#MarketingoweSelfie

#MarketingoweSelfie
Jak wygląda marketing i PR najciekawszych polskich agencji? Postanowiliśmy to sprawdzić. Dziś na nasze pytania odpowiedziały 180heartbeats+JUNG v. MATT, Zjednoczenie, DDB Warszawa oraz Get More Social.
O autorze
14 min czytania 2014-11-13

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Get More Social

Kim jesteście i co robicie?

Get More Social to pomysłowa i merytoryczna agencja social media. Zajmujemy się, mówiąc dość lakonicznie, merytoryczną komunikacją w nowych kanałach. Poza działaniami stricte promocyjnymi specjalizujemy się zwłaszcza w relacjach z klientami online za pomocą kanałów SM (czyli funkcja CRM) oraz zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych. Ostatnio dodatkowo rozwijamy dział performance.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak o sobie mówicie?

Get More Social to agencja, która powstała z potrzeby i poczucia, że nadchodzi nowe. W czasie kiedy powstawała w serwisach branżowych nieśmiało pojawiały się pierwsze teksty o potencjale „nowych mediów”. Koncentrowaliśmy się wtedy na budowie pierwszego biznesu w naszej grupie – agencji dotPR. dotPR u swojego zarania była pozycjonowana jako agencja e-PR, stawiała na połączenie komunikacji z użyciem tradycyjnego PR – np. działań w mediach drukowanych, z tzw. e-PR, czyli akcji z użyciem tych „nowych” narzędzi. Słowo „nowe” oznaczało wtedy m.in. blogi. W pewnym momencie poczuliśmy, że literkę „e” zastępuje słowo „social” i że klienci będą szukać podmiotów wyspecjalizowanych w działaniach do prowadzanie komunikacji w coraz bardziej popularnych społecznościówkach. Mieliśmy kompetencje i czuliśmy, że czas na nowe, nie tylko media, ale na nowe podmioty wyspecjalizowane w poruszaniu się po socialach. Tak zaczął się ferment, który doprowadził do powstania Get More Social.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skąd nazwa Waszej firmy?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nazwę została wymyślona przez jednego z założycieli, ot tak podczas wykonywania jakiejś prozaicznej czynności. Ale tak naprawdę był to efekt długich przemyśleń, które zostały zwieńczone nagłym przebłyskiem. Chcieliśmy by nazwa symbolizowała po prostu nasze nastawienie do prowadzenia komunikacji w nowych wówczas kanałach. Chcieliśmy, żeby klienci bez zbędnych dopowiedzeń czuli że chcemy dla nich wycisnąć więcej z możliwości jakie dają social media. Dlatego postawiliśmy na słowo „more”. Tryb rozkazujący, nasze „get”, miało klientów zaangażować.

Jak powstawała identyfikacja wizualna Waszej firmy? Jak powstało i co symbolizuje logo?

Nasza stara, poprzednia identyfikacja powstała na kanwie pomysłu opartego o ówczesny wizerunek social media. Miała być ładna, kolorowa, błyszcząca ikonkami serwisów społecznościowych. I świetnie sprawdzała się do pewnego momentu. A więc w okresie, w którym sama branża SM była dość nieujarzmiona i bez struktur, gdzie liczyły się szalone pomysły, a nie meteorytyka. Obecnie przechodzimy zmianę identyfikacji. Po pierwsze chcemy być spójni z Grupą dotPR – której jesteśmy częścią. Po drugie stawiamy na prostotę, profesjonalizm i przejrzystość. To w dużej mierze także wyznaczniki naszych działań.

Logo obecnie jest spójne z identyfikacją wizualną całej Grupy dotPR i na tym nam najbardziej zależy. Uważamy, że dzięki specjalnie przygotowanej strukturze grupy (agencja PR, agencja nowych mediów/social media, butik digital) jesteśmy w stanie obsłużyć naszych klientów kompleksowo. Nowe CI ma to pokazać.

