Zrównoważony asortyment i tekstylia barwione wodooszczędną metodą dope-dyed w ofercie Kaufland

O autorze
1 min czytania 2021-08-06

Szacuje się, że globalny przemysł tekstylny w skali roku pochłania blisko 93 miliardy metrów sześciennych wody, a do produkcji zaledwie jednego bawełnianego t-shirtu potrzeba jej aż 2700 l[1]. Mając na uwadze ochronę zasobów naturalnych, Kaufland sięga po nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym asortyment tekstyliów marek własnych jest wytwarzany w sposób bardziej zrównoważony. Sieć wprowadziła do oferty bieliznę z tkanin barwionych wodooszczędną metodą dope-dyed.


W technologii dope-dyed barwienie odbywa się na etapie przędzenia, w czasie którego polimer jest stapiany z granulkami barwnika. W porównaniu z klasycznymi technikami barwienia pozwala to w znacznym stopniu ograniczyć zużycie wody, a także zminimalizować pobór energii oraz emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Poza korzyściami dla środowiska oraz klimatu metoda dope-dyed oferuje nieprzeciętną trwałość barw. Poszczególne włókna są wybarwiane w całości, dzięki czemu kolory tkanin pozostają intensywne, nawet po wielokrotnym praniu.

– Jednym z priorytetów sieci Kaufland jest oferowanie klientom produktów wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego. Nawet 75% konsumentów deklaruje, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważny, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby regularnie zwiększać dostępność artykułów umożliwiających odpowiedzialne zakupy[1]. Wprowadziliśmy do oferty kolekcję bielizny marki Oyanda wyprodukowanej z tkanin barwionych wodooszczędną techniką dope-dyed. W naszych sklepach dostępna jest również odzież z certyfikatem Global Organic Textile Standard, który potwierdza ekologiczny oraz naturalny skład – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej z Kaufland Polska.

Kaufland w 2015 r. podpisał zobowiązanie Detox Commitment, zgodnie z którym dąży do przyjaznego dla środowiska stosowania chemikaliów w produkcji marek własnych. W tym celu sieć wspólnie z partnerami pracuje nad dopasowaniem wymagań jakościowych produktów, rozszerzeniem standardów środowiskowych w łańcuchu dostaw oraz przeprowadzeniem szkoleń dla personelu, dzięki czemu produkcja tekstyliów i butów będzie bardziej zrównoważona.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[1] Consumers’ adaptation to sustainability in Fashion, Vogue, Boston Consulting Group, 2021

Zrównoważony asortyment i tekstylia barwione wodooszczędną metodą dope-dyed w ofercie Kaufland

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się