Shazam w kampanii telewizyjnej Mercedes-Benz

Polski oddział Mercedesa jako pierwszy na świecie wykorzysta aplikację Shazam w kampanii telewizyjnej. Po jej uruchomieniu w czasie emisji spotu, użytkownik zostaje przekierowany na specjalnie przygotowaną stronę internetową, gdzie będzie miał m.in. możliwość umówienia się na jazdę próbną.
O autorze
1 min czytania 2012-09-17

– Kampania Mercedesa Klasy A to bez wątpienia kamień milowy na rynku reklamy telewizyjnej w Polsce – mówi Piotr Adamczyk, Mobile & Emerging Platforms Manager z MEC Interaction – Telewizja to najpotężniejsze zasięgowo medium, cały czas jednak brakowało jej interaktywności. Dzięki wykorzystaniu Shazam, po raz pierwszy mamy możliwość interakcji z reklamą telewizyjną w czasie rzeczywistym. Dotychczasowy jednokierunkowy komunikat zmieniamy w dialog i wieloekranowe doświadczenie. Bardzo cieszymy się, że razem z marką Mercedes-Benz udało nam się wykorzystać tak nowatorskie i niestosowane dotąd w Polsce rozwiązanie.

Globalnie z aplikacji Shazam korzysta ponad 225 milionów użytkowników, w Polsce jest to już 1,5 miliona. W kampanii Nowego Mercedesa Klasy A będzie to pierwsze zastosowanie tej aplikacji na polskim rynku i w tej części regionu.

W reklamach prasowych promujących Nowego Mercedesa Klasy A wykorzystano technologię Augmented Reality. Po uruchomieniu aplikacji Aurasma i skierowaniu smartfona na reklamę Mercedesa, na ekranie wyświetla się prezentacja video Nowej Klasy A linkująca do strony mobilnej.

Całość działań została zaplanowana i zrealizowana lokalnie przez MEC Interaction, interaktywny dział MEC.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing