Lwy polskiego show-businessu – skąd mają zęby

Co jest największą siłą gwiazd show-businessu? Media. To dzięki nim wybitni sportowcy czy aktorzy stają się celebrytami i mają szansę zarobić ogromne pieniądze na kontraktach reklamowych.
O autorze
2 min czytania 2014-09-04

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, ile publikacji pojawia się rocznie o gwiazdach najbardziej wartościowych dla reklamodawców.

Według ekspertów opiniotwórczego miesięcznika „Forbes”, wśród liderów znajduje się pięciu sportowców i czterech aktorów. Pierwszą dziesiątkę uzupełnia Jerzy Owsiak. Wartość polskich gwiazd z roku na rok rośnie. Jak bardzo medialną twarz należy posiadać, żeby znaleźć się w tym wyjątkowym gronie?

Nie jest to proste, ponieważ roczna liczba publikacji o czołowych postaciach w krajowym show-businessie sięga dziesiątek tysięcy. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadali okres od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014. Na podstawie wyników monitoringu internetu, prasy, radia i telewizji powstał raport dotyczący dziesiątki najcenniejszych polskich gwiazd.

Pomimo, że według opracowania „Forbesa” niedoścignionym skarbem pozostaje Robert Lewandowski, o dziwo, nie on pojawiał się w mediach najczęściej. Wyprzedził go Kamil Stoch za sprawą wyjątkowo udanego występu na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi. Na jego temat ukazało się aż 53 tys. publikacji, w porównaniu do 46 tys. Roberta Lewandowskiego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Liczby te są bardzo efektowne, choć jeszcze większe wrażenie robi lutowa suma materiałów dotyczących Stocha – aż 24 tys., czyli 45 proc. rocznego przekazu na jego temat. Trzecie miejsce zajęła jedyna kobieta w klasyfikacji – Agnieszka Radwańska (40 tys. informacji) i właśnie pierwsza trójka znacząco wyróżnia się na tle pozostałych nazwisk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warto zauważyć, że polskie media zdecydowanie częściej pisały o sportowcach niż aktorach. W prezentowanym zestawieniu piątka sportowców zajęła pięć pierwszych miejsc. Na pozycji szóstej uplasował się z kolei Jerzy Owsiak (15 tys.), który zdystansował czwórkę pozostałych aktorów – Roberta Więckiewicza, Marcina Dorocińskiego, Janusza Gajosa i Marka Kondrata.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Owsiak w mediach najczęściej występował oczywiście w styczniu – miesiącu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i to wówczas znalazł się na drugiej pozycji spośród wszystkich poddanych badaniu. Minimalnie wyprzedził go jedynie – odnoszący w tym czasie sukcesy w Pucharze Świata – Stoch.

W styczniu 2014 wyróżniała się także Agnieszka Radwańska. Zainteresowanie mediów przyciągnął jej znakomity występ w Australian Open, gdzie dotarła do półfinału i awansowała na 3. miejsce rankingu WTA. Najbardziej medialna z kolei była w lipcu 2013, kiedy to dotarła do półfinału Wimbledonu.

Co ciekawe, Lewandowski wyprzedziłby Stocha, gdyby wziąć pod uwagę jedynie media ogólnopolskie. Publikacje w regionalnych środkach masowego przekazu pozwoliły jednak następcy Adama Małysza znaleźć się na miejscu pierwszym. To właśnie z tego powodu napastnik Bayernu Monachium uzyskał wyższy ekwiwalent reklamowy, który osiągnął… 302 mln zł. W przypadku Stocha wartość ta wyniosła 284 mln zł.