Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kreatywne przestrzenie cz.6

Kreatywne przestrzenie cz.6
Lada recepcyjna wykonana z żywicy, park technologiczny czy zapierająca dech w płucach panorama za oknem - odsłaniamy kolejne kreatywne przestrzenie.
O autorze
5 min czytania 2015-04-01

pierwszej odsłonie cyklu „Kreatywne przestrzenie” wnętrza swoich siedzib zaprezentowały: wrocławska agencja Lemon Sky, warszawskie: K2 i Autentika, VML Poland z Krakowa, Grupa Nokaut z Gdyni i Grupa Allegro z Poznania. W drugiej pokazaliśmy jak wygląda warszawskie biuro DDB, białostockie Infinity Group, krakowskie Grupy Adweb, bielsko-bialskie OX Media, gliwickie Positive Power i rzeszowskie Ideo. W trzeciej przedstawiliśmy warszawskie, wrocławskie i krakowskie biura Google Polska, gliwickie Chilid, XSolve i Future Processing oraz lubelskie Trzask! Studio Ożywiania Pomysłów. W czwartej odsłonie, swoje kreacje zaprezentowały Mindshare Polska, Positionly i IAI S.A.. W piątej pokazaliśmy przestrzenie warszawskich Creative House Media i GoldenSubmarine oraz katowickiego JCommerce.

Tym razem pokazujemy kreatywne przestrzenie Grupy Advertis, Sociomantic i dunnhumby oraz i-systems.

Warszawa: Grupa Advertis

Grupa Advertis specjalizuje się w projektowaniu i kompleksowej realizacji form przestrzennych w obszarach komunikacji wizualnej oraz elementów aranżacji wnętrz. W tym przypadku powiedzenie „szewc bez butów chodzi” jest zdecydowanie bezzasadne – siedziba firmy jest doskonałą próbką jej możliwości.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Siedziba Grupy Advertis znajduje się w podwarszawskim Pruszkowie, w trójkondygnacyjnym budynku o łącznej powierzchni ok. 1000 metrów kwadratowych. Przestrzeń składa się z części biurowej, showroomu i parku technologicznego. Dzięki dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego powstało miejsce, w którym realizowane są najbardziej innowacyjne projekty własne i architektów. To przestrzeń dynamiczna, która ewoluuje, zmienia się co parę miesięcy. Równie ważne jak meble są tu próbniki, testery, prototypy, obrazujące nieustający proces twórczy – jedyną stałą w Grupie Advertis.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Część biurowa podzielona została na strefy pracy poszczególnych działów: handlowego, designu, technologii, produkcji i zaopatrzenia, na salę konferencyjną, bibliotekę, gabinet prezesa, część wspólną z kuchnią oraz recepcję. Do wydzielonych pomieszczeń prowadzą przeszklone drzwi. Aranżacja biura ułatwia komunikację między działami, która jest niezwykle ważna w przypadku firmy, dla której jakość i terminowość sytuują się na szczycie listy wartości.

Przybyłych gości wita niebanalna lada recepcyjna wykonana z żywicy przy wykorzystaniu technologii przy budowania jachtów i desek windsurfingowych. Paweł Gardasiewicz – prezes Grupy Advertis jest olimpijczykiem z Atlanty, aktualnym mistrzem Europy w klasie Raceboard oraz mistrzem świata Masters z 2013 roku.

Żadna designerska nowinka nie umknie zespołowi Grupy Advertis. Śledzenie trendów, dzielenie się inspiracjami , stały rozwój by wyprzedzać potrzeby klientów – to codzienność całej ekipy. Dlatego ważnym miejscem jest stale uzupełniana biblioteka, w której nowe pozycje pojawiają się po wyjazdach na targi oraz prywatnych podróżach. 

Sala konferencyjna to najbardziej minimalistycznie urządzone wnętrze w siedzibie Grupy Advertis. Stonowane kolory i prostota mebli sprzyjają skupieniu, a wsłuchanie się w potrzeby klientów i pracowni architektonicznych to pierwszy krok, który przekłada się na sukces efektu końcowego. Drugi krok wiąże się ze zmianą przestrzeni – pora poszerzyć zasięg wyobraźni i udać się do showroomu…

To miejsce, które zajmuje całą powierzchnię najwyższego piętra siedziby Grupy Advertis. Każdy element showroomu ma służyć inspiracji, prezentacji materiałów i technologii, które powstają w dziale produkcji. Na odwiedzających czeka mnóstwo niespodzianek: materiał, który wydaje się sztywny okazuje się miękki w dotyku, płytki tylko z pozoru są ceramiczne – zmysły odwiedzających wystawiane są na próbę. Centralne miejsce zajmuje makieta, składająca się z ruchomych kwadratów, która jest swoistą prezentacją oferty Grupy Advertis. Klienci mogą zobaczyć jak prezentują się liczne tworzywa, jak reagują na światło, mogą poznać niestandardowe metody łączeń faktur i nanoszenia nadruków na różne formaty.

Menu według Grupy Advertis? Smoothie z pantone, brownie fornirowe, wyrenderowany sok z cytrusów. Kuchnia to miejsce spotkań, w którym często w porze lunchowej gromadzi się cała załoga firmy.

Na najniższej kondygnacji budynku znajduje się park technologiczny, w którym przy użyciu maszyn najnowszej generacji powstają wszystkie realizacje Grupy Advertis. Ślusarnia, lakiernia, montaż, laboratorium przeróbki tworzyw sztucznych, poligrafia – to tutaj projekty nabierają trzeciego wymiaru a designerskie szyldy, wielkoformatowe litery, tablice, nadruki oraz elementy aranżacji wnętrz trafiają bezpośrednio do siedzib topowych marek i nowoczesnych przestrzeni publicznych.

