Będzie Instagram dla dzieci? Facebook już nad nim pracuje

Będzie Instagram dla dzieci? Facebook już nad nim pracuje
Facebook pracuje nad „dziecięcą” wersją Instagrama – serwis umożliwiłby bowiem zakładanie kont użytkownikom poniżej 13. roku życia. Nowy portal umożliwiłby młodocianym internautom udostępnianie zdjęć oraz kontaktowanie się ze znajomymi w bezpieczny sposób, m.in. poprzez kontrolę rodzicielską.
O autorze
1 min czytania 2021-03-22

Na tę chwilę zakładanie kont na Instagramie jest możliwe wyłącznie dla użytkowników powyżej 13. roku życia. Okazuje się jednak, że twórcy platformy chcą stworzyć nowy portal, który byłby przeznaczony dla młodych internautów.

Jak poinformowali przedstawiciele Facebooka, do którego należy Instagram, w rozmowie z dziennikiem „The Guardian”, firma aktualnie pracuje nad „dziecięcą” wersją Instagrama – coś na wzór istniejącego już Messenger Kids, gdzie konta mogłyby być zakładane przez użytkowników w wieku od 6 do 12 lat.

Nowy portal były kontrolowany przez rodziców, a co najważniejsze – umożliwiłby nieletnim internautom bezpieczne udostępnianie zdjęć i kontaktowanie się ze znajomymi. Niestety na tę chwilę nie znana jest data uruchomienia platformy.

Informacja na temat nowego serwisu dla dzieci pojawiła się krótko po tym, jak przedstawiciele Instagrama poinformowali, że coraz więcej osób omija ograniczenie wiekowe i zawyża swój wiek przy rejestracji w portalu. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji do określenia wieku użytkowników.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Wikipedia, która niedawno świętowała 20. urodziny, postanowiła położyć nacisk na walkę z dezinformacją i mową nienawiści. Platforma wprowadziła bowiem nowe zasady, które jasno określają, jakie zachowania są dopuszczalne, a jakie nie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Brytyjski urząd ds. standardów reklamowych (ASA) zakazał tamtejszym influencerom używanie filtrów upiększających do zdjęć, na których promują jakieś produkty.