Reverse Selfie: Dove w nowej kampanii pokazuje, jak zakłamane są social media

Reverse Selfie: Dove w nowej kampanii pokazuje, jak zakłamane są social media
Marka Dove ruszyła z nową, globalną kampanią pod hasłem „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”), za pomocą której pokazuje, jak kłamią media społecznościowe i jak może to wpływać na psychikę nastolatek.
O autorze
1 min czytania 2021-04-23

Nie od dzisiaj wiadomo, że w social mediach wiele osób pokazuje swój idealnie wykreowany wizerunek, który dodatkowo jest „podkręcany” przez różnorodne filtry upiększające. Taki fałszywy obraz rzeczywistości wpływa zwłaszcza na samopoczucie młodych dziewczyn, które widząc na Instagramie czy też Facebooku zdjęcia szczupłych influencerek z perfekcyjna cerą, szybko wpadają w kompleksy i same zaczynają przekłamywać swój wizerunek w social mediach.

Teraz na ten problem postanowiła zwrócić uwagę marka Dove, która ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Reverse Selfie”. W ramach inicjatywy brand chce zwrócić uwagę na to, w jaki sposób popularne aplikacje społecznościowe fałszują rzeczywistość, co może odbić się na zdrowiu psychicznych nastolatek. 

W ramach kampanii powstał krótki film, którego bohaterką jest młoda dziewczyna. W spocie pokazano, ile wysiłku wkłada nastolatka, aby wykonać perfekcyjne selfie, które zbierze dużo lajków. 

Marka Dove stworzyła również krótki poradnik dla rodziców i nauczycieli, który zawiera wskazówki, jak pomóc nastolatkom w budowaniu pewności siebie i akceptowaniu siebie takimi jakimi są. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za realizację odpowiada agencja Ogilvy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Unilever zaprezentował swoją nową inicjatywę „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Firma usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam wszystkich swoich marek z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej.

PS2

Brytyjski urząd ds. standardów reklamowych (ASA) zakazał tamtejszym influencerom używanie filtrów upiększających do zdjęć, na których promują jakieś produkty.