Pozycjonowanie stron a rodzaj działalności. Jak SEO pomoże w promocji Twojego biznesu

Pozycjonowanie stron a rodzaj działalności. Jak SEO pomoże w promocji Twojego biznesu
O autorze
6 min czytania 2021-05-17

Budowa silnej pozycji biznesowej wymaga dobrego rozeznania na rynku, umiejętności przewidywania, zaplanowania skutecznej strategii rozwoju i jej konsekwentnej realizacji. Nie bez znaczenia jest nawiązanie współpracy z doświadczonym i wiarygodnym partnerem biznesowym, który dostarczy cennej wiedzy i zajmie się promocją Twojej działalności. Usługa pozycjonowania stron to fundament budowy rozpoznawalności Twojej firmy w sieci. Dzisiaj być wysoko w Google to niemal synonim sukcesu i stabilności finansowej.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

O pozycjonowaniu napisano już bardzo wiele, lecz jest to usługa, która wciąż ewoluuje. Pozycjonowanie stron powinno opierać się na kompleksowości i dotyczyć każdego elementu strony internetowej, który ma wpływ na jej ranking w wyszukiwarce Google. Zasadniczo cel i efekt pozycjonowania pozostają niezmienne.

Co istotne, efekty pozycjonowania nie pojawiają się nagle, a sam proces jest rozłożony w czasie. Polega przede wszystkim na budowie rankingu pozycjonowanej witryny oraz zwiększeniu lub utrzymaniu dotychczasowej widoczności Twojej strony internetowej w Google.

W ramach pozycjonowania wykonywanych jest szereg analiz i działań optymalizacyjnych. Ich celem jest zrozumienie tego, w jaki sposób algorytmy wyszukiwarek rozumieją Twoją branżę, a także poznanie Twoich potencjalnych klientów. Ich intencji, potrzeb i sposobów, w jaki poszukują wybranych przez siebie informacji.

Na tej podstawie opracowywana jest strategia SEO i określane są cele, jakie usługa ma realizować. Może to być związane z przebudową strony, wykonaniem i wdrożeniem zaleceń z audytu, bądź ulepszeniem witryny i dostosowaniem jej do intencji użytkowników.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pozycjonowanie powinno być usługą, która odpowiada na potrzeby Twojego biznesu. Oznacza to, że działania SEO powinny być dopasowane do Twoich oczekiwań, kondycji witryny czy specyfiki branży. Ty również powinieneś kierować się maksimum elastyczności przy współpracy z agencją SEO. Tylko takie podejście stwarza bardzo dobre warunki współpracy.

Pozycjonowanie a odbiorcy Twoich usług

Jednym z celów pozycjonowania jest poznanie intencji użytkowników, którzy kryją się za wpisywanymi przez siebie słowami kluczowymi. Jest to zasadniczy element analizy, który wykonywany jest na początku usługi. Prawidłowo wyselekcjonowane słowa kluczowe są podstawą późniejszej strategii, ponieważ w oparciu o nie będzie budowana widoczność Twojej strony.

Ponadto poprawny wybór fraz kluczowych i uzyskana w ten sposób widoczność przyniesie Tobie wymierny zysk. Na Twoją witrynę trafią osoby, które będą potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą.

Musisz wiedzieć, że podstawowym celem wyszukiwarki jest dostarczanie informacji. Tę możesz uzyskać bezpośrednio z wyników wyszukiwania np. kursy walut, data planowanego wydarzenia i inne. W przypadku bardziej złożonych odpowiedzi wyszukiwarka sugeruje pola z odpowiedzią, tzw. direct answer.

Wyszukiwarka Google dba również o to, aby użytkownik trafił na stronę, na której znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem zestawu mebli ogrodowych, to w pierwszej kolejności w wynikach wyszukiwania wyświetlą się witryny sklepów internetowych, które w swojej ofercie mają właśnie taki produkt.

Podobnie, gdy użytkownik będzie szukał najbliższego salonu fryzjerskiego. Otrzyma listę wyników zawierającą salony fryzjerskie z najbliższej okolicy. Dodatkowe wyniki wyszukiwania wyświetlą się w usłudze Google Maps.

Z tego powodu bardzo ważne jest, aby poznać kim jest Twój potencjalny klient. Jakich informacji może szukać na Twojej stronie, które mogą skłonić go do podjęcia decyzji zakupowej.

