Mastercard wesprze Polską Organizację Turystyczną w ponownym przyciągnięciu turystów do Polski

Mastercard nawiązał współpracę z Polską Organizacją Turystyczną (POT), której celem jest wsparcie polskiej branży turystycznej i złagodzenie negatywnych skutków pandemii COVID-19.
O autorze
2 min czytania 2021-04-12

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej „Tourism Insights”. Jest to narzędzie pozwalające na kompleksowy przegląd podróży zagranicznych turystów do Polski, począwszy od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych po powrocie. Pomoże ono Polskiej Organizacji Turystycznej w planowaniu działań ukierunkowanych na ponowne przyciągnięcie zagranicznych gości do Polski. W rezultacie rodzimy przemysł turystyczny, który według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego i GUS generuje rocznie ok. 85 mld zł PKB otrzyma szansę na szybki wzrost i dynamiczny rozwój w nowych warunkach spowodowanych pandemią koronawirusa.

Platforma „Tourism Insights” agreguje dane z wyszukiwarek, aplikacji i platform służących do rezerwacji noclegów i lotów. Informacje te są wzbogacone o opinie turystów na temat miejsc czy atrakcji wyrażane w mediach społecznościowych. Całości dopełniają dane Mastercard pozwalające odpowiedzieć na pytanie, ile i na co wydają turyści decydujący się na spędzenie urlopu w Polsce.

W obecnej sytuacji posiadanie wiedzy opartej na twardych danych daje POT przewagę konkurencyjną w walce o przyciągnięcie turystów do Polski. Dzięki dostępowi do zaawansowanej analityki POT będzie mogła na przykład lepiej zrozumieć charakterystykę gości z wybranych rynków odwiedzających nasz kraj, zwracając uwagę na takie aspekty, jak ich wydatki, preferencje i potrzeby. Ta wiedza pozwoli na podjęcie precyzyjnie skierowanych działań promocyjnych i w konsekwencji przyciągnięcie turystów z powrotem do Polski. Ich opinie i odczucia wyrażane w mediach społecznościowych wskażą POT miejsca i atrakcje, które należy silniej komunikować w różnych częściach świata, ze względu na ich pozytywny odbiór. Co więcej, wiedza płynąca z danych będzie użyteczna także na potrzeby działań lokalnych, których celem będzie poprawa odbioru Polski wśród osób odwiedzających nasz kraj.

– Udostępniamy Polskiej Organizacji Turystycznej narzędzie, które dzięki analizie danych pozwoli na lepsze poznanie trendów związanych z turystami odwiedzającymi Polskę, pod kątem ich wydatków, preferencji i poziomu zadowolenia. Dostęp do tych zasobów umożliwi przekucie informacji płynących z danych w konkretne plany i działania ukierunkowane na promocję naszego kraju lub wybranych miast, co – miejmy nadzieję – poskutkuje przyciągnięciem większej liczby odwiedzających. Wierzymy, że pomoże to złagodzić skutki pandemii w branży turystycznej, a w dłuższym okresie pozwoli jej powrócić na ścieżkę wzrostu – mówi Krzysztof Sobala, vice president Mastercard Data & Services w polskim oddziale Mastercard Europe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 – W związku z pandemią COVID-19 Polska Organizacja Turystyczna cały czas dostosowuje strategie na rynki zagraniczne do obecnej sytuacji. Naszym zadaniem jest przyciągnięcie do kraju jak największej liczby turystów. Należy zrobić to jednak w taki sposób, by rozłożyć ruch turystyczny na teren całego kraju. Z pewnością wykorzystamy do tego platformę „Tourism Insights” i będziemy przygotowani na wdrażanie działań i kampanii na poszczególnych rynkach, gdy pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna – mówi Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing