Jak przeżyć w dżungli social media i zwiększać zyski?

Jak przeżyć w dżungli social media i zwiększać zyski?
Jak przekonuje Erik Qualman, autor książki Socionomics, w temacie mediów społecznościowych nie pada już pytanie, czy prowadzić komunikację w tym kanale, ale jak robić to dobrze.
O autorze
3 min czytania 2015-03-26

A ponieważ media społecznościowe zmieniają się z miesiąca na miesiąc, musimy aktualizować wiedzę na temat możliwości czerpania biznesowych korzyści z obecności w social media. Prowadzenie konta na Facebooku już nie wystarcza, co potwierdza obecność marek i zaangażowanej społeczności w innych kanałach social media. Gdzie szukać inspiracji i podpowiedzi związanej z prowadzeniem kont w serwisach społecznościowych? Znawcy branży wskazują jednoznacznie, że wiedzę, popartą wnikliwą analizą przypadku, najlepiej czerpać od praktyków i ekspertów, którzy chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami na konferencjach i wydarzeniach branżowych. Najbliższe wydarzenie poświęcone szerokiej tematyce social mediów, Social Media Convent 2015, odbędzie się już 16 i 17 kwietnia w Gdańsku.

Liczba uczestników oraz chętnych, którzy zapisują się na listy rezerwowe, dowodzą, że zainteresowanie tematem wciąż wzrasta. Co zatem zmieniło się w social media przez ostatnie lata i o czym warto posłuchać? Okazuje się, że w kanałach społecznościowych całkowicie zmienił się sposób przyjmowania, dystrybucji i tworzenia informacji. Ludzie, marki, firmy czy organizacje grupują się wokół wybranych kanałów, aby czerpać korzyści z uczestnictwa w zdarzeniach, dialogu i komunikacji. W związku z postępującym przyzwyczajaniem się do wybiórczego odbioru treści, na znaczeniu zyskuje jakość contentu, która albo się broni, albo powoduje utratę lojalności i zaangażowania uczestnika społeczności. To zrozumiałe, tym bardziej, że na obecnym etapie rozwoju mediów społecznościowych nie chodzi już o technologię, ale o budowanie relacji z followersem czy fanem, szybkość i trafność reakcji oraz spójność przekazu. Marketing w social media to opowiadanie historii, tworzenie klimatu, atmosfery wokół marki, a nie relacjonowanie wydarzeń.

Twitter, Vine, Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat czy Pinterest to tylko nieliczne z najbardziej popularnych w Polsce społeczności. Decyzja o tym, gdzie być, a gdzie nie, wiąże się najczęściej z dobrym pomysłem na strategię działań, koniecznością wygospodarowania czasu na obsługę każdego kanału oraz sztuce ich integracji, aby służyły marce najlepiej. Nie istnieje jednak recepta na skuteczne działania w social mediach, nie ma też prostej instrukcji, w których kanałach konkretna firma powinna istnieć. Media społecznościowe powinny być autentycznym odzwierciedleniem charakteru marki, więc to od prowadzących komunikację zależy, czy i na jakie kanały się zdecydują. Agencja czy pracownik nie muszą za każdym razem wyważać otwartych drzwi – na świecie są tysiące inspirujących przykładów działalności praktycznie każdej branży w social media, więc firmy pracujące nad strategią działań w socialu mogą i powinny inspirować się dobrymi praktykami, które sprawdziły się u innych.

Okazją ku temu będzie konferencja Social Media Convent w Gdańsku (16-17 kwietnia), której pierwszy dzień dedykowany jest nie Facebookowi, a Twitterowi, zaś drugi pozostałym społecznościom, takim jak: Facebook, LinkedIn, Snapchat oraz narzędziom, tj. Hootsuite. Uczestnicy wydarzenia mogą liczyć na dawkę solidnej wiedzy, m. in. na temat sprzedaży, konwersji, budowania wizerunku oraz prowadzenia akcji niestandardowych. Organizatorzy zapowiadają dużo inspiracji i pomysłów, a także praktycznych rad, które pomogą efektywniej działać w wybranych społecznościach. A po nie warto sięgać zawsze. W końcu siła mediów społecznościowych tkwi w tym, że wymuszają na nas ciągłe aktualizowanie wiedzy o nich.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zapisy na Social Media Convent na stronie: www.socialmediaconvent.pl.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Karolina Janik, CEO Personal PR

Z branżą PR i marketingu związana od ponad 11 lat. Od 2008 roku właściciel i osoba zarządzająca agencją Personal PR. Współtworzyła autorskie projekty agencji – Fast PR (usługi PR dla start-upów) i Akademia Social Media (cykl szkoleń́ z social media). Prelegentka, autor publikacji z tematyki PR, prowadzi działalność́ doradczą i szkoleniową. Specjalizuje się̨ w wykorzystaniu nowych mediów w komunikacji marek, osób i firm oraz w budowaniu strategii marketingowych. Organizator konferencji Social Media Covnent oraz programu rozwoju kompetencji agencji PR Exchange. Wybrani klienci: Twitter, IgnitionOne, Grupa LOTOS, Grupa GPEC, Miasto Gdańsk, Warta, Zelmer, Canon, LOVI, FRoSTA, BMW Zdunek, Winning Moves Ltd. (Monopoly Gdańsk). Wcześniej przez cztery lata pełniła funkcję Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w firmie badawczej Gemius S.A. w Warszawie; aktywnie uczestniczyła w komunikacyjnym wprowadzaniu badania oglądalności internetu Megapanel PBI/Gemius na rynek. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu PR na PAN/UW i Wydziału Ekonomicznego w Coimbrze w Portugalii. W 2015 roku poprowadzi zajęcia z Content Marketingu na Studiach Podyplomowych „Marketing internetowy i e-biznes” na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

 

Konkurs (rozwiązany)

Do rozdania mamy dwie wejściówki na Social Media Convent!

Żeby je zdobyć, podaj 4 kanały social media, o których mowa będzie na Social Media Convent w Gdańsku i wyślij mail na adres [email protected], w temacie wpisując SMC.

Kto pierwszy – ten lepszy!