Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Po co Ci marka osobista?

Po co Ci marka osobista?
Powodów, dla których możesz chcieć własną markę osobistą może być wiele…
O autorze
4 min czytania 2015-04-15

Natomiast zanim przystąpisz do działań związanych z personal brandingiem proponuje zastanowić się nad 3 elementami. Przyjrzyj się im bliżej, żeby lepiej zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi.

Zawsze zaczynaj od „Dlaczego”

Jeśli w swojej komunikacji nie korzystasz z odpowiednio przygotowanej i wiarygodnej misji życiowej – czyli odpowiedzi dlaczego robisz, to co robisz – nikogo raczej nie zainspirujesz. To właśnie spełnione misje marek, specyficzny punkt widzenia, wartości oraz działania inspirują ludzi, chwytają za serca, powodują, że wybieramy akurat ten a nie inny produkt. Tak samo jest z ludźmi. Podążamy wytrwale tylko za tymi, którzy nas inspirują. Ci którzy korzystają z kija lub marchewki muszą stale zwiększać swoje dawki do momentu w którym albo kara staje się zbyt dotkliwa i decydujemy się odejść, albo nagrody już nas nie satysfakcjonują i o dziwo – też decydujemy się odejść. Inspiracja jest jedynym trwałym sposobem na istnienie i rozwój na rynku. Inaczej będziesz musiał mówić: dzisiaj jeszcze niższe ceny niż wczoraj, jeszcze więcej cukru w cukrze, to coś więcej niż woda albo jeśli nie kupisz u mnie to stracisz wszystko, przegrasz, umrzesz.

W przypadku dobrze zbudowanej marki osobistej misja lidera pojawia się naturalnie. Nikt nie opowiada o tym lepiej niż Simon Sinek – jego legendarne wystąpienie „Jak wielcy liderzy inspirują do działania” dobitnie pokazuje jak wielu z nas ma źle ustawioną komunikację i koncentruje się na odpowiedzi na pytania: co i jak. A to nikogo nie zainspiruje i nie stworzy przewagi konkurencyjnej. Simon pokazuje też jak łatwo zmienić swój model komunikacji i jakie korzyści z tego płyną. Wszyscy wielcy liderzy mają swoje „dlaczego”, swoje przekonanie, swój powód do działania i szczodrze dzielą się nimi ze światem. To właśnie wspólne „dlaczego” powoduje, że chcemy korzystać z produktów, usług i przebywać w otoczeniu wielkich ludzi. Cena ma mniejsze znaczenie. Liczą się wspólne wartości.

„Ludzi nie interesuje to, co robisz. Ludzie chcą wiedzieć dlaczego to robisz” – Simon Sinek

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy Google zaprosi Cię na czerwony dywan?

Uwaga cliche (!) największa zmiana ostatnich lat to oczywiście pojawienie się mediów cyfrowych. Naturalnie i bez większej refleksji korzystamy z pełnego dostępu do informacji. Co robimy gdy chcemy coś kupić? Najpierw sprawdzamy informacje w sieci. Nie ma znaczenia czy jest to produkt za 50 czy 5’000 złotych. Najpierw sprawdzamy ceny i opinie w sieci. A co w przypadku ludzi, przed spotkaniem lub telefonem? Sprawdzamy jak wyglądają, czym się zajmują, co piszą o sobie i jak na ich temat wypowiadają się inni. Ty sprawdzasz informacje o innych, a inni sprawdzają informacje o Tobie. Pytanie – kiedy ostatnio wpisywałeś swoje imię i nazwisko do wyszukiwarki i jak bardzo to, co zobaczyłeś na pierwszej stronie odpowiada temu jakim jesteś człowiekiem, jakie masz pasje, zainteresowania? Dlaczego w ogóle warto się z Tobą skontaktować? Możesz powiedzieć, że ma to niewielkie znaczenie, bo i tak nawiązujesz sporo kontaktów. Pytanie więc ile więcej tych kontaktów mogło by się pojawić lub kto innych chciałby się z Tobą skontaktować, gdyby pierwsza strona wyników w Google mówiła więcej i ciekawiej na Twój temat? Zobacz film na temat ZMOT (Zero Moment of Truth) i wpływ wyników wyszukań na decyzje zakupowe klientów. Jaki jest? Ogromny!

Mądre marki dobrze o tym wiedzą i korzystają z dobrej obecności w Google. Mądre marki osobiste też. A Ty?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Personal Branding 2020

Jeszcze jedno jest pewne. Za 5 lat Twoja praca będzie wyglądała zupełnie inaczej niż teraz. Będziesz potrzebować nowych kompetencji, innych umiejętności i pewnie będziesz pracować z innymi ludźmi. Jak wygląda Twoja praca teraz, a jak wyglądała w 2010? Inaczej? To nie zdziw się jak znów się zmieni do w trakcie kolejnych 5 lat. Od tego jak zaczniesz rozwijać swoją marką osobistą teraz zależy to, co będziesz robić do końca życia. Pomyśl o tym jako o projekcie Personal Branding 2020. Zacznij teraz pracować na swoją pozycję. Kim chcesz być i co chcesz osiągnąć?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Recepta na sukces

Tak się ciekawie składa, że personal branding jest skuteczną odpowiedzią na te trzy kluczowe wyzwania:

  • Twoja misja – fundament marki osobistej – spowoduje, że będziesz inspirować innych i wyróżnisz się na rynku. Myślisz, że elevator pitch jest fajny? Zapomnij o tym. Zobaczysz jaką reakcję u ludzi wywołuje dobrze przygotowana wypowiedź, która zaczyna się od „wszystko co robię, robię po to aby…”. Jedno zdanie wystarczy, żeby zaintrygować i zainspirować odbiorcę.
  • Przemyślana komunikacja i obecność w sieci daje zupełnie nowe możliwości nawiązywania kontaktów i kształtowania opinii na rynku. Zasada jest prosta. Albo jesteś liderem i masz jasno określony punkt widzenia, albo podążasz za innymi. Teraz szybki test: poczytaj sobie opinie kolegów, szefów, dyrektorów, prezesów w swojej branży. Czy większość z nich jest miałka i powtarza puste frazesy? Jeśli nie – daj koniecznie znać – chętnie je poczytam. Jeśli jednak jest – tym lepiej dla Ciebie. Od razu się wyróżnisz, a to punkt pierwszy w budowaniu każdej marki – także marki osobistej.
  • Najważniejszą cechą pracownika i przedsiębiorcy jest umiejętność dostosowania się i przygotowania na nowe wyzwania. Sukces odniosą Ci, którzy będą w stanie najlepiej działać w przyszłości. Dobra marka to nie produkty i usługi w najniższej cenie. Sukces marki osobistej to sytuacja, gdy ktoś płaci za Twój czas i umiejętności, chociaż mógłby wziąć inną osobę, która jest tańsza, albo jest w stanie zrobić podobne rzeczy.

Dobre marki – w tym marki osobiste – nigdy nie są dziełem przypadku. Wyróżnienie na tle innych, adekwatność do potrzeb klienta, przemyślana komunikacja i gotowość na budowanie wartości w czasie. Przepis jest prosty, ale nie oznacza to, że łatwy w realizacji. Warto zacząć teraz, bo efekty będą się kumulować w czasie. Warto teraz, bo konkurencja jeszcze śpi, albo nie czyta teraz tego artykułu.

Mam nadzieję, że udało mi się Ciebie przekonać o tym, że warto już teraz zastanowić się nad swoją własną marką osobistą. W kolejnym artykule opiszę, jak zbudowane są najlepsze marki osobiste. 

Ave!

 

Zobacz drugi tekst z tego cyklu >>

 

Piotr Grządziel | www.TopPersonalBranding.com

Praktyk, trener, przewodnik po marketingu i personal brandingu. Szybko, sprawnie i z wdziękiem buduję inspirujące marki osobiste ludzi, którzy są liderami w swoich branżach. Ponad 12 lat pracy i mnóstwo projektów dla najlepszych marek na świecie dało mi solidną porcję wiedzy i doświadczenia, które teraz przekładam na pracę z wyjątkowymi ludźmi. Służę inspiracją, bo służba innym jest najwyższą wartością. Serio 🙂

Piotr Grządziel – najważniejsze fakty:
– autor metody Top Personal Branding™
– projekty dla najbardziej znanych marek na świecie: Coca-Cola, Heineken, Desperados, Powerade,
– certyfikowany trener persolog®, Wyjątkowy Nauczyciel, prelegent licznych konferencji w Polsce i za granicą
– lider nowych rozwiązań w komunikacji marketingowej