnie mile widziane są projekty, które obejmują szereg obszarów neutralności klimatycznej, takich jak edukacja klimatyczna, która jest pierwszym krokiem do podjęcia działań na rzecz klimatu, przez ochronę bioróżnorodności, gospodarkę o obiegu zamkniętym, zrównoważony łańcuch dostaw, zmniejszenie śladu węglowego, aż po efektywność energetyczną i surowcową. Na szczęście postęp technologiczny pozwala myśleć o tym, w jaki sposób rozwijać pomysły bez większego nacisku na środowisko – dlatego jednym z obszarów, którego mogą dotyczyć projekty, są „nowe technologie i innowacje na rzecz klimatu”. Nie zabrakło także tematów mających na celu zwiększenie świadomości biznesowej, takich jak „zrównoważone finansowanie”, które ma zwrócić uwagę na szereg inwestycji, z którymi często wiąże się transformacja jakiejś firmy, czy „raportowanie niefinansowe”, które z kolei skupia się na wprowadzeniu bardziej efektywnych zmian w zarządzeniu biznesem. Wreszcie, jednym z obszarów ma być także bezpieczeństwo żywnościowe, które ma przeciwdziałać takim zachowaniom, jak marnotrawienie jedzenia czy nadużywanie nawozów sztucznych.

Inkubacja w duchu eko

W ramach kilkumiesięcznej inkubacji przedsiębiorcy będą mogli uczestniczyć w bogatej ścieżce szkoleniowej z zakresu biznesu, marketingu oraz neutralności klimatycznej. Cykl zajęć obejmie m.in. takie tematy, jak sustainable business model canvas, określenie wpływu społecznego i środowiskowego inkubowanego projektu czy związane z metodą Lean Startup – od pomysłu do finansowania rozwiązania. Nie zabraknie także warsztatów z design thinking, tworzenia biznesplanu oraz strategii marketingowej dla startupu. Przedsiębiorcy będą mieli szansę także przeszkolić się z pitchingu i wystąpień publicznych, marketingu – promocji swojej eko-innowacji oraz z kwestii prawnych dotyczących startupów.

Co ważne, najlepsze projekty będą mogły liczyć na dofinansowanie, a łączna pula środków dla startupów wynosi 80 tys. zł.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kto może przystąpić do programu?

Do programu zapraszane są startupy, które już posiadają pewne rozwiązanie – na wczesnym etapie rozwoju – lub takie, które chcą rozwinąć pro-ekologiczną innowację w ramach własnej organizacji. Przystępując do inkubacji mogą liczyć na pomoc w walidacji, opracowaniu komunikacji wizerunkowej i produktowej oraz pozyskaniu dalszego finansowania na rozwój. Do programu mogą się zgłosić także koła naukowe czy organizacje studenckie, które nie posiadają zarejestrowanej działalności gospodarczej – za to mają inspirujący pomysł na rozwiązanie, które w przyszłości będzie można wdrożyć na rynek i zastosować w realizacji celów osiągania neutralności klimatycznej przez firmy z różnych branż.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zgłoszenia można nadsyłać do 7 kwietnia, wypełniając formularz dostępny na stronie: https://startupinkubator.pl/dlaklimatu

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Samsung Inkubator dla klimatu” to program inkubacyjny realizowany w ramach zaangażowania Samsung Electronics Polska w program Climate Leadership.

Pomysłodawcami programu Climate Leadership są Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa Maria Andrzejewska i Profesor Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Organizatorem przedsięwzięcia jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa, które od blisko 30 lat realizuje w Polsce misję Programu ONZ ds. Środowiska.

Operatorem programu inkubacyjnego Samsung Inkubator dla klimatu jest Hugetech Sp. z o.o.