Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

IKEA w nowej kampanii przypomina, że są rzeczy… ważniejsze niż rzeczy

IKEA wystartowała z nową kampanią zwracającą uwagę, że w domowym życiu najbardziej liczą się relacje z najbliższymi i przeżywanie emocji. O inne rzeczy w domu, przedmioty, które w nieuchwytny sposób pomagają skupić się na tym co najważniejsze, zadba IKEA.
O autorze
2 min czytania 2021-09-02

Na każdym etapie życia stojące przed ludźmi wyzwania są inne, dlatego IKEA tworzy produkty, które poprzez swoją funkcjonalność mają odpowiadać na zmieniające się z biegiem czasu potrzeby. Troska o dom oznacza również troskę o nas samych i nasze relacje, a otaczające przedmioty stają się narzędziem ułatwiającym życie. Dokładnie jak w najnowszej kampanii szwedzkiej marki, gdzie hasło „Witaj w lepszym domu!” nabiera jeszcze bardziej emocjonalnego znaczenia.

Czy rozmawiając o trudnych tematach, zastanawiamy się nad funkcjonalnością stołu, przy którym siedzimy? A spędzając czas z ukochanym, czy w ogóle zauważamy, jak wygląda pokój wokół nas? W takich sytuacjach zdecydowanie większe znaczenie ma to, o czym jest rozmowa, jakie płyną z niej doświadczenia oraz możliwość bycia „tu i teraz”. W najnowszym spocie IKEA meble i akcesoria wspierają bohaterów, jednak pozostają niewidoczne, bo nie są w nim najważniejsze. Stół staje się miejscem spotkania, schodki pomocą we wdrapaniu się na górę, a kubek gorącej herbaty nośnikiem uczucia. Fabuła przedstawia sytuacje z codziennego życia w domu – trudną rozmowę nastolatki z rodzicami, poznawanie młodszego braciszka, czy pełen namiętności pocałunek. Każda z postaci skupia się na tym, co czuje, nie na tym co ją otacza – rzeczy nie rozpraszają ich uwagi, mogą się stać niewidzialne, a emocje wychodzą na pierwszy plan.

Kampania jest zgodna z wizją i linią IKEA wspierania prawdziwego, codziennego życia w domu, łącząc je z potrzebami mieszkańców, nie tylko tymi racjonalnymi, ale także emocjonalnymi. To jednocześnie refleksja nad relacjami z najbliższymi w domach oraz mieszkaniach na całym świecie. Skupia się na osobistej hierarchii wartości, co obrazują krótkie sceny zawarte w filmach wideo.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dom to życie, które się w nim toczy, to bliscy ludzie oraz chwile, które się razem przeżywa, historie, emocje – prawdziwe radości i smutki. W ważnych momentach nie myślimy o przedmiotach – nie musimy, bo to zadanie bierze na siebie IKEA, która dba o to, żebyśmy mogli skupić się na tym, co naprawdę ważne. Domowa przestrzeń urządzona zgodnie z własnymi potrzebami może w nieuchwytny sposób umacniać lepsze samopoczucie, bliskość, poczucie bezpieczeństwa, komfortu oraz szczęścia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O kampanii

Kampania rusza 1 września br. Obejmuje wiele formatów wideo, w tym 15- i 30-sekundowe spoty telewizyjne, 60”, 30”, 15” oraz 6” filmy w internecie. Akcja wspierana będzie w najbliższych miesiącach również poprzez szeroką kampanię display i komunikację w mediach społecznościowych. Idea kreatywna powstała w agencji Instinct Russia. Za reżyserię odpowiedzialny był rosyjski muzyk i filmowiec Ilya Naishuller. Z kolei o polską adaptację zadbała agencja VMLY&R, zakupem mediów zajęła się agencja Wavemaker, a komunikacją PR – agencja Garden of Words.