Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kolekcja STANISŁAW LEM stworzona z okazji Roku Lema przez Nadwyraz.com we współpracy ze spadkobiercami dzieł pisarza oraz Wydawnictwem Literackim

O autorze
2 min czytania 2021-05-27

Nadwyraz.com, marka promująca poprawną polszczyznę i literaturę polską, prezentuje nową kolekcję STANISŁAW LEM, która powstała z okazji Roku Lema ustanowionego decyzją sejmu w stulecie urodzin wybitnego polskiego futurologa. Kolekcja została stworzona przy współudziale spadkobierców dzieł pisarza, a także Wydawnictwa Literackiego, które od 1955 roku wydaje książki mistrza. Szczególny wkład w jej powstanie miała Anna Lem, wnuczka Stanisława Lema, która zaprojektowała koszulki, torby oraz przypinkę z wizerunkiem pisarza.

Kolekcja STANISŁAW LEM zawiera aż cztery koszulki z ilustracjami jednego z najwybitniejszych polskich twórców młodego pokolenia Przemka Dębowskiego do okładek nowych wydań utworów Lema z Wydawnictwa Literackiego. Fani takich klasyków jak „Powrót z gwiazd”, „Solaris”, „Niezwyciężony” czy „Bajki robotów” nie będą zawiedzeni – ilustracje do tych książek są już dostępne w sprzedaży na ubraniach uszytych od A do Ż w Polsce.

Nie zabrakło również ubrań z wizerunkiem pisarza i jego autografem. Koszulka LEM Z RAKIETĄ nawiązuje do jednego z najpopularniejszych zdjęć Stanisława Lema: z rakietą i kosmonautą. Portret został wykonany w pracowni twórcy w 1966 roku, a więc trzy lata przed pierwszym lądowaniem człowieka na Księżycu. Z kolei w projekcie LEM I PEGAZ Anna Lem zamieściła zdjęcie pisarza w towarzystwie jego ukochanego czworonoga: W kolekcji znalazły się też moje projekty ze zdjęciami dziadka. Portret Lema z rakietą pewnie wszyscy znają, natomiast ja osobiście lubię ten z jamnikiem Pegazem, którego co prawda nie było mi dane poznać, ale w opowieściach rodzinnych zajmuje wyjątkowe miejsce i jest bohaterem wielu anegdot.

W kolekcji znajdziemy także produkty z Dwojakiem i Pismaczkiem-przedrzeźniakiem – rysunkami autorstwa Stanisława Lema będącymi ilustracjami do jego cyklu opowiadań „Dzienniki gwiazdowe” z 1957 roku. Wnuczka pisarza opracowała graficznie jego projekty sprzed ponad 60 lat: Dziadek raczej nie przypuszczał, że jego rysunki trafią na koszulki i torby. Papier, na którym rysował, pożółkł, pisaki i długopisy, którymi rysował, też miejscami trochę wyblakły albo zmieniły kolor. Rysunki musiałam zeskanować w dobrej rozdzielczości, a następnie opracować je graficznie tak, aby nadawały się do wydruku na tkaninach, ale by też równocześnie nie odebrać im ich pierwotnego charakteru, co np. w przypadku kreski narysowanej wypisującym się długopisem nie było takie łatwe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z kolei z myślą o entuzjastach akcesoriów ceniących bardziej minimalistyczne rozwiązania w kolekcji znalazła się przypinka z wizerunkiem Stanisława Lema, również zaprojektowana przez wnuczkę pisarza: Samo projektowanie było przyjemne. Fajnie było zmierzyć się z zaprojektowaniem wizerunku Lema na przypinkę, chociaż na początku zastanawiałam się, czy to dobrze rysować kogoś bliskiego. Jednak ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że pierwszy szkic był najlepszy.

Kolekcja STANISŁAW LEM od 27 maja 2021 roku jest dostępna w sprzedaży na stronie internetowej sklepu Nadwyraz.com wraz ze wznowionymi wydaniami książek mistrza przez Wydawnictwo Literackie. Premierze kolekcji towarzyszyła publikacja wywiadu z Anną Lem na temat kulisów jej tworzenia oraz wspomnień związanych z jej dziadkiem – jednym z najwybitniejszych twórców w historii literatury polskiej oraz najczęściej tłumaczonym polskim pisarzem. Tę jedyną jak dotąd rozmowę z wnuczką Lema można przeczytać na blogu marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się