Arkadiusz Dobosz (Intermarché): Jestem zwolennikiem dialogu, a nie monologu z konsumentem

Arkadiusz Dobosz (Intermarché): Jestem zwolennikiem dialogu, a nie monologu z konsumentem
– Największymi wyzwaniami dla branży będzie znalezienie optymalnego sposobu na zarządzanie big data, dostosowywanie indywidualnego przekazu do odbiorcy i automatyzacja marketingu – tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Arkadiusz Dobosz, dyrektor marketingu, Intermarché.
O autorze
2 min czytania 2021-06-01

1. W marketingu najważniejsze jest…

Przede wszystkim posiadanie odwagi i kreatywności w biznesie. Bardzo ważna jest determinacja i stawianie sobie ambitnych celów. Poza tym oczywiście ludzie, z którymi wspólnie będziemy realizować nasze biznesowe marzenia.

2. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Najtrudniejszym wyzwaniem, z którym się spotkałem jest zmiana postawy ludzi i przekonanie ich do tego, że dzięki współpracy można osiągnąć najlepsze wyniki i że synergia działań przynosi najlepsze rezultaty.

3. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Aktywacja marki Ballantine’s, która doprowadziła do osiągnięcia przez nią pozycji lidera polskiego rynku whisky.

4. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Zazdrość to złe słowo, wolę inspirację. Świetnym przykładem jest polski InPost, który oprócz zbudowania świetnej pozycji na rodzimym rynku, zorganizował szereg udanych kampanii takich jak m.in.: „wysyłka paczek bez etykiet”, „wysyłam na szybkienadania.pl” czy „paczkobranie”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Według mnie będzie to zdecydowanie marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, polegająca na monitorowaniu za pomocą specjalnych algorytmów zachowań konsumentów, odwiedzających strony internetowe. Dzięki temu możemy dopasowywać przekaz do potencjalnych klientów na podstawie zebranych informacji.

6. Jak oceniasz obecną kondycję branży marketingowej?

Relatywnie dobrze, trudno mówić ostatnio o jakichkolwiek korzyściach dla branży wynikających z pandemii, ale pomimo tego akceleracja działań digitalowych i rozwój platform e-commerce stworzyły nową przestrzeń na rynku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w najbliższej przyszłości?

Moim zdaniem, obecnie największymi wyzwaniami dla branży będzie znalezienie optymalnego sposobu na zarządzanie big data, dostosowywanie indywidualnego przekazu do odbiorcy i wcześniej wspomniana przeze mnie automatyzacja marketingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. Które kanały komunikacji marketingowej są według Ciebie najbardziej efektywne?

To zależy od naszego celu biznesowego i grupy docelowej. Media masowe mogą ciągle relatywnie szybko i niedrogo budować świadomość marki. Z drugiej strony uważam, że specjalne aktywacje z dużym uwzględnieniem interaktywnych kanałów społecznościowych, udziałem dobrze dobranych influencerów i wartościowym storytellingiem są skutecznym narzędziem przekonywania konsumentów.

9. A który kanał jest Twoim ulubionym i dlaczego?

Jestem zwolennikiem dialogu, a nie monologu z konsumentem. Taką możliwość dają media społecznościowe, ale jak już mówiłem, wszystko zależy od celu biznesowego. Ponieważ marketing to funkcja biznesowa, wspierająca realizację celu firmy.

10. Co jest według Ciebie najważniejsze w dobrym zarządzaniu działem marketingu?

Motywujący cel, atmosfera pełna zaufania i silne przywództwo, które potrafi elastycznie zarządzać różnymi projektami.

11. Skąd czerpiesz energię do pracy? Co Cię motywuje?

Pasja i świadomość, że wszystko jest możliwe. Dużym wsparciem dla mnie jest rodzina i grono zaufanych przyjaciół, ponadto jestem jednym z trenerów w programie szkoleń – FranklinCovey Polska.