Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Najbardziej opiniotwórcze media lutego 2021: ranking IMM

Na podium najbardziej opiniotwórczych mediów lutego 2021 znalazły się kolejno: Onet.pl, RMF FM i TVN24. Pierwszą piątkę zamykają natomiast Gazeta Wyborcza ze skokiem aż o pięć miejsc w stosunku do ubiegłego miesiąca oraz portal Wp.pl – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.
O autorze
4 min czytania 2021-03-17

Według raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z lutego 2021 na pozycji lidera utrzymuje się Onet. Informacje publikowane w portalu inne media przytaczały w swoich artykułach aż 5,8 tys. razy. Stacja RMF FM zajęła drugie miejsce z liczbą ponad 4 tys. powołań w innych tytułach mediowych. Podium zamyka TVN24 (2,6 tys.) ze spadkiem cytowań o prawie 40% w stosunku do stycznia 2021. Na czwartym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na którą inne redakcje szczególnie licznie powoływały się po 19 lutego, kiedy na łamach gazety opublikowano tzw. taśmy Daniela Obajtka, prezesa koncernu PKN Orlen.

O dwa oczka wzrosła również pozycja Dziennika Gazety Prawnej, w którym na początku miesiąca ukazał się wywiad z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim. Ponadto do rankingu zakwalifikował się magazyn Forbes w związku z często przytaczaną listą 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa” 2021. O cztery miejsca w górę zmieniła się także pozycja Super Expressu, który w swoim sondażu z dni 29 stycznia – 1 lutego wykazał, że ponad połowa Polaków chce przyjąć szczepionkę przeciwko COVID-19.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najbardziej opiniotwórczym medium prasowym lutego 2021 jest Gazeta Wyborcza – liczba powołań dziennika wzrosła o 24% względem stycznia br. Za nią Rzeczpospolita z wynikiem 2,2 tys. cytowań, na której łamach ukazała się między innymi rozmowa z Borysem Budką, przewodniczącym PO. Podium zamyka Dziennik Gazeta Prawna, na który powoływano się w lutym ponad 1,7 razy. W rankingu pojawił się także magazyn Forbes ze wzrostem o dziewięć pozycji. Z miejsca dziewiątego na siódme awansował zaś Puls Biznesu, który jako pierwszy informował o planowanych zmianach w przepisach dotyczących zwolnień lekarskich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podium najczęściej wzmiankowanych stacji telewizyjnych lutego 2021 to kolejno: TVN24 z wynikiem 2,6 tys. powołań, Polsat News z liczbą 2,2 tys. i TVPinfo na poziomie 1,2 tys. Z kolei największy wzrost cytowalności w stosunku do stycznia 2021 zanotowały stacja TVP1, którą inne redakcje przytaczały 332 razy i Polsat Sport (183). Pierwszą najczęściej cytowano nawiązując do rozmów redakcji z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem na temat przywrócenia obostrzeń i z pełnomocnikiem rządu ds. programu szczepień Michałem Dworczykiem o terminach dostawy szczepionki firmy Moderna. Reporterom Polsat Sport natomiast komentarza udzielił Robert Lewandowski tuż po zwycięstwie 4:1 Bayern Monachium z Lizo, który następnie licznie przytaczano w innych materiałach mediowych.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce niezmiennie od początku roku pozostaje RMF FM, na którą w lutym powoływano się w innych tytułach mediowych ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce zajęło Radio ZET z liczbą 1,9 tys. cytowań. Podium zamyka Polskie Radio 24, którego pozycja wzrosła o dwa oczka względem stycznia 2021 i utrzymała się na poziomie 764 wzmianek.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Onet.pl niezmiennie trzyma pozycje lidera również w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internatowych. W lutym portal odnotował 5,8 tys. cytowań. Za nim Wp.pl z liczbą 2,4 tys. powołań, a podium zamyka Interia.pl na poziomie 1,4 tys. Znaczący wzrost z 142 do 453 wzmianek odnotował serwis OKO.press. Redakcja między innymi opublikowała często przytaczany przez inne media sondaż wyborczy z 10-12 lutego br. (Ipsos) z wynikiem większości głosów na zjednoczoną opozycję. O jedno oczko w górę zmieniła się również pozycja branżowego tytułu Wirtualnemedia.pl – na portal powoływano się w lutym 863 razy. Wśród najczęściej cytowanych informacji znalazła się między innymi rozmowa z dziennikarzem i prezenterem TVN24 Igorem Sokołowskim, który na łamach portalu finalnie potwierdził odejście ze stacji.

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki lutego 2021 to kolejno: Do Rzeczy z wynikiem 332 powołań w innych tytułach mediowych, Wprost – wzmiankowany 234 razy, Newsweek -180, Viva na poziomie 180 cytowań i tygodnik Sieci z liczbą 134.

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn Forbes z liczbą 896 powołań w innych mediach – głównie za sprawą publikacji tegorocznej listy 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa”, na której znajduje się już sześćdziesięciu dziewięciu miliarderów. Pozycja druga to miesięcznik Perspektywy licznie wzmiankowany w związku z najnowszym zestawieniem najlepszych liceów i techników w Polsce. Magazyn Press znalazł się na trzecim miejscu z wynikiem 113 cytatów, który między innymi informował, że po dziesięciu latach na antenę TVP2 wróci podróżnicze show z udziałem Wojciecha Cejrowskiego.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczym medium ekonomiczno-biznesowym lutego 2021 pozostaje dziennik Rzeczpospolita z liczbą 2,2 tys. powołań. Za nim niezmiennie Dziennik Gazeta Prawna, do której odwoływano się 1,7 tys. razy. Magazyn Forbes awansował na trzecie miejsce z wynikiem 896 cytowań. Następnie w rankingu znajdują się kolejno Puls Biznesu i specjalistyczny dziennik Parkiet. W portalach internetowych natomiast podium otwiera Money.pl na poziomie 891 wzmianek. Drugie miejsca zajmuje Businessinsider.com.pl, a trzecie Bankier.pl – zestawienie bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych drugi miesiąc z rzędu podium otwiera Radio Wrocław z liczbą 162 powołań przez innych dziennikarzy. Na antenie między innymi przeprowadzono wywiad z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem w kwestiach dalszego odmrażania gospodarki w dobie pandemii COVID-19. Drugie miejsce zajął Dziennik Zachodni, którego informacje przytaczano w innych mediach 139 razy między innymi w związku z doniesieniami na temat obecności Prezydenta RP Andrzeja Dudy na nartach w Beskidach. Podium zamyka Gazeta Krakowska w wynikiem 125 cytowań i jednoczesnym wzrostem pozycji aż o cztery oczka. Redakcja między innymi relacjonowała protesty w centrum Krakowa przeciwko obowiązującym obostrzeniom związanym z koronawirusem SARS-CoV-2.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2021 roku.