Firmowy concierge kariery

Firmowy concierge kariery
Zakładki dotyczące kariery na stronach firm są niczym concierge. Mają zachęcać, motywować, wspierać i utwierdzić kandydata w przekonaniu, że warto aplikować o pracę właśnie w tym miejscu. Najczęściej jednak przypominają doradcę, który zasnął kilka lat temu i zapomniał o zmieniających się trendach.
O autorze
2 min czytania 2015-02-23

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Concierge w hotelu jest jego najważniejszym ambasadorem, odpowiada na pytania, spełnia zachcianki i potrzeby pozornie niemożliwe do realizacji. Wie wszystko o wszystkim. Jest dobrze poinformowany. Zawsze na czasie. Gdyby porównać do niego polskie zakładki dotyczące kariery często można by się sromotnie rozczarować. Nasz cosierge kariery popełnia sporo błędów. Jak się ich ustrzec i o czym zdecydowanie zapomnieć na firmowej podstronie kariery?

Witając się w Polenglish

Fun, zabawa, skuteczny assessment, feedback, 8k etc. I nie chodzi tutaj wyłącznie o używanie anglojęzycznych zwrotów. Język, jakim piszemy na stronie kariery. Ten, którym chcemy zachęcić do pracy u nas nie może być zlepkiem nowomowy, anglojęzycznych frazesów i pustych słów. „Wielokulturowa możliwość rozwoju poparta skuteczną diagnozą skilli kandydata” może powie coś doświadczonemu HR-owcowi, jednak potencjalnego pracownika z branży IT raczej nie zachęci do pogłębienia wędrówki na naszych podstronach. Warto mówić językiem skierowanym do kandydata. Prosto, czasem z elementami jego językowego żargonu. Słowa-guma jak otwartość, przyjazne warunki pracy, pracę w zmotywowanym zespole warto zastąpić konkretami – możliwością dostosowania 8-godzinnego czasu pracy do potrzeb osobistych, współpracą w zespole, w którym nabędzie się takie umiejętności jak zarządzanie projektami IT etc. Nasz concierge kariery musi mówić w języku zrozumiałym dla odbiorcy. Inaczej nie będzie jego przewodnikiem i ambasadorem.

Kiedyś się znajdę

Po co wchodzimy do zakładki kariera? W poszukiwaniu ofert pracy, staży, bądź kontaktu z firmą w tej sprawie? Trudno dziwić się współczesnej modzie, która zdecydowanie utrudnia kandydatowi odnalezienie aktualnych ofert pracy na stronie. Ich segmentacja na te dla doświadczonych i rozpoczynających zawodową przygodę wydaje się zdecydowanie bardziej przemyślanym rozwiązaniem, niż samo ukrywanie ogłoszeń w rubryce „o firmie”. Niestety ten kompaktowy trend, zmuszający do przewertowania stron i zakładek może odstraszyć potencjalnych zainteresowanych. Po co umieszczamy ogłoszenia o pracę na naszej stronie? Przede wszystkim po to, żeby zainteresowanemu dać możliwość jej znalezienia i odpowiedzenia na nią. Czy zakładka „Kariera” powinna być widoczna z perspektywy głównego menu? Nasz concierge kariery musi być zatem w takim miejscu naszego hotelu kompetencji, aby każdy odwiedzający mógł go zobaczyć i w razie potrzeby skorzystać z jego pomocy. To swoisty obowiązkowy punkt w menu obok biura prasowego, czy informacji o działaniach CSR.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Opowiedz swoją historię

Oferty pracy w zakładce kariera to zdecydowanie za mało. Po zaspokojeniu podstawowych informacji związanych ze stanowiskiem, chcemy dowiedzieć się więcej o firmie. I tu bardzo często pojawia się problem. Opisy na stronie są wyjęte niczym z korporacyjnych poradników i niewiele mówią o codzienności w firmie. Dlatego oprócz multimediów warto pokazywać ludzi, ich historie i pozwolić samym pracownikom na zamieszczenie, najlepiej podpisanych, opinii o miejscu pracy. Co istotne, to właśnie opinie innych osób zatrudnionych są dla kandydata jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy procesie aplikacji. Czyli nas concierge musi być codzienny i zwyczajny. Absolutnie nie przepełniony korpo-mową. Warto też pokazać nasze biuro, warunki socjale i atuty, którymi możemy pochwalić się jako pracodawca. Jeśli działa program wolontariatu pracowniczego lub autentyczny coaching kariery – mówmy o tym, ale pokazując ludzi, którzy dzięki pracy w naszej firmie odkrywają w sobie nowe pokłady energii i wyzwań.

Jak budować efektywną i atrakcyjną zakładkę kariery na stronie internetowej? Z pewnością potrzebna jest do tego wiedza, jaką dzisiaj łączy w sobie HR, marketing, PR i szeroko definiowany employer branding. Ważne jest tutaj też spojrzenie na cały proces z perspektywy odpowiedzialnego pracodawcy. Takiego, który uczciwie pisze o warunkach pracy; prezentuje autentycznych pracowników i pokazuje codzienność, w której przyszły pracownik chciałby budować swoją karierę. Zakładka kariera to dzisiaj podstawowe narzędzie rekrutera, które źle przygotowane de facto skutecznie odstrasza przyszłych zainteresowanych. Aktualny, ludzki, codzienny i przyjazny – w formie, użytkowaniu i treści – taki powinien być każdy firmowy concierge kariery.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Adam Piwek

Head of Public Relations w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group. Pasjonat efektywnego employer brandingu i skutecznej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).