Mobilna kampania Allegro wykorzystująca active LOCKSCREEN – nowy, skuteczny format reklamowy – case study

Czy reklama mobilna jest skuteczna? Poniższe case study Allegro, z wykorzystaniem nowego formatu reklamowego – active lockscreen, udowadnia, że jak najbardziej.
O autorze
1 min czytania 2015-03-23

Operator T-Mobile od pewnego czasu preinstaluje na smartfonach sprzedawanych w swoich salonach z systemem Android unikatową aplikację Start, która umożliwia korzystanie z niektórych funkcji telefonu bez konieczności odblokowywania go.

“Dzięki nowej aplikacji posiadacz smartfona może nie tylko sprawdzić pocztę, przejrzeć interesujące go informacje, czy serwisy społeczności we, ale także dowie się o nowych promocjach, produktach i usługach np. sieci T-Mobile.” – mówi Tomasz Szulkowski, mobile director strategy z MoBehave.

Nowy rodzaj nawigacji daje użytkownikowi dostęp do najważniejszych funkcji od razu na pierwszym ekranie. Placement jest w rzeczywistości częścią̨ interface’u urządzenia. Active lockscreen to tak naprawdę̨ tzw. nakładka systemowa na Androida, a nie layout strony mobilnej czy aplikacji, do której użytkownicy zaglądają̨ sporadycznie.

Pierwszą kampania z wykorzystaniem tego niestandardowego formatu przeprowadzona została dla Allegro. Za organizację akcji, na zlecenie agencji Reprise, odpowiedzialna była agencja marketing mobilnego MoBehave oraz T-Mobile. W kampanii Allegro banner reklamowy umieszczony był w zakładce “kupony“. Celem było wsparcie sprzedaży w kategorii Dom i Ogród na Allegro w kanale mobilnym. Wyniki kampanii potwierdziły, że jest to format skuteczny, za zarazem atrakcyjny dla grupy docelowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rezultaty kampanii:
Odsłony: 117 838
Kliki: 2 665
CTR: 2,26 proc. 

“Kampania Allegro jest kolejnym przykładem ekspansji Operatora na rynku reklamy mobilnej. W przyszłości z pewnością możemy się spodziewać podobnych kampanii z wykorzystaniem niestandardowego placementu. Co więcej, możliwość personalizacji przekazu jeszcze bardziej podwyższy atrakcyjność tego formatu. Operatorzy agregują duże zasoby informacji o swoich abonentach i kwestią czasu jest, kiedy Big Data zaistnieje w ofercie reklamowej.” – podsumowuje Szulkowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się