Janusz Kaniewski projektantem statuetek Innovation Award Media Trendy 2014

Już 7 maja w Teatrze Polskim w Warszawie odbędzie się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Innovation Award Media Trendy.
O autorze
2 min czytania 2014-04-24

Zmodyfikowanemu formatowi dawnego konkursu Media Trendy towarzyszy również nowy zwyczaj, polegający na tym, że każdego roku przyznawane statuetki będzie projektować ceniony artysta. W tym roku zwycięzcy będą mogli się cieszyć nagrodami zaprojektowanymi przez samego Janusza Kaniewskiego.

Podczas tegorocznej edycji Innovation Award Media Trendy, oprócz nagradzania najlepszych prac w danej kategorii, zostaną przyznane również Nagrody Specjalne: Człowiek Mediów Roku, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym. Swoje statuetki odbiorą również najlepsi w konkursie Young Media Lions.

Obecna dobrze znana szklana statuetka powstała w ubiegłym roku i miała charakter „przejściowy”. Konkurs ewoluuje, zmienia nazwę, odświeża kategorie, dodając nowe lub likwidując stare elementy, tak by mówiące o innowacji wydarzenie samo odzwierciedlało jej ducha. Takim samym zmianom podlegać będzie statuetka, która będzie każdego kolejnego roku projektowana i sygnowana przez innego znanego i cenionego artystę. W ten sposób nagrodzeni stawać się będą również posiadaczami unikatowych dzieł sztuki.

– Projekt statuetki podkreśla wagę indywidualizmu i kreatywności laureata, unikalnych cech wyróżniających się z mainstreamu. Przestrzenny piksel bardzo rzadkiego metalu – tantalu – zatopiony jest w szkle niezależnie od pasów zwykłych metali, symbolizujących strumienie informacji. Symboliczny jest sam wybór materiału: według mitologii Tantal był synem Zeusa, który wykradał bogom ich tajemnice i przekazywał je ludziom. Jako pierwiastek chemiczny zaś jest tantal metalem wybitnie odpornym na korozję… i kwasy” – powiedział Janusz Kaniewski, autor tegorocznych statuetek Innovation Award Media Trendy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2000 r. Kaniewski ukończył wydział projektowania środków transportu w Istituto Europeo di Design w Turynie. W latach 1999-2001 pracował w studiu Pininfarina w Cambiano, z którym współpracuje do dziś. Od 2003, niezależnie od Pininfariny projektuje dla Ferrari. Współprojektował liczne modele samochodów, m.in. właśnie dla Ferrari, Lancii, Alfa Romeo. Jest współautorem aktualnego logo koncernu Fiat, opakowań papierosów Marlboro, autorem gamy butów narciarskich Lange. W Polsce zaprojektował Stację Benzynową Roku 2012: Orlen, Grunwaldzka 76 w Gdańsku, szklankę piwa Żywiec, fotele kolejowe do wielu linii europejskich, trzy pojazdy ekspozycyjne producenta ceramiki Koło, ciężarówkę z sześćdziesięciometrowym apartamentem i garażem na trzy samochody, a także Ferrari dla klienta indywidualnego, kamper dla Adama Małysza, instrument muzyczny DDrome, oraz jest autorem licznych logotypów, plakatów i grafik.

Autorskie biuro Janusz Kaniewski Design jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych pracowni projektowych w Polsce, która projektuje przedmioty, urządzenia, pojazdy, architekturę i grafikę. Prowadzi również strategiczne doradztwo w projektowaniu. Nieprzerwany kontakt z najnowszą światową technologią i wieloletnie doświadczenie w produkcji pozwala Pracowni projektować nie produkt, a proces: projektowania, wyboru technologii, wdrożenia, racjonalizacji produkcji, marketingu. Ich specjalnością jest planowanie, tworzenie i umieszczanie na rynku urządzeń, przedmiotów, pojazdów o skomplikowanej technologii, towarów luksusowych, trudnych procesów produkcji i sprzedaży, połączonych działań produkcyjnych i marketingowych w celu zwiększenia sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Artysta wystąpi też na konferencji Innovation Day Media Trendy 15 maja w Centrum Konferencyjnym Muranów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

NowyMarketing jest patronem konkursu.