Najchętniej kupujemy w Lidlu i Biedronce

Jak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest, Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce i Lidlu. Zaufaniem cieszą się także Tesco, Kaufland i Auchan.
O autorze
1 min czytania 2014-07-01

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

W tegorocznej edycji badania 35% ankietowanych Polaków, wybierając najbardziej godny zaufania sklep spożywczy, wskazało na Biedronkę. Sieć od kilku lat konsekwentnie zdobywa Złote Godło w badaniu European Trusted Brands. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, mające rodzinę z dziećmi. Konsumenci szczególnie cenią sieć sklepów Biedronka za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wśród innych sklepów spożywczych jako godne zaufania często wymieniane były także: Lidl (12,2%), Tesco (7,2%) oraz Kaufland (4,5%). Respondenci wskazywali również takie marki, jak: Auchan (3,2%), Alma (2,7%), Real (2,5%), Carrefour (2,4%), Lewiatan (2,3%), Żabka (2,2%), Piotr i Paweł (2%), Społem (1,9%), Delikatesy Centrum (1,4%) i Netto (1,4%).

Lidl – tegoroczny laureat Kryształowego Godła – otrzymał najwyższe spośród wszystkich sklepów spożywczych oceny za jakość. Klienci tej sieci cenią ją także za silny wizerunek (w pięciopunktowej skali średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów znajdujących się w ofercie sklepu do ceny (średnia 4,6). Marka Lidl nieprzerwanie od 2011 roku zdobywa Kryształowe Godło European Trusted Brands.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tesco oraz Kaufland cenione są w szczególności za silny wizerunek (średnia 4,6), zaś Auchan za stosunek wartości oferowanych produktów do ceny, a także za zrozumienie potrzeb klienta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing