AdSense i Convertiser, czyli jak nie zamęczyć czytelnika i zarobić

Wchodzisz na stronę www z ciekawym tekstem. Wtem jak z podziemi wyjeżdża kolorowy prostokąt, który zachęca do kupna najnowszego modelu samochodu, a może pralki? Książki? Na kolejnej stronie to samo, może tylko w inny sposób – świetlisty baner na górze strony krzyczy: kup! Kup! Kup!
O autorze
2 min czytania 2015-01-23

Nagle odkrywasz że reklamy graficzne to wręcz opakowanie treści, która Cię interesuje… Świat www z wartościowym contentem bez reklam? Czy to możliwe? W idealnym świecie pewnie tak. W realu monetyzowanie powierzchni stron internetowych to codzienna praktyka, nie tylko, żeby zwiększyć przychody, ale też, by powstawał ciekawy content.

Banery, reklamy tekstowe, zaawansowane multimedialne reklamy video, to najczęściej stosowane formy reklam display, które wyświetlają się na tej samej stronie co content. Mogą być kreacjami zawierającymi tekst, obrazy, dźwięk czy wideo, lub kombinację tych wszystkich.

Jeśli planujesz wdrożyć reklamy display na Twojej stronie internetowej, być może bierzesz pod uwagę skorzystanie z usług sieci reklamowej. Są firmy, które pomagają łączyć reklamodawców i wydawców, ale bywa, że oferują reklamy często niepowiązane z Twoją tematyką i będziesz raczej rozliczał się w modelu CPC (za kliknięcie).

Dzięki skorzystaniu z np. Google AdSense, reklamy tekstowe będą generowały się automatycznie, zgodnie z kontekstem występującym na Twojej stronie. To przydatne rozwiązanie, które może pomóc w generowaniu przychodu nawet na niewykorzystanej przestrzeni.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ciągle jednak musisz pamiętać, że użytkownicy sieci zewsząd zalewani są reklamami. Zresztą czy i Ty nie wnerwiałeś się, gdy interesujący Cię artykuł na www, zasłaniał natrętny box, czasami ruchomy, który ciężko było wyłączyć z powodu mikroskopijnego przycisku z krzyżykiem…? To niedogodność dla niemal każdego systemu monetyzującego wolną przestrzeń na stronie. Jednak zwiększenie przychodów wiąże się z łączeniem w odpowiednich proporcjach przekazów reklamowych i contentu. Wyświetlanie reklam tego typu może być jednym z najprostszych sposobów na generowanie przychodów, ale i najmniej efektywnym.

Większość strategii monetyzacji odnoszących sukces jest kombinacją różnych technik. Dlatego rekomendujemy te, które powiązane są z kontekstem, wnoszą wartość dodaną, a likwidują uciążliwe banery. Na szczęście na rynku istnieje Convertiser, który świetnie współpracuje z Google AdSens, więc nie musisz martwić się o nakładające się narzędzia. Google również nie zbanuje Cię za używanie Convertisera, który odszuka na Twojej stronie słowa kluczowe związane z producentem i produktem, następnie zamieni je w link prowadzący do Reklamodawcy, lub wyświetli widget, który działa jak mini-porównywarka cenowa. Dzięki temu Twoi czytelnicy będą mogli porównać cenę tego samego produktu w kilku różnych sklepach. To proste, pomocne i co najważniejsze – efektywne narzędzie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przykładowa implementacja. Najedź kursorem na link powyżej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Decyzja jak monetyzować stronę powinna zawsze być częścią szerszej strategii, po to, żeby nie odstraszać czytelników nadmiarem reklam, przez które trzeba przedrzeć się, żeby „dokopać się” do contentu, a jednocześnie, żeby pomóc czytelnikom w dotarciu do tego czego poszukują.

Dzięki połączeniu Google AdSense z Convertiser wykorzystasz w 100% swoją stronę i kontent, jednocześnie nie zamęczając czytelników niepotrzebnymi reklamami. Wielu właścicieli stron internetowych w USA, czy Wielkiej Brytanii odniosło sukces właśnie dzięki takiemu podejściu do reklamy.

To w jaki sposób będziesz prowadzić kampanie na swojej stronie zależy od Ciebie. Sam musisz odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób chcesz to zrobić. Ważne jest, czy dana reklama będzie fizycznie pasowała do Twojej strony. W większości kreacje są prostokątne, i nie ma możliwości umieszczenia ich w innym miejscu na stronie jak na górze lub na dole czy w sidebarze. Convertiser da Ci możliwość wizualnego dopasowania narzędzi reklamowych do wyglądu Twojej strony, a jednocześnie nie zabierze miejsca przeznaczonego na reklamę AdSense. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł z powodzeniem wdrożyć dodatkowe narzędzie podnoszące atrakcyjność i zyskowność. Twojej strony.

Dowiedz się więcej o Convertiser >