Nagroda Miasta Lublin w dziedzinie kultury dla PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski otrzymał nagrodę Miasta Lublin dla Mecenasa Kultury 2020 za znaczący wpływ na jakość oferty kulturalnej Lublina, w szczególności za finansowe wsparcie działalności Teatru Starego w Lublinie, w tym premiery spektaklu „Kimberly Akimbo”.
O autorze
2 min czytania 2021-09-13

Sztuka jest naszą tradycją, siłą do działania, niesie ze sobą wielką przyszłość. Jest tym co łączy, zbliża i otwiera. Wspierając kulturę narodową PKO Bank Polski popularyzuje wartości kulturalne, wpływa na pogłębienie wiedzy historycznej, utrwalenie wartości patriotycznych oraz tożsamości narodowej, a przede wszystkim wzmacnianie więzi i wrażliwości społecznej, zarówno na poziomie lokalnym jak i ogólnopolskim. Od lat współpracuje z Teatrem Starym w Lublinie.

– Zarówno PKO Bank Polski, jak i Teatr Stary mają wspaniałą historię i dokonania, podejmują ambitne wyzwania i mają wizje na przyszłość. Obie instytucje umiejętnie łączą wartości z tym, co praktyczne, biznes z artyzmem, czy bogactwo oferty z potrzebami współczesnych odbiorców. Nieustannie szukają innowacyjnych rozwiązań odważnie wykorzystując najnowocześniejsze narzędzia współczesnej technologii – mówi Renata Czownicka, dyrektor Biura Wsparcia Biznesu w Regionalnym Oddziale Detalicznym PKO Banku Polskiego w Lublinie.

– Długoletnia współpraca między naszymi instytucjami jest wyjątkowym przykładem współczesnego mecenatu a jednocześnie nawiązaniem do pięknej i szczytnej tradycji. Zapraszamy do Teatru Starego w Lublinie – dodaje Renata Czownicka.

Wiele ciekawych projektów powstało dzięki wsparciu PKO Banku Polskiego dla Teatru Starego w Lublinie. W zeszłym roku owocem tej współpracy był spektakl ,,Kimberly Akimbo”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To jest nagroda Prezydenta Miasta Lublin dla Mecenasa Kultury, czyli dla instytucji wspierającej w sposób wyjątkowy kulturę lubelską. My jesteśmy miejską instytucją kultury i od kilku lat współpracujemy z PKO Bankiem Polskim. Z mojej perspektywy ta współpraca jest absolutnie unikatowa i myślę, że niejedna instytucja kultury zazdrości nam takiego partnera. Bank nie tylko wspierał nas w czasach, kiedy teatrowi wiodło się dobrze i kiedy publiczność nam towarzyszyła, ale przede wszystkim został z nami w czasach pandemii. I to jest dla nas niezwykle cenne, bo dodaje siły, skrzydeł, wiary w to, że to, co robimy ma sens – mówi Karolina Rozwód, dyrektor Teatru Starego w Lublinie.

Od lat PKO Bank Polski jest również mecenasem lubelskiego Centrum Spotkania Kultur – instytucji, której misyjną działalnością jest edukacja kulturalna. Dzięki partnerstwu CSK przybliża sztukę popularną, użytkową, współczesną, przemysł kreatywny, zjawiska estetyczne w sztukach wizualnych, muzycznych i interdyscyplinarnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bank wspiera też lubelską Filharmonię im. Henryka Wieniawskiego, której inicjatywa 23. Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego organizowanego w Filharmonii, został najwyżej oceniony przez komisję konkursową programu „Muzyka” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niezwykłą inicjatywą kulturalną na lubelskim rynku był też zrealizowany wspólnie z bankiem projekt Teatru Muzycznego w Lublinie „Opera na Prowincji”, który był w 2019 roku największym wydarzeniem związanym z obchodami Roku Stanisława Moniuszki na Lubelszczyźnie.