Kto odpowiada za PR/Marketing agencji?

Odpowiedzialność PR/marketing spoczywa na ramionach zarządu oraz zespołu. Zespół koordynowany przez wyznaczoną do tego osobę planuje komunikację za pomocą naszego całkiem popularnego fanpage’a. Zarząd obsługuje markę PR-owo oraz reprezentuje na spotkaniach branżowych.

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się w Waszym wypadku najlepiej?

Obecnie centralnym punktem promocji marki jest fanpage “Get More Social”, który jest nie tylko masowy . Choć nie komunikujemy na nim zbyt często spraw firmowych, to jednak zapewnia on nam dużą rozpoznawalność marki. Wśród wielu zaangażowanych fanów większość stanowią osoby po prostu lubiące ciekawe treści w obszaru marketingu, promocji, komunikacji, reklamy ale nie brakuje też osób z branży. Poza tym obecność na wydarzeniach branżowych i standardowe działania z zakresu PR – kontakt z mediami branżowymi).

Czy przeprowadzaliście jakieś niestandardowe akcje promocyjne? 

W dużej mierze tzw. „niestandardy” pojawiają się głównie w kampaniach naszych klientów. Poszukiwanie „testera prezerwatyw”, sprawdzanie wartości finansowej swojej byłej połówki, czy choćby badanie jak Polacy często grzeszą i w jaki sposób. To tylko kilka przykładów. Na nasze własne działania z racji strategii „client’s first” brakuje trochę czasu 🙂

[ Zjednoczenie.com ]

Kim jesteście i co robicie?

Jesteśmy agencją z trzynastoletnim doświadczeniem. Zaczynaliśmy od projektowania i wdrażania serwisów internetowych. Nadal mamy w tym obszarze wysokie kompetencje, zarówno na etapie tworzenia, jak i późniejszego utrzymywania oraz obsługi stron www. Wraz z rozwojem rynku, stopniowo poszerzaliśmy zakres swoich usług o e-mail marketing (mamy swoje własne narzędzia mailingowe), planowanie i obsługę kampanii, SEM, a w ostatnim czasie również social media.

Z tego wachlarza korzystają m.in. takie marki jak Reserved, Cropp, House, Sinsay, Pudliszki, Proama, Browar Amber, MTV Networks Polska , Atmedia, Tan-Viet (Vifon), Axel Springer oraz Oceanic. Najczęściej to szeroka i wieloletnia współpraca, z czego jesteśmy najbardziej dumni. 

Jak o sobie mówicie?

Może zabrzmi to banalnie, ale lubimy naszą pracę, ludzi z którymi pracujemy i marki, dla których pracujemy. Dlatego tak nas cieszy, gdy nasze kampanie są skuteczne i ich efekty mierzalne. Chcemy być kojarzeni z wysoką jakością i przede wszystkim elastycznym podejściem do klienta. Naszą historię tworzą nasi klienci. Wielu pracuje z nami niemal od początku istnienia agencji, rozwija się, zmienia, rozrasta, a my wraz z nimi.

Skąd nazwa Waszej firmy?

Naszą nazwę można potraktować trochę z przymrużeniem oka. Powstała ponad 12 lat temu i miała łączyć pokolenie dobrze pamiętające czasy komuny ze współczesnym światem – światem szybkiego rozwoju, cyfryzacji. Dawniej zjednoczenia zrzeszały i zarządzały konkretnymi branżami przemysłu. Faktem jest to, że w ramach marketingu internetowego wszystko można u nas załatwić. Zupełnie jak w zjednoczeniu. 😉 

Jak powstawała identyfikacja wizualna Waszej firmy? Jak powstało i co symbolizuje logo?

Logotyp wyłącznie odzwierciedla nazwę agencji. Z czasem przeszedł kilka liftingów, dostosowując się do trendów w projektowaniu. Z założenia nasza identyfikacja miała być minimalistyczna, ale jednocześnie bardzo charakterystyczna. Stąd intensywny fuksjowy kolor i kwadratowe nawiasy, które chętnie wykorzystujemy szerzej.

