Podsiadło i Pietrucha nagrywają przebój na instrumentach z plastikowych śmieci

Czy z plastikowego śmiecia można zrobić instrument i nagrać nim przebój? Jeśli w swoje ręce weźmie go Dawid Podsiadło, to takie cuda się zdarzają... Obejrzyj, jak powstawała muzyka do najnowszej reklamy Credit Agricole.
O autorze
1 min czytania 2021-04-02

Reklama promuje pierwszą w Polsce kartę płatniczą z ekotworzywa, które rozkłada się szybciej niż zwykły plastik. Na ekranie zielona karta bankowa spływa rzeką do morza, a w tle filmu słychać głos Julii Pietruchy, która śpiewa nową wersję „Sailing” – jednego z najsłynniejszych przebojów w historii muzyki popularnej.

W nagraniu wykorzystane zostały autentyczne śmieci zebrane przez wolontariuszy Credit Agricole na bałtyckich plażach. Po oczyszczeniu zamienione zostały w instrumenty, których dźwięki wykorzystane zostały w projekcie pod tytułem „Tony plastiku”. Autorem aranżu piosenki jest Dawid Podsiadło, który od dawna propaguje działania ekologiczne. Do walki z plastikiem namawiał swoich fanów m.in. przy okazji premiery reedycji płyty „Małomiasteczkowy” (która została wykonana z certyfikowanych materiałów z poszanowaniem środowiska), czy trasy koncertowej „Leśna Muzyka”.

– Plastik i jego nadmiar, to realne zagrożenie dla naszej planety. Nagrywając tę piosenkę chcieliśmy zwrócić na to uwagę i poprosić, byśmy wszyscy odpowiedzialnie z niego korzystali – mówi Dawid Podsiadło. – Wszystkie dźwięki w tej piosence zostały wydobyte z plastikowych butelek, kanistrów, czy pudełek zebranych na plaży. Zarejestrowaliśmy je w studiu i lekko przetworzyliśmy. Jedynym dźwiękiem, który nie został wytworzony z plastikowych śmieci jest anielski głos Julii – dodaje artysta.

– Była to bardzo kreatywna praca. Nie spodziewałbym się, że z butelek można wydobyć tyle dźwięków, które będą przypominały dźwięki prawdziwych instrumentów. Efekt jest super – dodaje Olek Świerkot, autor nagrania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Film z muzyką z plastiku jest częścią kampanii #mniejplastiku prowadzonej przez Credit Agricole. Bank zwraca w niej uwagę, że w każdej minucie do mórz i oceanów trafia ponad 20 ton plastiku i trzeba powstrzymać tę falę, zanim nas całkiem zaleje.

Wejdź na stronę www.mniejplastiku.pl i obejrzyj, jak wyglądała praca przy nagrywaniu piosenki „Sailing” na instrumentach z plastiku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się