Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kto pokryje koszty podatku cyfrowego? Użytkownicy. Wchodzą podwyżki cen na Google Ads

Kto pokryje koszty podatku cyfrowego? Użytkownicy. Wchodzą podwyżki cen na Google Ads
Google wprowadza w życie to co zapowiedziało jakiś czas temu - wzrastają ceny za wyświetlanie reklam na jego platformach, aby użytkownicy pokryli część kosztów podatku cyfrowego. Podwyżka dotyczy na razie Google Ads i reklam emitowanych na YouTube.
O autorze
1 min czytania 2021-07-28

Już w 2019 roku dużo mówiło się o podatku cyfrowym, który miał zostać wprowadzony od kwietnia 2020 roku. Podatek ten obejmuje największe firmy technologiczne, których przychód przekroczy globalnie 500 mln funtów w ciągu roku. Powodem decyzji są nowe regulacje podatkowe wprowadzone w tych krajach i wyższe koszty operacyjne.

Podatek będzie dotyczył oczywiście takiego giganta jak Google, który w pierwszej kolejności przychodzi na myśl, gdy myślimy o najbogatszych firmach technologicznych. Jednak ci co myśleli, że koszty będzie ponosić sama firma, mogą się zdziwić – okazuje się, że to użytkownicy będą się dorzucać do tej daniny. Konkretnie pieniądze będą pochodzić z reklam Google Ads.

O ile zatem będziemy płacić więcej za reklamy? 2% to wysokość podwyżki reklam emitowanych w Wielkiej Brytanii, Francji, Indiach, Hiszpanii i we Włoszech. Natomiast w Austrii i Turcji ceny pójdą w górę aż o 5% – w tym wypadku wyższa kwota ma wynikać ze znaczącego wzrostu złożoności przepisów w tych krajach i kosztów związanych z ich przestrzeganiem. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe opłaty w wymienionych krajach wejdą w życie od 1 października 2021 roku i będą dotyczyć nie tylko reklam zakupionych przez Google Ads, ale i tych w serwisie YouTube.

Jak informuje Google, opłaty te będą doliczane do kosztów kampanii Google Ads na koniec każdego miesiąca i zostaną uiszczone przy kolejnym obciążeniu, jeżeli korzysta się z płatności automatycznych i fakturowania miesięcznego. Jeśli korzystamy z płatności ręcznych i przedpłat, dodatkowa opłata będzie naliczona po całkowitym wykorzystaniu płatności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się