Pozyskujesz klientów lokalnie czy ogólnopolsko?

Pozycjonowanie może być zorientowane zarówno na klientów lokalnych oraz ogólnopolskich. W pierwszym przypadku działania SEO koncentrują się na optymalizacji Twojej witryny pod zapytania branżowe związane z Twoją miejscowością lub regionem, w którym prowadzisz działalność.

W przypadku biznesu ogólnopolskiego kluczowe znaczenie ma sposób, w jaki dokonuje się sprzedaż Twoich produktów lub usług. Znaczna część firm, które działa ogólnopolsko posiada również siedziby w wielu miejscowościach. W tym wypadku strategia pozycjonowania ogólnopolskiego będzie uwzględniać elementy SEO lokalnego.

Prowadzisz sprzedaż wysyłkową

W przypadku prowadzenia sprzedaży wysyłkowej konieczne jest wdrożenie SEO dla e-commerce. Pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się z dużą konkurencyjnością i pracochłonnością.

SEO dla sklepów internetowych związane jest z optymalizacją kategorii i dostosowania struktury sklepu do preferencji użytkowników. Wielu użytkowników szuka produktów po parametrach technicznych, cechach, rozmiarach, kolorach czy charakterze kreacji.

Kompleksowa usługa SEO uwzględni te detale w strategii i późniejszej optymalizacji. Chodzi o to, aby Twój sklep był dopasowany do wielu różnych zapytań i ich wariacji.

Pozycjonowanie lokalne – w jaki sposób pomoże lokalnej działalności

Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdza się w przypadku działalności, które zorientowane są na klienta lokalnego. Aktualne statystyki potwierdzają, że blisko połowa zapytań, które wykonywane są każdego dnia w Google dotyczy zapytań związanych z obecną lokalizacją użytkownika. Większość z nich kończy się konwersją.

To znaczy, że szukamy usług „na miejscu” i „blisko siebie”. W tym wypadku strategia SEO lokalnego dotyczyć będzie analizy Twojej branży, konkurencji, a następnie przygotowania zaleceń optymalizacyjnych, które pomogą powiązać wyselekcjonowane słowa kluczowe z Twoją stroną.

Strategia lokalnego SEO opiera się na kilku filarach:

  • powiązanie słów kluczowych z lokalizacją działalności – przy analizie fraz kluczowych brane są pod uwagę słowa związane z Twoją branżą i miejscowością, w której działasz,
  • pozyskiwanie lokalnych linków – w przypadku pozycjonowania duże znaczenie mają linki, które pochodzą z lokalnych serwisów internetowych,
  • publikacje w serwisach lokalnych – nie tylko linki, ale publikacje, które dotyczą oferty Twojej firmy wpływają na jej rozpoznawalność i pozytywny odbiór wśród lokalnej społeczności,
  • optymalizacja wizytówki Google Moja Firma – wizytówka Google Moja Firma, jest dodatkowym źródłem informacji o Twojej firmie, która jest często wykorzystywana przez użytkowników.

Kompleksowość pozycjonowania lokalnego polega na tym, że wykorzystywany jest każdy sposób na promocję Twojego biznesu, który dostarczy Tobie wartościowy ruch na stronę oraz przyczyni się do wzrostu jej widoczności. Dodatkową korzyścią jest budowa rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku Twojej firmy.

Wysoka widoczność w wynikach wyszukiwania to szansa na rozwój dla każdego lokalnego biznesu. Lokalne SEO jest coraz częstszym wyborem przedsiębiorców działających zarówno na obszarze dużych miast, jak i małych miejscowości.

Pozycjonowanie ogólnopolskie – wsparcie dla firm działających na obszarze całego kraju

Pozycjonowanie ogólnopolskie może korzystać z elementów pozycjonowania lokalnego, gdy ma wspierać działanie firm, które posiadają biura w różnych miejscowościach na terenie całego kraju.

Jednak zasadniczo pozycjonowanie ogólnopolskie dotyczy działalności, które nie są powiązane z miejscowością, a tym samym koncentruje się na ogólnych zapytaniach. Przykładami takich zapytań mogą być „przemysłowe stacje uzdatniania wody”, „automatyzacja procesów produkcji” czy „budowa hal przemysłowych”.

Zauważ, że każda z tych fraz ma w sobie intencję, za którą kryje się chęć poznania informacji dotyczącej procesu czy rozwiązania danego problemu. Tym samym odnosi się do opisu wybranej problematyki lub firm, które oferują podobne produkty.