Kto odpowiada za PR/Marketing agencji?

W tych obszarach działamy wewnętrznie, w ramach działu obsługi klienta i prowadzenia projektów. Skupiamy się na tym, żeby informować o naszych realizacjach, zgłaszać je do konkursów, promować się na wydarzeniach branżowych – to nasze główne cele i zadania.

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się w Waszym wypadku najlepiej?

Najczęściej inwestujemy w reklamę w serwisach i mediach branżowych, tam też są nasi klienci. Staramy się pojawiać na branżowych imprezach – po obu stronach sceny – zarówno jako prelegenci jak i uczestnicy. Chętnie wypowiadamy się w mediach, np. komentując ważne wydarzenia dla branży czy też prognozując trendy oraz bierzemy udział w wybranych konkursach branżowych. Prowadzimy też własny profil na FB, ale nie jest to forma komunikacji, na którą kładziemy duży nacisk.

Czy przeprowadzaliście jakieś niestandardowe akcje promocyjne?

Naszą tradycją stały się akcje świąteczne. Na fali gwiazdkowego nastroju, co roku wymyślamy kreatywne kampanie i prezenty dla naszych klientów i najbliższych współpracowników. To luźne działania, często oderwane od naszych zawodowych obowiązków. Jako przykład możemy podać akcję ubiegłoroczną. Hipsterzy to trend 2013 roku, więc wysyłaliśmy zimowe czapki z wełnianymi brodami. Wszystko wsparliśmy kreatywnymi życzeniami „od czapy”, oczywiście w interaktywnej odsłonie. Całość świetnie się sprawdziła, a brodate zdjęcia naszych klientów cieszyły najbardziej. 😉 Już myślimy nad tegoroczną odsłoną.

180heartbeats + JUNG v. MATT 

Kim jesteście i co robicie?

Jesteśmy agencją kreatywną, która specjalizuje się w działaniach w obszarze digtal: przygotowujemy kampanie internetowe, serwisy, platformy i aplikacje, prowadzimy komunikację w social mediach. Tworzymy także kampanie z komunikacją 360 (telewizja, internet, prasa, outdoor, radio, ambient). Wiemy jak łączyć wizję kreatywną ze znajomością najnowszych rozwiązań technologicznych. Nasze projekty są doceniane na polskich i międzynarodowych festiwalach reklamy. W ciągu 7 lat zdobyliśmy już ponad 150 nagród, wyróżnień i nominacji w najważniejszych konkursach.

Jak o sobie mówicie? 

Jesteśmy niezależną agencją interaktywną znad Wisły. Planujemy, tworzymy i dopieszczamy komunikację, która ekscytuje. Działamy dla lokalnych i międzynarodowych marek – chcemy, by serca ich odbiorców biły szybciej. Wierzymy w siłę innowacji.

180heartbeats to agencja, która kieruje się zasadą creating brand excitement. Została założona w 2007 roku przez Marcina Gaworskiego, Mikołaja Sadowskiego i Grzegorza Berezowskiego. W 2012 roku połączyła siły z JUNG v. MATT, z którą współdziała na zasadzie partnerstwa strategicznego i kreatywnego.

Skąd nazwa Waszej firmy?

180 – podobno tyle właśnie wynosi tętno sportowca, gdy wychodzi na matę. Przynajmniej tak twierdził Grzegorz Berezowski, jeden z założycieli agencji i zapalony judoka. Nasza nazwa odzwierciedla wartości, którymi się kierujemy. 180heartbeats to symbol przyspieszonego bicia serca, które chcemy wywoływać u odbiorców tworzonych przez nas reklam. Naszym zdaniem każda marka potrzebuje emocji, a my wiemy jak je wyzwalać i pobudzać.

Jak powstawała identyfikacja wizualna naszej firmy? Jak powstało i co symbolizuje logo?

