Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Piwosze w Internecie

Internauci zapytani o to, w jakie reklamy najchętniej klikają, najczęściej wskazują na reklamy piwa – klikałaby w nie aż połowa ze wszystkich użytkowników displayu w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2014-08-28

W sierpniowym badaniu trackingowym wraz z ResearchNow postanowiliśmy zastanowić się nad popularnością złocistego trunku wśród Internautów. Wzięliśmy pod lupę zarówno osoby, które są zadeklarowanymi piwoszami (lubią ten rodzaj napoju) oraz tych, którzy nie przechodzą obojętnie w pobliżu „piwnych” displayowych reklam (klikają na nie). Sprawdziliśmy również, jak popularny jest temat piw regionalnych w social media za pomocą skanu Internetu.

Staraliśmy się odpowiedzieć między innymi na pytania:

  • Kim jest potencjalny smakosz piwa w Internecie?
  • Jakie są jego postawy wobec reklam?
  • Gdzie browary reklamują się najefektywniej?
  • Gdzie reklamy piwa powinny się pojawiać, by być bardziej widoczne i mieć większą konwersję?

Oto garść najciekawszych wniosków z badania:

  • Osoby lubiące piwo mieszkają w całej Polsce. Różnice między wsią (70%) a dużymi miastami (73-77%) są niewielkie.
  • Piją przede wszystkim mężczyźni (84%) i jest ich zdecydowanie więcej niż kobiet (71%).
  • Dla Piwoszy nie jest istotna ani ekologia, ani zdrowie czy też wygoda.
  • Najczęściej kupują w Biedronce, ale różnica na tle kupujących inne produkty jest widoczna dopiero przy takich sklepach jak: Żabka, Społem czy Polo Market.
  • Piwo pijamy na równi z winem (52%) podczas spotkań towarzyskich.
  • Piwosze chętniej niż przeciętna osoba jadają w restauracjach.
  • Coraz rzadziej w Internecie mówi się o kategorii piw regionalnych.
  • Aktywność na piwnych blogach w kontekście piwa regionalnego praktycznie zanikła w porównaniu z rokiem ubiegłym.
  • Osoby aktywne w Internecie, klikające na piwne reklamy display, korzystają najczęściej z YouTube i Facebooka, a zdecydowanie częściej od pozostałych Internautów z Twittera (60%) i Instagrama (52%)

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To tylko wybrane wnioski z aktualnego badania AdvertTrack – dane do sierpniowego raportu zostały dostarczone przez: ResearchNow; LeadR na podstawie danych z raportu „Polska Kulinarnie 2014” oraz dzięki monitoringowi wypowiedzi internautów we współpracy z SentiOne.

Aby pobrać pełną wersję sierpniowego raportu AdvertTrack o Piwoszach, wejdź na stronę.

AdvertTrack to badanie trackingowe powtarzane co miesiąc na reprezentatywnej próbie n=400 internautów. Ciągłość w zadawaniu tych samych pytań umożliwia analizę długotrwałych trendów i łączenia danych o postawach wobec reklam z innymi tematami – ważnymi z punktu widzenia szeroko rozumianego marketingu, gorących tematów i związków z reklamami w innych mediach.