Pozycjonowanie na frazy ogólne wiąże się z dużą konkurencją, lecz pozyskane w ten sposób kontrakty bardzo szybko zwracają koszty poniesione na reklamę w Google. Ponadto efekty pozycjonowania są trwałe, o ile zostały zbudowane regularną, systematyczną pracą nad jakością witryny.

Posiadasz sklep internetowy? Czym cechuje się SEO pod e-commerce?

Organiczne wyniki wyszukiwania Google pozwalają dotrzeć do użytkowników, którzy chcą kupić konkretny produkt. Zapytania użytkowników dotyczą przede wszystkim kategorii produktowych, np. eleganckie sukienki lub kosiarki spalinowe. Użytkownicy o bardziej sprecyzowanych potrzebach szukają przy pomocy fraz, które precyzyjniej opisują intencję zakupową np. kwietniki ścienne drewniane, czy spodnie motocyklowe skórzane.

Na podstawie analizy asortymentu Twojego sklepu, agencja SEO jest w stanie ocenić intuicyjność obecnej struktury i zaproponować rozwiązania, które pomogą szybciej i skuteczniej budować jego widoczność. Wdrożone zalecenia optymalizacyjne przyczynią się do lepszego powiązania tematyki sklepu z większą liczbą słów kluczowych.

Większy ruch organiczny przyczyni się także do promocji Twojego brandu. Osoba, która zdecyduje się na zakupy w Twoim sklepie wróci ponownie, szukając informacji w wyszukiwarce przy pomocy nazwy Twojej marki. Poleci sklep innym osobom, które zapewne wykonają podobne działanie.

Ponadto pozycjonowanie sklepów internetowych to nie tylko zacięta rywalizacja o wysokie pozycje, które wspierają rozpoznawalność Twojego brandu. To także działania, które zorientowane są bezpośrednio na taki efekt.

Prowadzisz sklep, ale nie masz bloga? To duży błąd. Załóż bloga i zadbaj o to, aby regularnie pojawiały się na nim atrakcyjne treści. Inspiracje do pisania postów możesz znaleźć dosłownie wszędzie! Przejrzyj produkty dostępne w Twoim sklepie i pomyśl nad tym, aby stworzyć serię interesujących poradników! Profesjonalne agencje SEO zadbają o przygotowanie propozycji tematów, a także dostarczą wartościowe treści w ramach usługi.

Kolejnym działaniem wspierającym brand Twojego sklepu są publikacje sponsorowane, realizowane w ramach usługi content marketing. Artykuły sponsorowane w sposób atrakcyjny opisują asortyment Twojego sklepu lub wybrane produkty. Realizowane są w serwisach, które są tematycznie powiązane z Twoją witryną, tym samym mają możliwość większego oddziaływania na potencjalnych klientów. Działaniem wspierającym promocję parki są także kampanie buzz marketingu.

Skuteczne pozycjonowanie, od czego to zależy?

Wysoka widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to pragnienie właściciela każdej strony internetowej. Wysokie pozycje w wyszukiwarce wiążą się z szeregiem korzyści. Pierwsza z nich to oczywiście większy ruch na stronie, w dalszej kolejności nowi klienci, wzrost sprzedaży, a w konsekwencji poprawa rozpoznawalności Twojej firmy.

Aby usługa pozycjonowania była skuteczna, powinna być zorientowana na Twój biznes. Dopasowanie działań SEO do wymogów stawianych przez konkretną branżę to fundament, bez którego dalsze działania mogą okazać się bezskuteczne.

Kolejnym filarem pozycjonowania jest audyt, który pozwala ocenić stan strony WWW. Dobrze zaplanowana strategia pozycjonowania to także dokładna analiza słów kluczowych. W przypadku pozycjonowania lokalnego będą to frazy powiązane z lokalizacją firmy.

Efekty pozycjonowania nie pojawią się błyskawicznie, lecz gdy już wystąpią, przyczynią się do stałego napływu potencjalnych klientów.

Bezpieczne pozycjonowanie to przede wszystkim optymalizacja witryny zgodna z wytycznymi Google, a także inne działania jak np. stopniowe poszerzanie linków przychodzących czy content marketing.

Chcesz nawiązać współpracę z agencją SEO na jasnych i konkretnych zasadach. Koniecznie zajrzyj na stronę agencji Performance Media: performancemedia.pl.