Nasza identyfikacja wizualna odpowiada nazwie i wartościom agencji. Kanciastość, ściśle określona czerwona-biała kolorystyka, to jej najważniejsze wyróżniki. Dbamy, by wszystkie materiały brandingowe oraz projekty wewnętrzne były spójne i mówiły kim jesteśmy.

Nasz logotyp został naszkicowany przez jednego z ówczesnych pracowników. Dział designu dopieścił i podkręcił ten spontanicznie stworzony projekt. Logo powstało z inspiracji kształtem serca. Jego kanciastość podkreśla nasze zamiłowanie do nieregularnych form i poszukiwania nieoczywistych rozwiązań kreatywnych. Mamy też swoją kanciastą czcionkę – 180Sans Bold, którą stosujemy w prezentacjach i dokumentach firmowych. Czcionka, zawierająca komplet polskich znaków, została przygotowana przez Mariusza Czepca – naszego Design Directora, który czuwa nad wizualną spójnością wszystkich promujących nas materiałów.

Po połączeniu sił z niemieckim partnerem do elementów naszej identyfikacji wizualnej dołączył charakterystyczny dla JUNG v. MATT ciemny odcień zieleni. Świetnie współgra on z kolorami 180heartbeats. W kwestii identyfikacji wizualnej zachowaliśmy jednak sporą autonomię, nie decydując się na przejęcie innych elementów CI naszego partnera.

Kto odpowiada za PR/Marketing agencji?

Za działania promujące agencję odpowiada PR Manager Magda Ciereszko. Przy wsparciu Dyrektora Kreatywnego i Partnera – Mikołaja Sadowskiego – zarządza wszystkimi kanałami komunikacji 180 (strona internetowa, social media), kontaktuje się z mediami oraz dba o komunikację wewnętrzną. Działania employer brandingowe prowadzi HR Manager – Olimpia Czech.

Założyciele agencji od początku przykładają dużą wagę do budowania wyrazistej marki 180. Blisko współpracują z osobami odpowiedzialnymi za działania promocyjne, wspólnie wyznaczają najważniejsze elementy strategii komunikacji.

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się w Waszym wypadku najlepiej?

Korzystamy z większości dostępnych form komunikacji: media relations, social media, strona internetowa, uczestnictwo w wydarzeniach branżowych. W ostatnim rankingu magazynu Press zajęliśmy trzecią pozycję wśród najlepiej prowadzonych fan page’y agencji reklamowych. Do tej pory zgromadziliśmy ponad 7000 fanów. Informujemy ich o naszych sukcesach, nowych projektach, przedstawiamy pracowników. Dzielimy się też zdjęciami z wewnętrznych wydarzeń, których nie brakuje: raz w miesiącu spotykamy się na obiedzie, który powstaje na bazie przepisu z dzieciństwa jednego z pracowników, spędzamy też razem czas na comiesięcznych piątkowych wyjściach rozrywkowych. Jako skuteczne narzędzie rekrutacji wykorzystujemy nasz profil na LinkedIn. Mamy swój kanał na YouTube i Vimeo. W komunikacji wewnętrznej używamy własnego newslettera.

Nasza strona internetowa (180hb.com) niedawno zadebiutowała w nowej odsłonie. Wprowadziliśmy m.in. możliwość publikacji na stronie głównej zdjęć zrobionych przez pracowników za pomocą aplikacji Instagram. Na 180hb.com można też obejrzeć nasz nowy reel, w którym wykorzystaliśmy znany wszystkim przebój z kultowego programu ,,5-10-15”.

