Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

UPC Polska już jest kojarzona z asynchronicznym contentem TV…

... teraz powinna postawić na rozrywkę.
O autorze
2 min czytania 2015-01-19

UPC to Internet i telewizja. Szybki internet to gry i filmy. Filmy ogląda się także w internecie – jeśli się je przegapia w trakcie normalnej emisji. Taki ciąg skojarzeń miało w grudniu 10 tyś. Internautów zapytanych o luźne skojarzenia z UPC, Internetem i przegapianiem filmów w telewizji.

W grudniu 2014 roku IRCenter i UPC Polska przeprowadziło pierwsze badanie zrealizowane przy pomocy metodologii One Question. Dzięki temu badaniu możliwe jest zadanie jakościowych pytań bardzo wielu internautom i poznanie powtarzających się wzorców jakościowych odpowiedzi.

UPC w ramach tego pilotażowego projektu postanowiło w ten sposób poznać skojarzenia ze swoją marką i kluczowymi usługami. Sam usługodawca jest słusznie spontanicznie kojarzony z Internetem (45%) i telewizją (40%). Z kolei luźne skojarzenia z Internetem to głównie rozrywka (38%) i ściąganie contentu (37%). Rozrywka w Internecie jest rozumiana przede wszystkim właśnie jako filmy (33%), a także gry online (39%) i ogólnie zabawa (15%). UPC wpisuje się w to pozycjonowanie – usługa Horizon GO jest opisywana jako telewizyjna rozrywka; w kontekście wyników badania One Question widać, że warto również komunikować internetową rozrywkę.

Istotność wyników One Question – ręcznie skategoryzowanych luźnych skojarzeń – gwarantuje nie tylko duża liczba badanych (n=10 000). Pytania w tym rozwiązaniu nie są zadawane w ramach standardowo wykorzystywanych panelach badawczych, tylko pojawiają się zamiast pól CAPTCHA – w momentach, w których internauci chcą dotrzeć do tzw. wrażliwych treści. CAPTCHA to system do sprawdzania, czy do tych treści chce dotrzeć człowiek czy robot internetowy; ale to także przestrzeń, którą można wykorzystać do różnych celów. Zadawanie pytań badawczych w polach CAPTCHA umożliwia dotarcie do internautów w momencie ich zaangażowania w to, co widzi na ekranie (bo te osoby chcą móc coś skomentować, założyć profil lub dotrzeć do treści standardowo ukrywanych przed robotami).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tradycyjnych badaniach kwestionariuszowych internauci wypełniają długie formularze. Najczęściej te formularze wypełniają osoby do tego przyzwyczajone (uczestnicy tzw. Paneli badawczych). Dzięki One Question możliwe jest dotarcie do bardziej losowych osób, z których nie wszyscy są tzw. zawodowymi respondentami. Zadaje się im tylko jedno szybkie pytanie i pokazuje tekst, zdjęcie lub film. Osoby przed komputerami muszą na nie jakoś zareagować; oczywiście mogą wpisać cokolwiek; jednak w badaniu pilotażowym odpowiedzi zgodnych z tematem było aż 80%.

Badanie zrealizowane przez IRCenter i UPC miało charakter pilotażowy; już niebawem IRCenter opublikuje wyniki kolejnych badań zrealizowanych przy pomoc technologii One Question – dotyczących świata polityki i nowych technologii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się