Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Dobrze wpaść na Żubra – case study działań na Facebooku

Profil Żubra na Facebooku to konsekwentnie realizowana strategia komunikacji, oparta na angażujących postach - zawsze z Żubrem w roli głównej. Komunikacja tej marki w social mediach stanowi całoroczne dopełnienie ogólnopolskiej kampanii, realizowanej w standardowych kanałach dotarcia do konsumentów.
O autorze
1 min czytania 2014-08-01

Charakterystyczne dla Żubra hasła “Żubr za Żubrem”, ”Żubr nigdy nie zawodzi” czy “Trzeba się skrzyknąć” w zestawieniu z bohaterem puszczy, składają się na niepowtarzalny styl marki. Gra słów w połączeniu ze zdjęciami na łonie natury, w lekki, ale jednoznaczny sposób komunikują wartości marki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak angażować?

Nowa strategia komunikacji, wypracowana przez markę w marcu 2011 roku we współpracy z agencją Kalicińscy.com sprawiła, że Żubr stał się love brandem w mediach społecznościowych w Polsce, a jego profil był pokazywany jako przykład best practice, obok takich brandów jak Ray-Ban i BMW przez przedstawicieli Facebooka. Stałym elementem strategii, poza oryginalnymi postami, było animowanie społeczności zwiększające zaangażowanie konsumentów do interakcji z marką, poprzez aktywacje konkursowe. Przykładami aplikacji, które odnotowały najwyższe współczynniki zaangażowania fanów były „Rano kawka, wieczorem Żubr” i “Kim jesteś z natury Żubra”, która polegała na przypisaniu cech Żubra do własnej osoby.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto również zwrócić uwagę na interakcję z fanami marki, która często przenosiła się ze świata online do offline. Wygrywane w konkursach oryginalne koszulki i żubrowe gadżety, stawały się rzeczywistymi atrybutami fanów marki, jednocześnie jej ambasadorów.

Efektywność

Realizowana w ciągu trzech lat strategia komunikacji, zaowocowała zbudowaniem ponad 353k społeczności na Facebooku.

W 2012 i 2013 roku Kalicińscy.com wypracowali odrębną linię narracyjną, opartą na dwóch sesjach zdjęciowych, zrealizowanych z produktem – Żubrem klasycznym i Ciemnozłotym. Żubr pokazany był jako metafora bohatera puszczy.

W 2013 roku marka Żubr przez wiele miesięcy utrzymywała pozycje lidera wśród marek piwnych pod względem wskaźników zaangażowania i interakcji fanów na Facebooku, według danych Sotrender. W maju 2014 roku, profil Żubra znalazł się w czołówce najbardziej angażujących profili na polskim Facebooku, plasując się na trzecim miejscu (wzrost o 64% w stosunku do poprzedniego miesiąca). Dodatkowo, wideo post „Dobrze wpaść na Żubra”, prezentujący najnowszy spot marki, został jednym z najbardziej interaktywnych majowych wpisów na Facebooku w Polsce, według raportu Socialbakers, z rekordowym dla tego profilu wskaźnikiem zaangażowania fanów na poziomie 5,59% (więcej na grafice).