Barbara Berkan (OS3): przekonywanie nieprzekonanych

Barbara Berkan (OS3): przekonywanie nieprzekonanych
Tym razem z naszą Marketingową 11 zmierzyła się Barbara Berkan, Client Service Director w agencji OS3.
O autorze
2 min czytania 2014-07-29

1. W marketingu najważniejsze jest…

Nie ma jednego najważniejszego składnika. To mieszanka zupełnie różnych czynników: wyczucia chwili, odwagi, otwartości, kreatywności i analitycznego podejścia. Ale i to nie miałoby znaczenia, gdyby zabrakło konsekwencji… i wyciągania wniosków.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Skrzydeł dostaję za każdym razem, kiedy trafia w moje ręce brief dający szansę na spróbowanie czegoś nowego lub podnoszący poprzeczkę względem dotychczasowych doświadczeń. To jest zawsze szansa dla mnie i agencji, aby wzbić się wyżej i szybować na jeszcze wyższym pułapie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć…

Właściwie te wyzwania zdarzają mi się dość często – to przekonywanie nieprzekonanych, zwłaszcza przy działaniach niestandardowych lub nowych dla klienta. Ale kiedy już się to uda, czuję 100% satysfakcji i mogę wtedy uznać, że obie strony zdobyły po punkcie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dumna jestem z każdego projektu. Nie ma znaczenia wielkość czy rodzaj. Widząc już zrealizowaną kampanię, czuję się zawsze dumna z tego, że udało się to zrobić. 😉

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Nie zazdroszczę, ale podziwiam. Lista jest długa i każdego roku coś do niej dopisuję. Najbardziej cenię te kampanie, które stają się elementem rzeczywistości, np.: Banco Popular „The most popular song”, kampanie JWT San Juan z Puerto Rico, Dumb Ways to Die przygotowaną przez McCann Melbourne czy tegoroczni zwycięzcy z Cannes: Chipotle, 24h Happy, Sweetie.


6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…

Dzisiaj to wczorajsze jutro, dlatego to, co dziś wydaje się nam być trendem, za chwilę staje się absolutną oczywistością, pomału wypieraną przez kolejny trend. Tempo rozwoju technologii, różnorodność rozwiązań i ich dostępność w połączeniu z człowiekiem i jego nieprzewidywalnością wyborów powoduje, że odpowiedź na to pytanie będzie coraz trudniejsza, ale za to nieprzewidywalna i ciekawsza.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Po pierwsze: Myślenie, że wiemy już wszystko o konsumencie i jego zachowaniach i mamy na to nieograniczony wpływ.

Po drugie: dyskusje w stylu „przewaga świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą”, czyli co jest ważniejsze: online czy offline. Każde medium, każdy nośnik informacji ma swoją właściwość i odpowiednio zastosowane mają szansę sobie pomagać, a nie przeszkadzać.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Wartości jest wiele, ale jeżeli miałabym stawiać na fundamentalne, to: zaufanie, otwartość i cierpliwość. Bez nich trudno mi wyobrazić sobie jakąkolwiek relację, a tym właśnie dla mniej jest współpraca.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Prosto z życia, bo to najlepsze źródło pomysłów. Inspiracją jest to, co mnie otacza. Wystarczy się rozejrzeć, przyjrzeć się ludziom i posłuchać mądrzejszych ode siebie.

10. Moja kampania marzeń…

Ta, za którą z moim zespołem dostanę złoto w Cannes.

11. Zajmuję się reklamą, dlatego że…

…lubię to twórcze napięcie, które towarzyszy tej pracy.

 

Barbara Berkan, Client Service Director, OS3

W agencji jest odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie działem obsługi Klienta, realizację spójnej strategii marketingowej firmy oraz rozwój działań w zakresie 360°. Z branżą reklamową jest związana od 18 lat. Pracowała jako Client Service Director i Managing Director w Scholz&Friends Warszawa, Group Account Director i zastępca Client Service Directora w TBWA, Chief Marketing Officer w GG Network SA, członek zarządu Egzo Group i International Advertising Association oraz jako niezależny konsultant. W zakresie kompleksowej obsługi realizowała projekty dla takich marek, jak Kompania Piwowarska, Mercedes-Benz, Netia, PKO BP, Raiffeisen Bank, Tchibo Polska, US Pharmacia, Wawel i Ministerstwo Sportu.