W 2014 roku firma reprezentowała Mazowsze podczas Prezentacji Polskich Regionów z okazji dziesięciolecia wejścia do Unii Europejskiej, jako przykład najbardziej efektywnego wykorzystania środków unijnych.

Warszawa: Sociomantic i dunnhumby 

Po warszawskiej siedzibie Sociomantic oraz dunnhumby oprowadza nas Beata Banaś, Marketing Manager CEE w Sociomantic.

Ikona miasta

Połączone biuro Sociomantic i dunnhumby mieści się w jednym z najbardziej atrakcyjnych architektonicznie budynków w Warszawie – kompleksie biurowo-handlowym Plac Unii. Budynek zaprojektowany został przez pracownię APA Kuryłowicz & Associates, a inspiracją stała się nowojorska ikona architektoniczna – budynek Flatrion, zlokalizowany u zbiegu Fifth Avenue i Broadway. Znakiem graficznym budynku, który został wykorzystany na wielu elementach architektonicznych, jest wzór trójkąta nawiązujący do kształtu kompleksu widzianego z lotu ptaka. Plac Unii był wielokrotnie nagradzany. Zdobył między innymi tytuł Best New Office of the Year at Eurobuild Awards 2013, a także CIJ Awards Poland 2013: ”Office Development of the Year” czy „Top Commercial Investment Project in an Urban Space”.

Temat przewodni: Warszawa

Kompleks Plac Unii został oddany do użytku w październiku 2013 roku. Po roku do biura na 8 piętrze nieruchomości sprowadził się zespół Sociomantic oraz dunnhumby. Na 300 metrach powierzchni biurowej zaaranżowano przestronny open space z zapierającą dech panoramą Warszawy, 2 sale konferencyjne z systemem ścian przesuwnych pozwalających na ich połączenie, kuchnię oraz playroom.

Za design biura odpowiada międzynarodowy zespół grafików. Stało przed nimi nie lada zadanie – zaprojektowanie pierwszej w historii wspólnej przestrzeni spokrewnionych od 2014 rok firm Sociomantic i dunnhumby z zachowaniem odmiennych kolorystyk i CI. Motywem przewodnim projektu została Warszawa.

Głównymi elementami wystroju są murale ścienne przedstawiające zestawienie najważniejszych budynków stolicy, a także wyeksponowana na wielkiej szklanej ścianie grafika mostu, która stanowi doskonałe graficzne połączenie dwóch sal konferencyjnych. Miejskiego charakteru dopełniają drzewka owocowe ustawione w przestrzeniach między biurkami – kumkwaty, cytryny i mandarynki.

Przy wejściu wykorzystany został jeden z międzynarodowych motywów Sociomantic – pozdrowienia z krajów gdzie firma ma swoje biura. Dla zachowania równowagi między pracą a relaksem zaprojektowano playroom wyposażony w stół do piłkarzyków, worek bokserski oraz wygodne pufy. Dzięki temu każdy członek zespołu może pracować w takim stylu, trybie i miejscu jakie mu najbardziej odpowiada.

Niemal osobny projekt stanowiła aranżacja kuchni. Motyw przewodni stanowiło zdrowe odżywianie oraz ekologia. Z grafik na ścianach kuchni członkowie zespołu dowiadują się co powinny, a czego nie powinny zawierać spożywane przez nich produkty. Na uwagę zasługuje wielka mapa smaków – „Sociomantic&dunnhumby Foodprints”, oraz wkomponowane w grafikę lustro masterchefa. Projektu dopełni wkrótce specjalna przestrzeń służącą do wymiany przepisów. Zadbano także o detale. W wystrój biura wkomponowane zostały także w 100 proc. spersonalizowane, jak przystało na firmy zajmujące się reklamą osobistą i analizą indywidualnych zachowań konsumentów, kubki z motywami znanymi z murali. 

100 proc. Code Green 

Sociomantic i dunnhumby to firmy odpowiedzialne, a ważnymi elementami w strategiach firm są projekty proekologiczne. Należy do nich między innymi projekt Code Green, który zakłada segregację śmieci oraz minimalizację zużycia prądu i wody. Nieprzypadkowo na swoją siedzibę firmy wybrały Plac Unii. W budynku zastosowano rząd proekologicznych rozwiązań jak energooszczędne oświetlenie, energooszczędne windy i schody ruchome, a także technologie niskowęglowe redukujące emisję CO2. Wiele z zastosowanych rozwiązań, jak kontrola nasłonecznienia czy monitorowanie jakości powietrza, ma także bezpośredni wpływ na komfort rezydentów biura. Kompleks Plac Unii otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM, a także nagrody CEE Green Building Award za 2011 i 2012 rok.

Gliwice: i-systems

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla sieci handlowych i dystrybucji. Specjalizuje się w rozwiązaniach B2B, integracjach z systemami ERP, obsłudze dużego ruchu oraz integracjach kanałów sprzedaży.

Siedziba firmy mieści się w Gliwicach w budynku przy ulicy Bojkowskiej 47. Do dyspozycji pracowników jest ponad 800 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej oraz wewnętrzny taras o powierzchni stu metrów kwadratowych.

Wszystkie wnętrza urządzone są w minimalistycznym stylu. Na części ścian widać cegłę, a inne są całkowicie surowe. Ascetyczny styl podkreślany jest również przez występujące szkło. Wszystko przełamane jest surrealistycznymi dziełami sztuki autorstwa nie tylko lokalnych malarzy. To połączenie nowoczesności z prostotą tworzy klimat firmy.