#Instasport. Polskie marki sportowe na Instagramie. Top 5.

#Instasport. Polskie marki sportowe na Instagramie. Top 5.
Ponad 200 mln użytkowników globalnie i 2 mln w Polsce, tak prezentują się aktualne statystyki Instagramu. Jak podają dane Megapanel PBI/Gemius, liczba polskich userów podwoiła się w ciągu niespełna roku. Jak ten fakt wykorzystują polskie marki sportowe? Czy są obecne na Instagramie?
O autorze
2 min czytania 2014-08-21

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Konta marek sportowych o zasięgu światowym śledzone są już przez miliony użytkowników (Nike: 5,4 mln fanów, NBA: 3,1 mln, adidas: 1,5 mln fanów), a działania w Instagramie stanowią przemyślany element strategii komunikacji, w ramach marketingu na portalach społecznościowych. Piękne, kreatywne, kolorowe, dynamiczne i inspirujące fotografie brandów zachwycają, a tym samym zachęcają do zakupu.

W przypadku polskich marek sportowych niestety nadal niewiele jest przykładów ciekawie prowadzonych profili oraz kampanii, których przykłady warto byłoby przytoczyć.  W zasadzie nadal większość z nich ignoruje potencjał aplikacji i swoich profili nie posiada. Warto jednak przyjrzeć się kilku wybranym brandom, które prowadzą działania na Instagramie i próbują tworzyć ciekawy kontent. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie pięciu najbardziej wyróżniających się profili.

#1 Marka polska: 4F

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fotografie prezentowane przez 4F, to przemyślany zestaw przedstawiający zapowiedzi kolekcji i zdjęcia aktualnie sprzedawanych produktów we wspaniałych, cieszących oczy aranżacjach. Do tego dochodzą kulisy pracy zespołu, konferencje prasowe, showroomy, sklepy. W kwietniu br. marka zorganizowała także konkurs z wykorzystaniem hashtagu #4f_official. Autorów 20 wybranych zdjęć i filmów pokazujących w jakiej dyscyplinie sportowej pokonują swoje słabości, zostało nagrodzonych plakatem z autografem Kamila Stocha.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#2 Marka zagraniczna w Polsce: New Balance Polska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ta amerykańska marka na swoim koncie na Instagramie prezentuje przede wszystkim piękne stylizacje, których głównym elementem są ich buty. Pojawiają się także packshoty wybranych modeli, zdjęcia detali produktów oraz  aranżacji sklepów. Wszystko w bardzo wysmakowanej tonacji. New Balance posiada także konto dedykowane segmentowi bieganie , które można podsumować w jednym słowie: kolor!

 

#3 Sklep sportowy: Natural Born Runners

Profil internetowego sklepu biegowego Natural Born Ruunners opiera się na przedstawianiu zdjęć związanych z bieganiem w każdej możliwej konfiguracji. Możemy tu znaleźć fotografie wnętrz sklepu, produktów z asortymentu, jak również bardzo angażujące treści pokazujące treningi i starty w rywalizacjach biegowych. Jak mówi Grzegorz Łuczko, właściciel Natural Born Runners: „Prowadzimy nasze konto na Instagramie gdyż chcemy być blisko naszych klientów, czyli biegaczy. Jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, a ludzie uwielbiają się dzielić swoimi zdjęciami. Poza tym, Instagram to dobra zabawa!”

 

#4 Klub fitness: Jatomi Polska

Konto Pure Jatomi Fitness stanowi motywację do ćwiczeń i aktywnego stylu życia. Znajdziemy tutaj dużo zdjęć z imponujących przemian, których dokonali klienci fitness clubu (hashtag #PrzedPoJatomi), cytaty motywacyjne oraz cykl „Zdjęcie tygodnia” wybierane spośród fotografii fanów, otagowanych #Jatomi. Dodatkowo pojawiają się konkursy, zdjęcia użytkowników w klubach sieci. Pomysłów na zaangażowanie jest zatem dość sporo, a każda fotografia jest naprawdę starannie wybierana i graficznie obrabiana.

 

#5 Klub sportowy: Legia Warszawa

Kibice Legii Warszawa aktywnie śledzą poczynania klubu także na Instagramie. Publikowany materiał jest bardzo różnorodny, zawiera zarówno zdjęcia ze spotkań, fotografie fanów, stadionu czy piłkarzy. Niezwykle ciekawe wpisy stanowią nagrania video z treningów. Wszystkie publikacje są szeroko „lajkowane” i komentowane przez kibiców klubu.

  

O autorce:
Anita Chabrowska, specjalista ds. marketingu sportowego, z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej. Właścicielka agencji marketingu MUVment MARKETING