Warto wtedy pomyśleć o wsparciu realizacji planów sprzedażowych poprzez inwestycję w efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży nie tylko teraz, ale także w kolejnych miesiącach. Z pomocą wszystkim porządkującym swój budżet, przychodzi Sodexo Benefits and Rewards Services, oferując narzędzia dostępne w ramach akcji „Bugdet Cleaning”.
To miły moment, gdy pod koniec roku znajdujemy w budżecie marketingowym oszczędności, które można jeszcze wykorzystać i na przykład przeznaczyć na akcję wspierającą wyniki sprzedaży. Pozostaje jednak pytanie, na co dokładnie wydać zgromadzone środki, aby rezultat był zadowalający? Czy warto inwestować w działania wizerunkowe, które najczęściej trudno bezpośrednio przełożyć na wyniki sprzedaży, czy może lepiej posiadany budżet wykorzystać na aktywności BTL, które znacznie łatwiej przekuć na zysk.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
„Pod koniec roku budżetowego lepszym rozwiązaniem okazują się efektywne działania BTL, takie jak doraźne akcje oparte na sprawdzonych narzędziach motywacyjnych, do których należą kupony i karty przedpłacone. Wykorzystanie ich jako nagrody oznacza oszczędność czasu oraz środków, a dodatkowo wyniki są widoczne w stosunkowo krótkim okresie” – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.
Sodexo pomaga
Od 6 lat Sodexo Benefits and Rewards Services pod koniec roku uruchamia akcję „Budget Cleaning”, przypominając w ten sposób marketerom, że niespożytkowane środki mogą zostać wykorzystane na zakup rozwiązań motywacyjnych lub przeprowadzenie nieskomplikowanej akcji wsparcia sprzedaży. W ramach oferty promowane są znane, cenione i w tym przypadku także najbardziej efektywne oraz uniwersalne narzędzia nieopodatkowane VAT – kupony premiowe i karty przedpłacone. Są one doskonałą formą nagrody w różnego rodzaju akcjach wsparcia sprzedaży, także w tych krótkoterminowych.
Nagrody z korzyścią dla obu stron
Gdy firmy dysponują ograniczonym budżetem przeznaczonym na wsparcie sprzedaży, wiele z nich dogłębnie analizuje kwestię wartości i ilości oferowanych gratyfikacji. Zazwyczaj właśnie to ta pozycja stanowi znaczący udział w ogólnych kosztach projektu, zwłaszcza, że zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011, która zmieniła art. 7 ust. 2, wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych zostały opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 23 proc.. Treść przepisu ustawy o VAT nie dotyczy kuponów i kart przedpłaconych bez możliwości wypłaty z bankomatów. Są one uznawane za znaki legitymacyjne i w związku z tym nie podlegają opodatkowaniu, gdyż nie stanowią towaru w rozumieniu art. 2 pkt. 6 ustawy o VAT. Ich wykorzystanie w akcjach marketingowych i programach wsparcia sprzedaży pozwala zatem na realną oszczędność na poziomie 23 proc., co zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
„Kupony premiowe i karty przedpłacone są wykorzystywane od wielu lat przez firmy z różnych branż. Uczestnicy akcji wsparcia sprzedaży doceniają je za swobodę wyboru finalnej nagrody, uniwersalność i rozbudowaną sieć akceptantów, a organizatorzy za prostotę procesu realizacji zamówienia, łatwość przechowywania czy sprawną logistykę” – powiedział Dariusz Deszczka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nagrody i budżet pod kontrolą
W przypadku kart przedpłaconych Sodexo, firma może skorzystać także z systemu do kompleksowego zarządzania programem wsparcia sprzedaży opartym na Kartach – CardPack. CardPack to narzędzie do samodzielnego zarządzania projektem przez klienta wraz z dostępem do wszystkich informacji o uczestnikach i wręczonych im Kartach. System może zostać wdrożony wyjątkowo szybko – nawet w ciągu dwóch tygodni i nie wymaga to angażowania działu IT. CardPack to także możliwość zasilania Kart przez klienta, komunikacji z beneficjentami wraz z opcją śledzenia jej skuteczności oraz panel ułatwiający bieżącą kontrolę budżetu akcji.
Koniec roku, pomimo chłodu za oknem, to dla marketerów gorący okres i jednocześnie czas wyzwań w zakresie realizacji wyników sprzedaży oraz efektywnego zarządzania kosztami. Warto w związku z tym wykorzystać pozostałe środki finansowe na zakup prostych, a zarazem skutecznych i elastycznych narzędzi motywacyjnych, takich jak kupony i karty, które dają dodatkowe korzyści. Po pierwsze pozwalają one na optymalne zagospodarowanie posiadanego budżetu, a po drugie – mogą być użyte w dowolnym czasie.