Chętnie włączamy się w inicjatywy edukacyjne i szkoleniowe. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy m.in. takie przedsięwzięcia:

  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej – warsztaty ze studentami na temat procesu pracy przy projekcie reklamowym przeprowadziła Magda Chętnik – Account Manager
  • Szkoła Marketingu Interaktywnego SAR – zajęcia ze studentami na temat branded content i social mediów poprowadzili Marcin Gaworski (Dyrektor Zarządzający i Partner), Monika Sidorowicz (Social Media Manager) i Anna Kulpa (Community Manager)
  • Współpraca z Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych – Design Director Mariusz Czepiec poprowadził wykład i warsztaty z projektowania na urządzenia mobilne, w planie są kolejne wspólne działania
  • Showcase na Uniwersytecie Warszawskim – Adam Marzec i Tytus Klepacz przedstawili studentom filologii dla mediów (Wydział Polonistyki UW) zagadnienie kreatywności w reklamie

Czy przeprowadzaliście jakieś niestandardowe akcje promocyjne?

Chętnie przeprowadzamy nietypowe projekty promujące agencję. Do pracy w 180 zachęcają żartobliwe i dopracowane pod względem graficznym grafiki rekrutacyjne oraz filmik z robotą: kariera. Organizujemy też konferencje i spotkania dotyczące kreatywności, na które zapraszamy Klientów, współpracowników i dziennikarzy:

  • Performance Marketing Dla Ludzi – nasi eksperci oraz przedstawiciele agencji Group M i niemieckiej Netzeffekt (JUNG v. MATT) dyskutowali o narzędziach analityki internetowej oraz przedstawili case studies z tej dziedziny
  • Dzień Mediów Dla Ludzi – pracownicy agencji przedstawili prezentacje na temat form współczesnego marketingu interaktywnego z elementami case studies
  • Wielki Pokaz na Małej Scenie – event w Teatrze Powszechnym, showcase i wystąpienie Jean Remy’ego von Matta na temat kreatywności.

Jedna z naszych niestandardowych form autopromocji została doceniona w konkursach KTR i Webstar. Na Facebooku przeprowadziliśmy akcję Wielki Post. Przez 40 dni na naszym fan page’u powstawał wpis liczący 284.582 znaki – najdłuższy w historii Facebooka. Treść postu dotyczyła tego, czego jego narrator odmawiał sobie z powodu… pisania postu. Przedsięwzięcie w zabawny sposób nawiązywało do okresu przed Wielkanocą i pozwoliło wyróżnić nasz fanpage na tle podobnych stron.

Jako symbol połączenia sił z JUNG v. MATT przygotowaliśmy wyjątkowy gadżet: konik z magnesem przyciągającym serce.

Na równie oryginalne i utrzymane w duchu creating brand excitemnet upominki, przy okazji różnego rodzaju wydarzeń, mogą liczyć nasi klienci, pracownicy i współpracownicy. Każda taka rzecz to mała niestandardowa akcja autopromocyjna, w którą wkładamy wiele serca i uwagi.

DDB Warszawa

Kim jesteście i co robicie? 

DDB Warszawa, jeden z liderów polskiego rynku usług marketingowych, agencja interaktywna, posiadającą największe doświadczenie w integracji marketingu online z tradycyjnym marketingiem offline. Agencja przywiązuje szczególną wagę, aby oba te obszary wzajemnie się uzupełniały i napędzały, budując siłę marki oraz zwiększając sprzedaż. Dla DDB Warszawa bardzo istotny jest rozwój kompetencji w zakresie technologii i innowacji. W swoich strukturach posiada wyspecjalizowane komórki odpowiedzialne za: innowacje, mobile, UX, planowanie i optymalizację kampanii internetowych oraz social media. 

Do jej obecnych klientów należą m.in. Johnson & Johnson, Kaspi Bank (Kazachstan), Kredobank (Ukraina), McDonald’s, Novartis, PKO Bank Polski, PLL LOT, PZU SA, TBC Bank (Gruzja), Tchibo, T-Mobile, Unilever, Żywiec. 

