The Nature of Plastic: Greenpeace w nowej, intrygującej kampanii zwraca uwagę na problem plastikowych odpadów w Chile

The Nature of Plastic: Greenpeace w nowej, intrygującej kampanii zwraca uwagę na problem plastikowych odpadów w Chile
W marcu br. Greenpeace zaprezentowało swoją nową kampanię, która zwraca uwagę na palący problem plastikowych odpadów w Chile. W ramach inicjatywy organizacja za pomocą materiałów z tworzyw sztucznych odtworzyła zdjęcia satelitarne chilijskich cudów natury.
O autorze
1 min czytania 2021-03-30

The Nature of Plastic to nowa inicjatywa Greenpeace, która zwraca uwagę na palący problem plastikowych odpadów w Chile. Jak bowiem zauważa organizacja, kraj ten jest producentem największej ilości plastikowych śmieci w porównaniu do pozostałych państw Ameryki Południowej. 

„W Chile rocznie zużywa się ponad 990 tys. ton plastiku, a zaledwie 8% odpadów z tworzyw sztucznych poddawanych jest recyklingowi” – zauważają przedstawiciele organizacji. 

W związku z tym Greenpeace nawiązało współpracę z chilijską agencją Cheil, która była odpowiedzialna za stworzenie kampanii The Nature of Plastic. W ramach inicjatywy za pomocą plastikowych odpadów odwzorowano zdjęcia satelitarne chilijskich cudów natury, takich jak m.in. pustynia Atacama, lodowiec El Morado, czy góra Cerro El Plomo.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Seria plakatów wykonanych z tworzyw sztucznych pojawiła się w mediach społecznościowych Greenpeace, a także na billboardach w wybranych miejscach w Chile.

PS

Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.

PS2

Pod koniec 2018 roku Greenpeace w ramach akcji „Tell Oreo to #DropDirtyPalmOil” umieściło przed siedzibą Mondelez International, producenta Oreo, replikę popularnego ciasteczka o nowym smaku – wylesienia.