Żabka inspiruje się contentem Frogshoposting? Marka przeprasza i proponuje współpracę

Żabka inspiruje się contentem Frogshoposting? Marka przeprasza i proponuje współpracę
Diametralna zmiana w sposobie komunikacji w social mediach Żabki spotkała się z oburzeniem ze strony internautów. Sytuację zaogniły opinie, że marka miałaby inspirować się contentem popularnego konta Frogshoposting należącego do jednej z pracownic sklepu.
O autorze
2 min czytania 2021-09-03

Zmieszani odbiorcy negatywnie zareagowali na nowy sposób komunikacji sieci sklepów – pojawiły się nawet sugestie, że to nie Żabka stoi za nowymi postami i że ktoś włamał się na ich konto.

Część internautów szybko znalazła prawdopodobne źródło inspiracji nowej komunikacji Żabki – popularne na Instagramie konto Frogshoposting, które od początku tego roku prowadzi jedna z pracownic sklepu Żabki. Autorka w swoich postach w żartobliwy sposób opisuje pracę w Żabce, promuje aplikację mobilną i zbieranie żappsów, a także pisze o nowych produktach w sklepie. Konto prowadzone przez „Żabiarę” – jak określa siebie autorka postów – opiera się w głównej mierze na memach, które trafiły w gusta tysięcy internautów. Wielu ludzi doceniło profil Violi za humor i autentyczność, których brakuje im w dzisiejszych przekazach reklamowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Odbiorcy zauważyli, że social media Żabki zaczęły obfitować w charakterystyczne memy zawierające grafiki z lat 2000 czy napisy fontem Comic Sans – mocno nawiązujące do treści na koncie Frogshoposting. Internautów oburzył sposób, w jaki Żabka miałaby zainspirować się kontem Violi, a tysiące osób jasno określiło te działania kradzieżą. Co więcej, w licznych komentarzach zarzucono sieci, że próby dopasowania stylu komunikacji do generacji Z były wyjątkowo nieudolne, „żenujące” i „obciachowe”. Oburzeni ludzie zaczęli pytać, jak to możliwe, że sieć nie doceniła potencjału autorki Frogshoposting i dlaczego Żabka nie zaproponowała współpracy Violi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W związku z zaistniałą sytuacją profil Frogshoposting w zaledwie dwa dni zyskał kilkadziesiąt tysięcy nowych fanów, przebijając tym samym popularność konta Żabki. Internauci masowo zaczęli udostępniać w swoich social mediach liczne wpisy, okazując wsparcie i dziękując za – wyjątkową w swojej autentyczności – działalność.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Liczne wyrazy krytyki w stronę Żabki w końcu spotkały się z odpowiedzią sieci, która wyjaśniła, że, współpracując z agencją kreatywną Cukier, chciała stworzyć content trafiający do młodszego pokolenia. W oficjalnym oświadczeniu Żabka Polska wyraziła skruchę i przeprosiła za zaistniałą sytuację. Sieć wyjaśniła, że od razu skontaktowała się telefonicznie z autorką profilu Frogshoposting, by złożyć przeprosiny i zaproponować współpracę w ramach prowadzenia „Rady Programowej Instagrama Żabki”.

Oficjalne przeprosiny i propozycja współpracy nie ostudziły oburzenia Internautów wspierających Violę. Sama autorka Frogshoposting twierdzi, że odbyła rozmowę telefoniczną z rzecznikiem prasowym firmy, jednak ze strony osób tworzących treści na koncie Żabka Polska i agencji Cukier nie pojawiła się dotąd próba kontaktu w celu wyjaśnienia sytuacji. Pracownica sklepu na razie wstrzymuje się z decyzją dotyczącą nowej współpracy, podkreślając rozczarowanie sytuacją i „poważnymi” przeprosinami, które otrzymała po całej aferze.

PS

Niedawno pojawiła się informacja o tym, że Żabka wylicytowała w szczytnym celu medal olimpijski Marii Andrejczyk, po czym zwróciła go właścicielce. Czy obecna afera przyćmi całkowicie starania Żabki w kreowaniu pozytywnego wizerunku? 

[Aktualizacja:]

Komentarz Biura Prasowego Żabka Polska

– Treści na naszym profilu na Instagramie nie są inspirowane twórczością autorki profilu frogshoposting czy innymi profilami, które pokazują nasze sklepy w social mediach. Kampania jest opracowana przez agencję Grupa Kreatywna CUKIER, która czerpie z szeroko pojętej kultury internetu, memy są powszechnie tworzone przez miliony użytkowników na całym świecie, a także różne marki. W ramach zaplanowanego spotkania agencja będzie wyjaśniać tę sprawę bezpośrednio z influencerką.