Jedna z najczęściej nagradzanych agencji reklamowych w Polsce.
Najważniejsze tytuły i nagrody zdobyte w ostatnich latach:

  • Najbardziej Efektywna Agencja Reklamowa Roku Effie 2014, 2013 i 2012;
  • Agencja 15lecia i Agencja Dekady Effie Awards w Polsce;
  • Agencja Roku Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2014;
  • Agencja Roku 2013 wg raportu magazynu Media & Marketing Polska;
  • „Skuteczność Roku 2013” tytuł przyznany przez magazyn Press;
  • Zdobywca rekordowej, wśród polskich agencji, liczby nagród na festiwalu Cannes Lions 2012;
  • Zdobywca rekordowej liczby nagród na Webstarfestival 2012 i 2013. 

Jak o sobie mówicie? 

W 1949 James Doyle, Maxwell Dane i Bill Bernbach, założyli agencję reklamową – nazwa agencji DDB pochodzi od pierwszych liter ich nazwisk. Stworzyli oni nowy model pracy w agencjach reklamowych, w których nad projektem czuwa grupa złożona z copywritera i dyrektora artystycznego. „Stop mówienia do ludzi! Zacznijmy z nimi rozmawiać, wprowadźmy dialog, który zaowocuje wzajemnymi korzyściami” – nawoływał Bernbach. Bernbach jest ojcem kreatywnej rewolucji w reklamie, figuruje jako pierwszy na liście najważniejszych postaci sporządzonej przez „Advertising Age” w stulecie reklamy amerykańskiej. Jego reklamowa rewolucja kulturalna, polegała na podniesieniu reklamy do rangi sztuki. W tamtych czasach oznaczało to co innego, niż oznaczałoby dzisiaj. Reklama tkwiła wówczas jeszcze w okowach grafomanii wyemancypowanej z rozwlekłych szyldów reklamowych. Bernbach wyznaczył jej nowy kierunek oparty na pomyśle, czyli idei. A idea jest sztuką. Konsument zaś, jak twierdził, zasługuje na szacunek. W nagrodę za ten szacunek, który wyraża się inteligentną reklamą opartą na wrażliwości i wyobraźni, można spodziewać się od konsumentów przychylnego stosunku do produktu. To dziedzictwo mówi nam kim jesteśmy, w co wierzymy i jak powinniśmy się zachowywać. To inspiruje nas do ciągłego kwestionowania przetartych konwencji. Kreatywność jest paliwem DDB. Wierzymy, że kreatywność jest najpotężniejszą siłą w biznesie. 

Jak powstawała identyfikacja wizualna Waszej firmy? 

Pierwsza wizualizacja DDB z ikoną „stopnia”, symbolizującego najwyższy stopień kreatywności, została zaprojektowana w 2007 roku przez Interbrand. Kolorami DDB stały się czarny i żółty z różnymi odcieniami szarego, jako koloru dodatkowego. Symbol „stopnia”, wykorzystywany na różne graficzne i twórcze sposoby, stał się ikoną DDB. 

W 2014 roku Chuck Brymer (President & CEO DDB Worldwide ) i Amir Kassaei (Chief Creative Officer DDB Worldwide), zdecydowali się ożywić markę, wprowadzając do identyfikacji nową paletę intensywnych kolorów: niebieskiego, zielonego, fioletowego, turkusowego, pomarańczowego i magenty. Nowa wizualizacja jest nowoczesna, zabawna, elastyczna i oddaje, to czym dzisiaj jest DDB. Symbol „stopnia” ma reprezentować już nie tylko kreatywność agencji, ale także jej siłę oddziaływania i inspirowania innych. DDB Warszawa jest w trakcie wprowadzania nowej identyfikacji w Polsce.

Skąd nazwa Waszej firmy? Jak powstało i co symbolizuje logo? 

Nazwa firmy to skrót pierwszych liter nazwisk założycieli DDB – Billa Bernbacha, Ned Doyla i Mac Dane’a. 

O logo j.w. 

Kto odpowiada za PR/Marketing agencji? 

W ramach Grupy DDB Warszawa działa zespół odpowiadający za PR i HR agencji. We współpracy z zarządem agencji oraz siecią DDB opracowuje i realizuje strategię oraz poszczególne działania w tym obszarze. Działania PR wspiera również zespół DDB Socials – wyspecjalizowana komórka od digital & social consultingu. 

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się w Waszym wypadku najlepiej? 

Staramy się korzystać z różnorodnych form komunikacji PR-owej i marketingowej od tradycyjnej i bardzo ważnej współpracy z prasą/mediami, przez obecność w projektach konferencyjno-szkoleniowych aż po coraz bardziej ważne w dzisiejszych realiach social media. Rynek reklamy stale się rozwija, a DDB coraz częściej jest autorem innowacyjnych projektów w takich obszarach jak: mobile, social media, e-commerce, design thinking itp. W działaniach PR dotyczących marki DDB w szczególności kładziemy nacisk na nowoczesne media i niestandardowe działania. 

Współpraca z prasą, komunikacja wewnętrzna, www:

  • obecność w dziennych serwisach, artykuły, wywiady, wypowiedzi eksperckie. Notki dotyczą m.in bieżących projektów, zmian w zespole, zdobytych nagrodach itp. Informacje publikowane są również na stronie internetowej DDB, jak również wysyłane do wiadomości pracowników.

    Przykłady artykułów:
    1
    2

Konferencje, projekty szkoleniowe:

Nasi eksperci pojawiają się w ramach różnych wydarzeń branżowych, między innymi w roku 2014: 

  • Digital Academy – cykl prezentacji poświęcony najnowocześniejszym technologiom używanym w komunikacji digitalowej – więcej info w podpunkcie 7. 
  • Digital Fridays – od ponad roku DDB Socials, komórka DDB zajmująca się komunikacją w social mediach, organizuje cykl spotkań poświęcony nowym technologiom, na które zapraszani są pracownicy i klienci DDB. Niektóre z prezentacji prowadzone są przez gości z zewnętrznych organizacji specjalizujących się w branży interaktywnej. Spotkania odbywają się w biurze DDB. W ciągu ostatniego roku zorganizowano spotkania m.in. dotyczące takich tematów jak: Facebook Trends, Digital Branding, Dogital Coupons, Drones: Smart TV, UX Design, Google Glass i inne. 
  • Szkoła Strategii Marki organizowana przez SKM SAR – Aleksandra Jurkiewicz Strategy Director DDB jest wykładowcą w ramach tego projektu szkoleniowego. 
  • UX Conference, 30 czerwca 2014 – “McDonald’s – aplikacja mobilna”– Bartosz Sułkowski User Experience Architect & Andrzej Krok Account Director Tribal DDB
  •  IAB Forum Poland – 4 czerwca 2014 – “Lojalnych klientów nie obsługujemy”– Karol Kowalski i Piotr Bombol z działu Social Media DDB
  • Digital Learning Congress, 31 sierpnia 2014 – “Cloud-based technologies as a cost-effective solution for constant organization improvement” – Jakub Kołakowski, Interactive Project Manager Tribal DDB

Social Media – Facebook, Instagram: 

  • W lipcu 2014 roku DDB Warszawa uruchomiło nowy profil agencji (#ddbwarszawa) na Instagramie. Instagram uzupełnia socialowy profil na Facebooku, gdzie agencja prezentuje swoje najnowsze realizacje, ważne wydarzenia z życia, nagrody, wywiady, publikacje itp. Profil na Instagramie ma przede wszystkim za zadanie integrację pracowników agencji jak również ma wymiar PR-owy. Prezentuje środowisku branżowym kulturę pracy i atmosferę DDB Warszawa. Profil ma w związku z tym charakter lifestylowy i przedstawia życie agencji od zaplecza. Na Instagramie można więc znaleźć zdjęcia z codziennego życia agencji: fotografie biura jak i pracowników w trakcie różnych wewnętrznych spotkań jak i imprez firmowych. 

Community activities (informacje dotyczą głównie wydarzeń z 2014r.) 

  • Szymon Gutkowski Managing Director– Prezes Zarządu SKM SAR (od września 2014), DDB Warszawa jest również aktywnym członkiem SKM SAR od początków istnienia stowarzyszenia w Polsce
  • Szymon Gutkowski Managing Director– członek Komitetu Organizacyjnego EFFIE 2014
  • Jurorzy w ramach Konkursu EFFIE Awards – Paweł Kastory CEO (2014 i 2013), Aleksandra Jurkiewicz Strategy Director (2014)
  • Juror w ramach konkursu Golden Drum 2014 – Magdalena Drozdowska Deputy Creative Directo
  • Juror w ramach konkursu KTR – Maciej Waligóra Creative Director (2014 i 2013), Filip Berendt Deputy Creative Director (2014), Michał Sęk Senior Art Director (2014)
  • Juror w ramach konkursu Media Trends – Jakub Eichelberger Acting Strategy Director (2014)
  • Juror w ramach konkursu KTR See & Say Portfolio – Maciej Waligóra, Creative Director (2014)
  • Uczestnictwo w Szkole Strategii SAR jako wykładowca – Aleksandra Jurkiewicz Strategy Director 2011, 2012, 2013, 2014 
  • DDB jako sponsor nagrody marketingowej dla absolwentów Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego 

Czy przeprowadzaliście jakieś niestandardowe akcje promocyjne? 

DDB Digital Academy
W grudniu tego roku agencja uruchamia projekt pod nazwą DDB Digital Academy. Jest to cykl prezentacji poświęcony najnowocześniejszym technologiom używanym w komunikacji digitalowej – od aplikacji po najróżniejsze interakcje na styku światów online i offline. Każde spotkanie w ramach cyklu będzie dotyczyło konkretnej branży lub konkretnego zagadnienia i odbywać się będzie w różnych miejscach w Warszawie. Chcemy zainteresować nie tylko ludzi z branży, ale każdego, kto chciałby dowiedzieć się ciekawych rzeczy ze świata nowych technologii. Pierwsze spotkanie – „Nowa historia obrazu – Instagram” – zaplanowane jest na 4 grudnia i odbędzie się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Projekt będzie miał swoją odrębną stronę www i identyfikację. 

Creative Lab
Creative Lab, czyli staż dla studentów o profilu digitalowym z uczelni SWPS zakładający hacathonowy tryb pracy. Celem pracy zespołu będzie wymyślenie i zrealizowanie w ciągu 3 miesięcy projektów digitalowych dla naszych klientów. Patronami merytorycznym stażu będą szefowie działów Technologii i Strategii DDB Warszawa i Tribal DDB. Projekt rusza w listopadzie 2014r. 

DOODAD
DDB przy wsparciu Tribal DDB i Optizen Labs wprowadziło w 2012 r. aplikację mobilną Doodad, przeznaczoną na systemy operacyjne: iOS i Android (wersja 2.0 aplikacji pojawiła się w listopadzie 2013r.). 

Doodad to gwarancja codziennej inspiracji przeznaczonej dla marketerów. Aplikacja działa w modelu content curation, wyławia z codziennego zalewu informacji najciekawsze informacje o pop kulturze, reklamie i technologiach.

Stworzona przez warszawską agencję aplikacja dostępna jest na całym świecie.
Redaktorami Doodada są pracownicy DDB oraz goście specjalni pracujący na co dzień z nowymi mediami: między innymi: Michał Bonarowski, Krzysztof Kowalczyk, Vadim Makarenko, Alek Tarkowski, Paweł Luty, Mateusz Książek (Senior Copywriter w DDB) oraz Amir Kassaei (Chief Creative Officer DDB Worldwide).

Aplikację można pobrać na stronie.
Aplikacja została wyróżniona w 2014 roku jako jedna z „22 najciekawszych aplikacji według magazynu Brief”.