Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Niemiecki startup stworzył rękawiczki do zmiany podpasek i tamponów – w internecie zawrzało

Niemiecki startup stworzył rękawiczki do zmiany podpasek i tamponów – w internecie zawrzało
Niemiecki startup Pinky Gloves wpadł na dość nietypowy pomysł stworzenia rękawiczki do zmiany tamponów czy podpasek. Twórcy jednak znacznie minęli się z potrzebami kobiet, w związku z czym wokół ich produktu wybuchła burza w internecie.
O autorze
1 min czytania 2021-04-21

Założycielami Pinky Gloves są dwaj przyjaciele z wojska, którzy – jak sami zapewniali – chcieli stworzyć produkt będący z założenia pomocą dla kobiet podczas miesiączki. W ten sposób powstały „innowacyjne” różowe rękawiczki do zmiany podpasek i tamponów. 

Te jednak nie do końca spodobały się grupie docelowej produktu – czyli kobietom. Internautki przede wszystkim zwróciły uwagę na fakt, że do zmiany podpasek czy tamponów wystarczy… zwykła chusteczka, czy też papier toaletowy, aby cały „proces” odbył się w sposób higieniczny i czysty. Więc kupowanie rękawiczek do czynności, którą powtarza się nawet kilka razy dziennie jest zwyczajnie bez sensu. 

Jeszcze innym nie spodobał się sam kolor rękawiczki – różowy, bo przecież produkt kierowany jest do kobiet. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Generalnie pod postami startupu w social mediach na próżno szukać pozytywnych komentarzy na temat ich produktu. W efekcie twórcy Pinky Gloves opublikowali na swoim instagramowym profilu filmik, w którym odnieśli się do kontrowersji, jakie narodziły się wokół rękawiczek. Jednocześnie przyznali, że „nie podeszli do tematu na poważnie i nie uwzględnili w pełni różnych opinii”. Ich oświadczenie pojawiło się również na stronie internetowej marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ostatecznie twórcy startupu zdecydowali się wstrzymać sprzedaż swojego produktu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W ubiegłym roku szkocki rząd przyjął ustawę, na mocy której mieszkanki kraju będą miały dostęp do darmowych środków higieny osobistej. Zabiegała o to Monika Lennon ze Szkockiej Partii Pracy, która do parlamentu trafiła w 2016 roku.

PS2

Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

PS3

Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu. 

PS4

Dom z biżuterią Fine Hearts on Fire i Jade Trau, wraz ze słynną aktorką Amber Rose, stworzyły bardzo unikatową biżuterie przeznaczoną do przechowywania tamponów, które w wielu państwach na świecie podlegają opodatkowaniu. Kampania podkreśla, że dla wielu kobiet miesiączka jest luksusem.