Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak rozpocząć działania w dropshippingu?

Jak rozpocząć działania w dropshippingu?
O autorze
5 min czytania 2021-03-22

Wielu ludzi zastanawia się, jak można zacząć zarabiać przez Internet. Jednym ze sposobów jest różnego rodzaju sprzedaż. Obecnie w sieci ludzie kupują wszystko, tak więc pomysłów, jeśli chodzi o to, co sprzedawać, można mieć całkiem sporo. Oczywiście najwygodniej jest, kiedy samemu się coś produkuje. Niezależnie od tego, czy jest się rzemieślnikiem i zamierza zacząć handel na niedużą skalę, czy też dużym producentem, który chce pominąć pośredników. W obu przypadkach nie trzeba się martwić o źródło towaru. Jednak dla wszystkich innych, którzy chcą coś sprzedawać, jednocześnie nie inwestując dużych kwot w sam towar i magazyn, zostaje tak zwany dropshipping. O tym właśnie jest dzisiejszy artykuł.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to model logistyczny, w którym to hurtownia odpowiada za logistykę towarów. Czyli to właśnie ona je magazynuje, kompletuje zamówienia, także wysyła je do klientów. Oczywiście zamówienia te są składane w sklepie. Sklep nie pośredniczy w żaden sposób między kupującym a hurtownią. Dla klienta to sklep jest sprzedawcą i to właśnie ze sklepem się on rozlicza. Sama hurtownia natomiast rozlicza się zupełnie niezależnie ze sklepem. W takim sam sposób jak klienci kupują towar od sklepu, tak sklep kupuje go od hurtowni. Jedynie systemy obu tych firm są ze sobą zintegrowane. Dzięki temu realizacja takich zamówień przebiega sprawnie. Po tym, jak klient złoży zamówienie w sklepie, trafia ono do hurtowni. Ta je kompletuje i wysyła do klienta. Na paragonie, czy też fakturze, która otrzyma klient, sprzedającym będzie jednak sklep. Sam sklep indywidualnie rozlicza się z hurtownią.

Dropshipping – dlaczego warto?

Sprzedaż w dropshippingu to przede wszystkim bardzo niski prób wejścia pod względem inwestycyjnym. Jeśli samemu nie produkuje się jakichś towarów, to trzeba je skądś brać. W tradycyjnym modelu trzeba je kupować, co wiąże się z kosztami. W przypadku dropshippingu nie trzeba o tym myśleć. Cały towar, jaki będzie się miało w asortymencie swojego sklepu, będzie w posiadaniu hurtowni. Nie trzeba go od niej kupować, zanim się cokolwiek sprzeda. Płaci się więc tylko za sprzedany towar. Jest to niezwykle bezpieczny model. Nie ryzykuje się tego, że zostanie się z niesprzedanym towarem. Co może mieć szczególnie negatywne konsekwencje w przypadku towarów o krótkim terminie przydatność. Kiedy on minie, można stracić naprawdę sporo pieniędzy. W przypadku dropshippingu takiego ryzyka nie ma. Dropshipping to także możliwość działania w wielu branżach i na dużą skalę. Na rynku jest wiele hurtowni, które oferują współpracę w ramach dropshippingu. Działają one w bardzo różnych branżach. Nie jest więc przeszkodą ani mała różnorodność, ani też ilość, jeśli chodzi o towar, który można udostępnić w swoim sklepie. Nie trzeba też oczywiście ograniczać się do współpracy z jedną hurtownią, można oferować w swoim sklepie artykuły z wielu różnych branż.

Dropshipping – od czego zacząć?

Oczywiście podstawą każdego sklepu internetowego jest jego witryna. To na niej klienci dokonują zakupów. Jest to więc nie tylko wizytówka i miejsce, w którym prezentuje się swój towar. Jest to także pewnego rodzaju centrum zarządzania sklepem. Dlatego tak ważne jest, żeby działało możliwie sprawnie. Musi być wygodne dla wszystkich. Klienci muszą się dobrze czuć, robiąc zakupy, wszystko powinno być łatwe do znalezienia na stronie, która musi się szybko wczytywać, jak i być po prostu czytelna. Z drugiej strony taki system musi też usprawniać realizację zamówień. Im większa automatyzacja i upraszczanie procedur, tym lepiej dla sklepu. Można w tym samym czasie zrealizować więcej zamówień, a zaoszczędzony czas poświęcić na rozwój sklepu w innych obszarach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jaki system do dropshippingu?

To, co często pierwsze przychodzi na myśl podczas planowania sklepu internetowego, jest tworzenie jego strony od zera. Jednak na takie działanie mogą sobie pozwolić wyłącznie ci, którzy planują zainwestować w taki sklep naprawdę spore środki. Tworzenie strony od zera to duże koszty sięgające kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Drugim wyjściem jest możliwość tworzenia witryny w oparciu o tak zwane oprogramowanie open-source. Taki sklep jest znacznie tańszy, można go stworzyć już za kilka tysięcy złotych. Jednak trzeba brać pod uwagę konieczność zatrudnienia kogoś do opieki technicznej na takim sklepem albo jeśli działa się na mniejszą skalę, co jakiś czas po prostu zlecać takie prace firmie lub freelancerowi. W obu przypadkach wiąże się to z jakimiś kosztami. Trzecia opcja to ta, gdzie jest najmniejsze ryzyko inwestycyjne. Mowa o tak zwanym oprogramowaniu SaaS. Jest to przede wszystkim tanie rozwiązanie. Nie trzeba niczego tworzyć od zera. Wykupuje się po prostu dostęp do takiej platformy na określony czas i płaci jakiś miesięczny abonament. Najtańszy to tylko 20 zł – właśnie tylko tyle kosztuje miesięcznie możliwość korzystania z platformy CStore.pl, a szczegóły oferty dropshipping poznasz na stronie https://www.cstore.pl/sklep-dropshipping. Kolejna zaleta to łatwość wdrożenia. Nie trzeba żadnej specjalistycznej wiedzy techniczne. Taka platforma to po prostu gotowy sklep internetowy. Wystarczy dodać tam swoje towary, regulamin i można zacząć działać. Jeśli więc ktoś szuka systemu, który będzie tani, a także pozwalał na łatwe wdrożenie to powinien wybrać właśnie oprogramowanie typu SaaS.

Integracja z hurtownią

Żeby sprawnie działać w dropshippingu trzeba oczywiście zintegrować swój sklep z odpowiednią hurtownią. Przeważnie hurtownie udostępniają pliki przeznaczone właśnie do takiej integracji. Dzięki temu w łatwy sposób można sprzedawać towary, które ma u siebie hurtownia. Oczywiście ważna jest też możliwość monitorowania na bieżąco i aktualizowania stanów magazynowych całą dobę. Dzięki temu cały czas ma się aktualny asortyment. Na początku może być trudno wynegocjować jakieś lepsze stawki niż, te, które po prostu zaoferuje hurtownia. Jednak z czasem, kiedy będzie się sprzedawać więcej towarów, a co za tym idzie kupować więcej od hurtowni – warto próbować negocjować. Każde zaoszczędzone pieniądze na kupnie towaru to wyższa marża. Ważne jest też, żeby wybrać taką hurtownię, która oferuje sprawną realizację zamówień. Dziś dla klientów czas i tempo dostarczenia zamówienia są niezwykle ważne – dlatego warto na to zwrócić uwagę. Pełna lista hurtowni z którymi CStore może się zintegrować znajduje się na stronie https://www.cstore.pl/funkcje-i-mozliwosci/hurtownie-dropshipping.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skąd brać zdjęcia produktów i inne informacje?

Na szczęście w tym aspekcie hurtownie również są bardzo pomocne. Nierzadko udostępniają wszelkie zasoby dotyczące produktów, czyli opisy, zdjęcia i informacje techniczne. Oczywiście, jeśli tylko ma się taką możliwość, warto zastępować opisy dostarczone przez hurtownie własnymi. Jeśli nie od razu dla wszystkich towarów, to przynajmniej dodawać własne opisy na bieżąco, do najpopularniejszych produktów. Opisy udostępnianie przez hurtownie niestety na pewno już są wykorzystywane przez kogoś innego. Nie wpływa to pozytywnie na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Takie opisy też nie zawsze są najwyższej jakości. Dlatego w miarę możliwości warto zastępować je własnymi. Podobnie jest ze zdjęciami. Jeśli ma się możliwość zrobienia ich samemu albo wynajęcia profesjonalnego fotografa – to warto to zrobić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marketing – podstawa sprzedaży

Jeśli chce się cokolwiek sprzedawać, to trzeba przede wszystkim prowadzić działania marketingowe. Sklep w modelu dropshipping niczym nie różni się tu od każdego innego sklepu internetowego. Marketing to naprawdę duże możliwości, reklamy w wyszukiwarce, social mediach, innych stronach, pozycjonowanie, sprzedaż za pomocą bloga czy mediów społecznościowych, współpraca z influencerami, promowanie marki na dużą skalę i wiele innych. To jaką ścieżkę marketingu się wybierze, zależy przede wszystkim od tego, co się oferuje, czyli grupy docelowej, do jakiej chce się trafić ze swoim towarem. Dlatego właśnie ustalenie grupy docelowej powinno być tym, co się wykona, zanim rozpocznie się sprzedaż

Dropshipping – podsumowanie

Sklep w modelu dropshipping to na pewno działalność, której uruchomienie nie wymaga wiele środków finansowych ani wiedzy technicznej, jeśli wybierze się system SaaS. Towary magazynuje i wysyła hurtownia – trzeba więc skupić się przede wszystkim na sprzedaży. Można działać w wielu branżach i oferować tysiące produktów, tak naprawdę klientom na całym świecie. Jest to po prostu świetny sposób, by rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą.