Tomasz Borchowiec (Prudential): wbrew obiegowej opinii nie wszyscy Polacy znają się na medycynie oraz marketingu

Tomasz Borchowiec (Prudential): wbrew obiegowej opinii nie wszyscy Polacy znają się na medycynie oraz marketingu
Tym razem na nasze pytania odpowiada Tomasz Borchowiec, dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej w Prudential w Polsce.
O autorze
2 min czytania 2014-05-13

1. W marketingu najważniejsze są…

zrozumienie istoty swojego biznesu, zrozumienie klienta i umiejętność „postawienia się w jego butach”, patrzenia jego oczami, zrozumienia jego motywacji, przede wszystkim tych związanych z zakupem dobra lub usługi. A do tego przemyślany i zaskakujący pomysł na to, co i jak chcemy potencjalnemu klientowi powiedzieć.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

Wiele lat temu to pierwszy mój poważny projekt – re-launch marki OMO i kampania z Edytą Wojtczak. Jeden z pierwszych (jeśli nie pierwszy) przypadek wykorzystania znanej postaci w reklamie, w dodatku w tak „przyziemnej” i mało „glamour’owej” kategorii jak chemia gospodarcza. Jestem dumny z tej kampanii, nie tylko z powodu oryginalnej komunikacji, ale także bardzo wymiernych wyników biznesowych.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

przekonanie współpracowników z innych obszarów, że wbrew obiegowej opinii nie wszyscy Polacy znają się na medycynie oraz marketingu. Tą ostatnią dziedzinę warto również zostawić fachowcom. Co nie oznacza zamknięcia się na opinie innych.

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

ponieważ ponoć ostatnie dziecko kocha się najbardziej, to niezwykle dużo satysfakcji daje mi wciąż kampania dotycząca poszukiwania spadkobierców przedwojennych polis Prudential. Nic tak nie buduje wiarygodności marki jak prawdziwe historie klientów i dotrzymanych obietnic, mimo złożenia ich wiele lat temu, przed wojną i w de-facto innym państwie. W branży zmagającej się z wizerunkowymi wyzwaniami to rzadkość. Złośliwcy mówią, że zbyt piękne, aby było prawdziwe. Zatem niezmiennie powtarzam – to łatwo sprawdzić.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

nie wiem, czy akurat szczególnie, ale przejście pewnego kabaretu do innej formuły to ciekawe zagranie… szkoda, że pomysł nie został pociągnięty dalej. A z drugiej strony – kampania z tymi, co przeszli i do innej windy weszli, wygląda trochę jak kopanie się pod stołem po kostkach.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

okaże się za kilka lat. Testujemy, zobaczymy… W e-marketingu coś, co może się wydawać obiecującym trendem teraz, może się okazać niewypałem za pół roku i na odwrót.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

o „lajkach” w mediach społecznościowych powiedziano już chyba wszystko, ale o samych social media pewnie nie. Pogoń za obecnością w nich bez przemyślenia strategii, zasobów i ciągłego faktycznego dialogu z fanami – przereklamowane i nieskuteczne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii marka-agencja najważniejsze są…

zaufanie i zrozumienie bez słów jak w dobrym starym małżeństwie.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

otaczającego świata– pomysły z jednej branży czy wręcz z innego świata inteligentnie przeniesione na inny grunt, nawet najbardziej odległy, dają czasem nieoczekiwane i doskonałe rezultaty.

10. Gdybym miał promować polskie akordeony w Szkocji, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

pomyślałbym o darmowej akordeonowej aplikacji na tablety i smartfony wraz z konkursem na najlepszy utwór grany na dudy, ale w akordeonowej aranżacji. Brand hero zostałby Rob Roy, bo czemu nie? A do współpracy zaprosiłbym pewnie porządnego single malt’a.

11. Zajmuję się marketingiem dlatego, że…

lubię. Proste i trudne do osiągnięcia razem, lubić to, co się robi. Na szczęście tak mam. 

Tomasz Borchowiec, lat 46, od sierpnia 2013r. dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej w Prudential w Polsce, odpowiedzialny za całą komunikację zewnętrzną firmy. Jego głównym zadaniem jest budowa marki Prudential jako ubezpieczyciela pierwszego wyboru w kategorii ubezpieczeń na życie. 

Posiada bogate doświadczenie w marketingu i sprzedaży, wyniesione zarówno z branży FMCG, jak i finansowej, w przeszłości pracował dla Unilever, Gillette, PZU, Link4, Ambry, zarządzając marketingiem zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. 
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz Cardiff Business School University of Wales. Legitymuje się dyplomem Chartered Institute of Marketing (CIM). 
Jego hobby to architektura, linie lotnicze oraz podróże dalekie i bliskie.